15 Ekim 2012 Pazartesi

Kolay Domates Konservesi Nasıl Yapılır?



Aslında her şeyi mevsiminde yeme taraftarıyım ben. Bu nedenle yaz meyve sebzelerini konserveleyen, derin donduruculara atan biri değilim. Ama vazgeçemediğimiz tek bir sebze (aslında teknik olarak meyve) var, o da domates; çünkü yemeklerimizde salça sevmiyoruz biz. Domatesi kışın bulamayacağım için mecburen konservelemem gerekiyor.

Hem sağlıklı beslenmek istiyorum, hem de fazla uğraşmaya gelemiyorum :) Bu nedenle kendimce en çabuk konserveleme yöntemini şöyle buldum, resimlerle anlatayım:

Öncelikle mevsiminde kıpkırmızı domatesleri alıyorum, yıkıyorum ve keskin bir bıçakla popolarına artı biçiminde bir kesik atıyorum:



 
Bu sırada su ısıtıcısında kaynattığım suyu tencereye döküp, kaynamakta olan suyun içine çizilmiş domatesleri atıp, diğerlerini çizmeye devam ediyorum:


1-2 dakika kaynar suyun içinde duran domateslerin kabukları yumuşuyor. Kevgir yardımıyla sudan çıkarıyorum:


Popolarındaki kesik uzamış ve kabukları tamamen ayrılmış oluyor. Bu şekilde saniyeler içinde soyuluyor:



Bu sırada başka bir tencerede kavanozları kaynatıyorum ki steril olsunlar, konserveleme sırasında içlerinde bakteriler üremesin:


Domatesleri bıçak yardımıyla küp küp doğruyorum (rondodan geçirmekle ya da kaynatmakla uğraşmıyorum). Sonra da kavanozlara doldurup, kavanozların ağızlarını sıkıca kapatıp, kavanozları düdüklü tencereye atıyorum. Kavanozların en küçüğünün yarısına kadar su doldurup (ki böylece suyun kaynaması esnasında kavanozun içine su kaçmıyor), en kısa programda 5-6 dk pişiriyorum. Bu şekilde konservelenmeme riski sıfırlanmış oluyor. Normal düdüklü tencerede de bu şekilde pişer sanırım. Ama kavanozların çatlayabileceğini düşünüyorsanız, düdük açık olarak kaynatabilirsiniz. Hatta düdüklünüz yoksa normal tencerede de kaynatsanız olur. Yeter ki kavanozların içindeki hava kavanozun kapağını içeri doğru çekerek vakumlasın. Hatta kavanozlar ve domatesler sıcakken yerleştirirseniz, kaynatmanıza bile gerek kalmadan, kapağını kapatıp kafa aşağı çevirmeniz yeterli gelebilir. Ama o şekilde fire verme ihtimali olur, bazı kavanozlar vakumlanmayıp sızdırabilir.


En son olarak kavanozları kafa aşağı çevirip bir leğene doldurup konservelenip konservelenmediklerini test ediyorum. Eğer ağzı açık kalan olursa zaten kafa aşağı dururken akıtıyor. Şimdiye kadar hiç fire vermedim ama yine de test etmekten zarar gelmez deyip bir gece kafa aşağı bekletiyorum. Ne olur ne olmaz diye bir leğenin içine de koyuyorum ki akıtırsa etraf kirlenmesin.


Değişik boy kavanozlar kullanıyorum. Böylece domates çorbası yapacağımda fazla domates gerekirse büyük kavanozlardan birini, az miktarda yapacağım yemekler için de küçük kavanozlardan birini kullanabiliyorum.

Sonrasında bu konserveleri mutfak dolaplarında, yani gölge ve serin bir yerde bekletiyorum. Eylül'de yaptığım konserveler bir sonraki Haziran'a kadar bitmiş oluyor zaten ve biz de taze domateslere kavuşmuş oluyoruz :)

Daha kolay bir yöntem bilen varsa, bana da versin sırrını...

23 yorum:

  1. yazılar peşpeşe geliyor yetişemiyorum. tam kırmızı biber turşusu yapmışken hayatımda ilk kez, hemen domatese de bakayım, çünkü çok bilmişin yöntemleri tam bana göre :) yorumu da, girdiyi okumadan yazmak böyle bir şey olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  2. kavanozları düdüklüye atmak süper fikirmiş. ağız tadıyla yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana tembellik olsun maksat, kim uğraşacak ocaktaki tencerenin başında durmakla? :) Çok teşekkür ederiz. Bizim burada hala tarla domatesleri bitmedi, henüz yemeye fırsat olmadı ama kışın domates çorbası kurtarıcı oluyor bazen.

      Sil
  3. İzmirde satılan bir alet varmış. Bildiğimiz soda şişelerini kapatma aleti. soda şişelerini biriktiriyorlarmış ve bu aleti aldıklarında 100 tane de yeni soda şişesi kapağını da birlikte alıyorlarmış. 25-30 tl falan. Domatesleri rendeleyip, şişelere doldurup, kapatma aparatıyla sıkıca kapatıp, 45 dk kaynatıyorlarmış. Arkadaş yaptı getirdi bana, deneyince tadını da bilahire belirtirim. sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh, aynı mantık...

      Yalnız ben sanırım soda şişesinin daracık ağzından içeri domates rendesi doldurmaya da üşenebilirim :))

      Lezzetini bizimle de paylaşırsanız, çok sevinirim.

      Sil
  4. Ben de 33 yıldır senin usulde ama soyulmuş domatesi bütün ya da ikiye üçe keserek yapar büyük tencere veya peynir tenekesinde 25 dakika kaynatırım. Sende görüp aldığım düdüklüde bir kez başaşağı koyduğum kavanozlarla denemiş suyunu kaybettiğini gördüğüm için eski usulüme devam etmiştim.
    Lütfen kavanozları tencereye ne ne şekilde koyduğunu ve suyu nekadar eklediğini de yazar mısın.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavanozları dik koyuyorum.

      Tencereye koyduğum suyu da kaynadığında kavanozların içine sızmayacak şekilde, kavanozların yarısına gelecek kadar koyuyorum.

      Böylece ne kavanozun içindeki su dışarı sızıyor, ne de tencerenin içindeki su kavanoza giriyor...

      Sil
  5. Kavanozları düdüklüye koyduğunda patlamaz mı yahu? Bomba imal ediyor gibisin çok şaşırdım...!!!! :) Doğru anlıyorum değil mi: domatesler çiğden doğranıp cam kavanoza konur ve düdüklüde pişirilir. ??? Bende sinbo yok. Tefal düdüklüde yapsam olurmu acaba??? Cevabını merakla bekliyorum. Teşekkürler. ;) Aslıhan Balkan aslihanbalkan@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Benim düdüklüde patlamıyor. Patlayacağını sanmam, ama cam çatlayabilir belki fazla konduğunda. Benim tencere otomatik kapandığı için ve basınç kontrollü olduğundan sorun etmiyorum. AMa siz düdüklüye koyduğunuzda, basınç kontrolü olsun diye düdüğü açık bırakarak kaynatmayı deneyebilirsiniz. Hatta normal tencerede de kaynatabilirsiniz.

      Sil
  6. Annem bazen bulaşık makinesine dizip, detarjan koymadan en sıcak programda yıkıyor kavanozları. Ama içine koyduğu domatesleri de kaynatmış oluyor. Böylece hem içeriden hem dışarıdan sıcaklıkla vakumlanıyor kavanozlar. Hem de bir seferde bir sürü kavanoz sığıyor makineye :) Hiç fire vermiyor, aslında 100 derece değil bulaşık makinelerinin en sıcak programları ama 70 derece de yeterli oluyor vakumlama için demek ki.
    Ben kavanozları kapattıktan sonra kaynatmıyorum, klasik usul, domatesi kaynatıp kavanozlara kaynarken doldurup kapaklarını kapatıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki kaynatma işlemini de atabiliriz bu prosedürden. Oh, bir adımdan daha kurtuldum :)

      Sil
  7. Biz domatesleri biberle karışık yağda bir süre kaynattiktan sonra kavanoza koyuyoruz. Kavanozulari bir süre sıcak suya koymak üstte kalan havayı azsltacagi icin ayrıca faydalıdır. Kavanozlarin kapağını kapatmadan uc beş çörek otu atarsanız bakteri ureyemez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek çöerek otu? Harika bir bilgi teşekkür ederim...

      Sil
  8. sen ne güzel tembelsin öyle...
    ben de tembel sınıfına girebilirm aslında.. (:
    bir tembele özeneceğim hiiç aklıma gelmezdi...

    YanıtlaSil
  9. SELDA MANİSA arkadaşlar bu konserve şekli artık pek kalmadı herkes şişe konservesi yapıyor. Soda yada gazoz şişelerine domatesleri rendeleyip dolduruyorsunuz, ardından büyük tencerede ilık suda 10 dakika kaynatın ve cam şişelerde birer kullanımlık sos, meyve suyu, turşular hazır ben bu şekilde senelik 60 şişe yapıyorum. şişelere kapak kapatma aparatı aldım 25 TLye ayrıca yanında kapağını da satıyorlar. :ok memnunum isteyen arkadaşlara gönderebilirim. bi yakınımız üretiyor. Alan arkadaşlar çok dua edecekler eminim zahmetli konserve yapmak inanın kalmayacak.

    YanıtlaSil
  10. BU ARADA MAİL ADRESİMDEN ULAŞABİLİRSİNİZ hakanselda0909@hotmail.com

    YanıtlaSil
  11. Peki kavanozlara sosu sogukken koysak ve bulaşık makinesine atsak olur mu acaba

    YanıtlaSil
  12. Bu yıl 2019 bana çok mutlu oldu çünkü Tanrı bana kocamın beni ihmal ettiği ve metresine geri döndüğü 3 ay kalbi kırıldıktan sonra tekrar mutlu yaşamak için bir neden verdi. Acı çektim ve her türlü duygusal işkenceye maruz kaldım, çünkü adamım bana yardım edebileceği konusunda tam bir güvence verdi. bana göre. Wealthy ile temasa geçtim ve sözlerini dinledim ve bana verdiği talimatları izledim. Kocamın kendisinin de söylediği gibi 12 ila 16 saat içinde eve döndüğüne inanır mısın, evliliğim geri döndü ve 3 ay sonra Dr. Wealthy'yi adamımı geri almak için Tanrı'ya çok minnettar, minnettar ve minnettarım bozuk evlilik. Dışarıda sevgilisine geri dönmek isteyen ya da herhangi bir yardıma ihtiyacı olan biri var mı? Ardından, şu anda Dr Wealthy ile E-posta ID'sini kullanarak temasa geçmenizi öneririm: wealthylovespell@gmail.com VEYA Daha fazla bilgi için +2348105150446 numaralı telefondan WhatsApp'ı da arayabilirsiniz. Tanrı sizi korusun efendim

    YanıtlaSil
  13. The best things of reading this article is you gets a lot of information & it is a well written article that is really good.

    protien characterization

    YanıtlaSil
  14. Eğer eşinizi geri kazanmak istiyorsanız, iletişime geçmeniz gereken doğru kişi Dr. Wale'dir. WhatsApp numarası +2347054019402.
    Bu zaferi elde etmeme yardımcı olduğunuz için sizi tebrik ediyorum Dr. Wale. Daha önce umudumu kaybetmiştim ama siz bana mutluluğumu geri getirdiniz ve inanmamı sağladınız. Eşimi geri kazanmama yardımcı olduğunuz için iyi çalışmanızı takdir etmek istiyorum. Eşim bana garip davranıyordu, ne zaman onunla konuşsam tavsiyelerimi dinlemiyordu. Bana karşı tüm bu karakter ve tavırları, eşimin iş yerindeki patronuyla ilişkisi olmasından kaynaklanıyordu. İş yerindeki patronu, eşimin beni, yani kocasını dinlememesi için ona büyü yapıyordu. Bu beni çok kızdırdı. Eşim, patronunun yanına gitmek için evimizden ayrıldı. Bizim için daha iyi bir hayat istediğim için internette yardım aradım ve orada Dr. Wale ile karşılaştım. Onun hakkında birçok iyi referans okudum. Dünyanın her yerindeki insanlara nasıl yardım ettiğini gördüm. Dr. Wale'ye ulaştım ve evliliğimde yaşadığım sorunları anlattım. Bana karımın fotoğraflarını göndermemi söyledi ve işi yapmak için gereken tüm malzemelerin parasını ödedim. Her şeyin parasını ödedikten sonra Dr. Wale, aynı hafta içinde karımın benimle iletişime geçeceğini söyledi. Okuyucularım, aynı hafta karım benimle iletişime geçti ve bana özür dilemeye başladı, başına ne geldiğini bilmediğini söyledi. Başka bir bulgu daha ortaya çıktıktan sonra, karımın patronunun büyücülük kullanarak onu kilitlediğini keşfettim. Neyse ki, eşim şimdi tamamen benimle birlikte evde. Eğer benimle aynı veya benzer bir sorununuz varsa, Dr. Wale'nin size en iyi sonuçları vereceğinden emin olabilirsiniz. WhatsApp: +2347054019402 veya E-posta: drwalespellhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  15. Eşimle son üç yıldır sorunsuz bir şekilde hayatımızı yaşıyorduk. Ancak sadece bir ay önce, ani davranışlarını fark ettim. Telefonunu benden uzak tuttuğunu fark ettim. Aniden telefon şifresini değiştirdi. Ona bu konuda konuşmaya çalıştığımda, her şeyin yolunda olduğunu, hiçbir sorun olmadığını söylerdi. Bu aylarca sürdü. İkinci ay telefonunu kontrol etmeye karar verdim. Uyurken telefonu aldım ve parmak iziyle açtım. İşte her şey oradaydı. Gördüklerim kalbimi paramparça etti. Partnerim başka bir kadınla beni aldatıyor ve benden boşanma planları yapıyordu. Uyandığında onu sorguladım. Bir şey diğerini tetikledi ve evden ayrıldı ve iki ay boyunca geri dönmedi. Yıkıldım ve aramızda olan her şey için endişelendim. Durumu anlattığım arkadaşım, Dr. Reethesh'e ulaşmamı söyledi çünkü Dr. Reethesh, evliliğinde zorluklar yaşadığında ona yardımcı olan kişiydi. Dr. Reethesh ile iletişime geçtim ve bana tatlı bir sonuç verdi. Partnerimin ilişki yaşadığı kadın onu zincirlemiş ve kötü bir votka büyüsüyle bir şişenin içine kilitlemişti, ancak Dr. Reethesh'in yardımıyla her şey benim lehime sonuçlandı. Kötü zincir Dr. Reethesh tarafından yok edildi. Şu an bunu okurken eşim bana geri döndü, özür diledi ve bana verdiği tüm acılar için onu affetmemi istedi. Eğer eşinizi geri kazanmak istiyorsanız, Dr. Reethesh size de yardımcı olabilir. Mesafe Dr. Reethesh için bir engel değil, sizin için işi halledecektir. WhatsApp üzerinden iletişime geçin: +2349012999010 veya E-posta: reethesh60@gmail.com

    YanıtlaSil