3 Ekim 2013 Perşembe

Kimyasal Kullanmadan Gümüş Nasıl Parlatılır?



Prensip olarak değerli maden kullanmaya karşı olan biriyim. Ama evime hediye olarak getirilen iki üç parça gümüş eşyam var. Onları temizlemek bana çok zor geliyordu. Gümüş parlatıcısı aldım içime sinmeye sinmeye ama hem doğru düzgün parlatmadı, ovalaya ovalaya kollarım koptu, hem de kokusu ciğerimi deldi geçti. Neyse ki internet var. Biraz araştırma yaptım ve iki farklı yöntem uyguladım. İkisi de birbirinden kolay. Gümüş parlatıcısı bir daha evime gelmemek üzere kendisine başka bir ev buldu :)
 
Soldaki kase biraz daha iyi durumda ama sağdaki minik kasenin içine herhalde etkileşime gireceği bir şeyler koymuşum ki kapkara olmuş.

İçlerindeki siyah lekeler görünüyor.

İlk önce diş macunu sürme yöntemini denedim. Ben diş macunu da kullanmıyorum ama eşim Sensodyne'den vazgeçemiyor. Neyse ki benim de bir işime yaradı macun :)
 
Bu kubbe de bakır mı, gümüş kaplama mı nedir bilmiyorum. Hediye gelmişti 2,5 sene evvel. Ve ilk defa parlatılacak.

Yukarıdaki fotoğrafta görülen kubbeyi, sağda görülen fırça yardımıyla macunladım ve bir 10 dakika kadar beklettim. Sonra yine aynı fırçayı biraz ıslatıp köpürte köpürte ovaladım. Sonra kalan lekeleri bir de bezle ovaladım ve akan suyun altında yıkayıp kuruladım. Aşağıdaki fotoğrafta parlatılmış kubbe ile henüz işlem görmemiş alt tabağının farkı görülüyor.


Kubbe üzerindeki siyah leke, iPad'imin yansıması :)

Diğer küçük parçalar içinse ocakta deneme yaptım. Bir miktar su kaynattım. Tencerenin dibini alüminyum folyo ile kapladım. Kaynayan suya karbonat ve tuz ekledim.
 
 

 

 
Sonra gümüş parçaları alttaki alüminyum folyoya değecek şekilde tencereye yerleştirip bir 5 dakika suyun içinde bıraktım.
 

Buhardan dolayı biraz buğulu çıkmış.

Parçaları çıkardığımda lekeler hafiflemişti. Biraz havluyla ovalayınca iyice temizlendiler ve parladılar ama çok kararmış olan bölgelerdeki o simsiyah lekeler duruyordu. Onları da macunlayıp beklettim.
 


Tencereden çıkardığım alüminyum folyo parçaları simsiyah olmuşlardı.




Gümüşleri ovduğum havlu da sonunda bu hale geldi. Ama zeytinyağlı sabunla çitileyince temizleniverdi. Yapışkan bir kir değilmiş.
 
 
 
 
En sonunda kapkara olan küçük parçalar da parladılar. Tüm parçaların son hali en üstteki fotoğrafta görülüyor. Burada uzun uzun anlattım ama kaynatması 10 dakika, macunla bekletmesi 5 dakika, ovma işlemleri de dahil yarım saatte bitti. Bu kadar kolay olacağını bilseydim 3 sene bekler miydim? Artık gümüşler bu derece kararmadan, düzenli olarak parlatma işlemi uygularım. 

35 yorum:

  1. ayy parım parım parlamış vallahi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evdeki herkes gelip gidip ben tebrik ediyor, odanın havası değişti :)

      Sil
  2. ama epey zahmet çekmişsiniz, benim de kimyasalım beni bekliyor onu bile erteleyip duruyorum):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kimyasalı erteleyip duruyordum çünkü ovalaması çok zor geliyordu. Ama inanın lekelenme azsa alüminyum folyolu karbonatlı yöntem, lekelenme çoksa da diş macunu yöntemi inanılmaz kolay.

      Sil
  3. Üşengeçlik etmemek lazım, sonucu görünce insan hevesleniyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok vaktimi alacağını düşündüğüm için üşengeçlik yapıyordum. Meğer 5 dk dişmacunu ile bekletmek yeterliymiş. Baştan bileydim...

      Sil
  4. merhabalar
    macun kullanmadiginizi belirtmissiniz, acaba ne kullaniyorsunuz? dogrusu merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir şey kullanmıyorum :)

      Yumuşak kıllı fırça ile macunsuz çok rahat fırçalanabiliyor.

      Çok istersem kaya tuzuna batırıp fırçalıyorum. Bir de kızımın köpürmeyen, organik üretim bir diş macunu var. Canım istediğinde de onu kullanıyorum.

      Hele zaten macunun gümüşleri bu şekilde parlattığını gördükten sonra, asla ve kat'a ağzıma sürmem artık :)

      Sil
    2. Eğer evde diş macunu yapmak isterseniz, şu sitede güzel bir tarif var:

      http://www.zehirsizev.com/kisisel-bakim/dis-macunu/

      Sil
    3. Dişlerinizi Tuzla yada karbonatla ovun gayet beyaz oluyor. Yasemin

      Sil
    4. Ben dişlerimi kaya tuzuyla fırçalıyorum ve çok memnunum gerçekten. Karbonatın tadını beğenmedim ne yazık ki... Gerçi karbonatı balla karıştırın diyen de var ama tuz iyi benim için şimdilik.

      Sil
  5. Bende gümüş takılarımı hep macunla parlatırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke daha önce söyleseydiniz, ben bunu keşfedene kadar 4 sene geçti :)

      Sil
  6. Kızınızın diş macununu öğrenebilir miyim? Benim de 4 yaşında kızım var ve diş macununa bayılıyor. Bense hiç hoşlanmıyorum. Uygun diş macunu arayışlarım sürekli devam ediyor. Sizden bilgi alabailirsem çok sevinirim. Sevgiler, Petek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lavera markası. Ama köpürmüyor diğer macunlar gibi, şekerli bir tadı da yok. Benim kızım da deliriyor normal çocuk macunlarına ama almıyorum. Kızı da markete götürmediğim için, kendisi de alamıyor. Şimdilik idare ediyoruz :)

      Sil
  7. Ben de denedim. Macun cok işe yaradi annem gözlerine inanamadi. Teşekkürler. Bu arada macun kullanmak istemeyenler karbonatla da fircalayabilir. Biz esimle artik sampuan yerine de karbonat kullaniyoruz alıştık. Kimyasal birikmesi sonucu kafa yikanmadiginda 1 gun içerisinde bile kokuyor ama karbonat onu alip goturuyor tavsiye ederim. Sulandirip sampuan gibi kullanılıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafasınd hala konak olan 5 aylık oğluma doktor ne önerdi dersiniz? Zeytinyağlı karbonat :)

      Sil
  8. Diş macunu ve fırçası ile bir gümüşümü parlattım ancak çizildi malesef:(( parlatmadıklarımı kontrol ettim daha önceden mi çizik vardı diye yok, karbonatlı su ile silmek daha iyi bir yöntem olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüh, çok üzüldüm. Benimkilerde çizik yapmadığı için gönül rahatlığı ile tavsiye etmiştim. Uyarınız için teşekkür ederim.

      Sil
  9. harika bir bikgi oldu gümüş kaplama kalem aşdım internetten tabi 1940 öncesi kalem olunca gümüşte kararma gibi durumlar var macunla ufak ufak deneyeyim bakalım temizlenecek mi :))) diş macunu olayına da bir bakayım gerçi diş mi kaldı ama olsun olanları kaya tuzu yardımı ile temizlemek daha mantıklı geldi teşekkürler bilgiler için blogunuzu takip etmek lazım. yazılarınızın devamlılığını dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım işinize yaramıştır.

      Sil
  10. Sıcak su, alüminyum folyo, tuz, kabartma tozu karışımı gerçekten işe yarıyor. IT Works! Tşhx.

    YanıtlaSil
  11. Dişlerini hâlâ kaya tuzu ile mi firçalıyorsun,büyük değil mi kaya tuzu diş minesine zarar vermez mi.saçını karbonatla yıkayan arkadaş biraz ayrıntılı yazabilir misin.Çok merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaya tuzunu dişe sürtmüyorum, zaten tuz fırçalama esnasında eriyor. Şu ara suyun içinde tuz eritip, diş fırçamı suya sokarak fırçalıyorum. O da güzel oluyor.

      Saçı karbonatla yıkamak için de suyun içinde karbonat eritip saça döküyorsun. Köpürmüyor ama saçın yağını alıyor. Baz olduğu için bazen saçı matlaştırabiliyor, onun için de arkasından sirke katılmış suyla durulama yapmak yeterli oluyor. Bazı saçlar hemen kabul ediyor, bazıları için bir süre ısrarlı olmak gerekiyor.

      Sil
  12. Sonuçta dış macunda da kimyasal var nasıl olcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası benim günlüğüm olduğundan, burada ukalalıkları ben yaparım ;)

      Sil
  13. Samimi bir şekilde deneyiminizi paylastiginiz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  14. Allah razı olsun sizden adım adım fotoğraflarla bile anlatmışsınız. Tamamen siyaha dönmüş korkudan dokunmadığım ama manevi değeri var diye atmaya kıyamadığım kolyem şu an ayna gibi oldu öyle mutluyum ki. Resmen simsiyahtı ve şu an bakınca kendimi görebileceğim kadar parlak. Çok çok teşekkürler değerli anlatımınız ve yardımınız için.

    YanıtlaSil
  15. Lavera diş macununu nerden alıyorsunuz. Öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  16. Bu yıl 2019 bana çok mutlu oldu çünkü Tanrı bana kocamın beni ihmal ettiği ve metresine geri döndüğü 3 ay kalbi kırıldıktan sonra tekrar mutlu yaşamak için bir neden verdi. Acı çektim ve her türlü duygusal işkenceye maruz kaldım, çünkü adamım bana yardım edebileceği konusunda tam bir güvence verdi. bana göre. Wealthy ile temasa geçtim ve sözlerini dinledim ve bana verdiği talimatları izledim. Kocamın kendisinin de söylediği gibi 12 ila 16 saat içinde eve döndüğüne inanır mısın, evliliğim geri döndü ve 3 ay sonra Dr. Wealthy'yi adamımı geri almak için Tanrı'ya çok minnettar, minnettar ve minnettarım bozuk evlilik. Dışarıda sevgilisine geri dönmek isteyen ya da herhangi bir yardıma ihtiyacı olan biri var mı? Ardından, şu anda Dr Wealthy ile E-posta ID'sini kullanarak temasa geçmenizi öneririm: wealthylovespell@gmail.com VEYA Daha fazla bilgi için +2348105150446 numaralı telefondan WhatsApp'ı da arayabilirsiniz. Tanrı sizi korusun efendim

    YanıtlaSil
  17. Wow what a great blog, i really enjoyed reading this, good luck in your work. Rumen-protected fat in Turkey

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats