2 Eylül 2010 Perşembe

Vajinal yapışıklık nedir? Nasıl tedavi edilir?




Bu tür konuları yazarken tıbbi yardımda bulunuyormuşum gibi anlaşılmasından çekiniyorum. Bu nedenle tekrar etmek isterim ki burada yazdıklarım tamamen kendi tecrübelerime dayanmaktadır. Hiçbir tıbbi eğitimim yoktur. Bu nedenle yazdıklarımı sadece bir kişinin tecrübesi olarak okuyup, tıbbi öneriler olarak görmemenizi rica ederim.

Kızımda vajinal yapışıklık olduğunu aileden hiç kimse fark edemedi. Anladığım kadarıyla genetik bir husus. Doktorlar vajinal yapışıklığın neden oluştuğunu bilemeseler de etrafımda gördüğüm kadarıyla ailesinde vajinal yapışıklık olan kız bebeklerde böyle bir durum görülebiliyor. Benim ailemde yoktu, eşimin ailesinde olduğunu ise artık ailede hiç bebek kalmamış olduğundan kimsenin aklına gelip de bana söylememişti.

Kızımın bakımını eşim de ben de itinayla yapmamıza rağmen yapışıklığı fark etmemiştik. Çünkü nerenin, nasıl görünmesi gerektiğini bilememişiz. Şimdi bu yapışıklığı tarif etmeye çalışacağım ama hakikaten anlaşılması zor, ancak bilen bir göz farkı anlayabilir. Kız bebeklerde sıklıkla karşılaşılıyormuş; dolayısıyla rutin aylık kontrolü sırasında çocuk doktorunun vajinayı kontrol ederken bu yapışıklığı da fark etmesi gerekir.

Tarifi ise şöyle: Regl kanamasının olduğu, cinsel ilişkiye de girilen vajen girişinde zara benzer bir oluşum oluyor. Ama özellikle bu zar sonuna kadar vajen girişini kapadığında, yapışıklığı fark etmek zor oluyor. Orası yine bir delik gibi görünüyor ama derinliği olmuyor. Nasıl anlatsam, bir kuyu gibi düşünün, vajeni araladığınızda içi, işte böyle bir kuyu gibi derin görünmeli. Eğer derinlik görünmüyorsa yapışıklık var demektir.

Bize doktorumuz Ovestin krem verdi. Söz konusu yapışıklığın östrojen salgılaması olmamasından kaynaklandığı düşünülüyor bu nedenle östrojen hormonu içeren bir krem veriliyor. Ovestin krem, öğrendiğimiz kadarıyla piyasadan kaldırılmış ve henüz muadili de çıkmamış. Ama son kullanma tarihi henüz gelmemiş kremlerden piyasada bulmak mümkün. Bu nedenle kremi alırken son kullanma tarihine bakmanızı tavsiye ederim.

Krem östojen hormonu içerdiğinden fazlaca kullanılması tavsiye edilmiyor. 1 hafta kullanın, sonra 1 hafta ara verip tekrar 1 hafta kullanın diyorlar. Eğe bu 2 hafta sonunda açılmazsa bir çocuk cerrahı tarafından müdahale edilmesi gerektiği söylenmişti bize. Bu müdahale de yapışıklığın miktarına göre elle ya da neşterle olabilirmiş.

Ben tabii el kadar bebeğimin vajinasının neşterle kesilmesi fikrinden feci halde ürkmüştüm. Krem yapışıklığı açsın diye dua edip duruyordum. Bu arada internetten de konu hakkında bilgi edinmeye çalışıyordum. Fark ettim ki kremi sürerken hata yapıyormuşum. Bayağı böyle bastıra bastıra, masaj yapar gibi sürmem gerekiyormuş. Elimle masaj yapmaya başladım; yapışıklık hafifler gibi oldu ama yine de tam açılmıyordu. En son gün eşim eline bir kulak çubuğu aldı, ben kızımla oynarken o da kulak çubuğuna sürdüğü kremi masaj yapıp bastırarak sürmeye başladı. İkimiz de boncuk boncuk terledik gerginlikten ama sonunda açılıverdi...

Bu işlemler esnasında kızım en ufak bir rahatsızlık belirtisi göstermedi. Demek ki çocuk cerrahı "Çok basit bir işlem" derken haklıymış, boşuna gerilmişim. Ama yine de ev ortamında anne ile oynarken bacaklarını babaya açmak ayrı, hastahane ortamında tanımadığı bir doktora bacaklarını açmak ayrı. Eğer cerraha gitmek zorunda kalsaydık eminim kızım canı yanmadığı halde epey bir ağlayacak ve ben de canının yandığını düşünüp kendimi kahredecektim. Ama internetten okuduğum kadarıyla, aylardır tanıdığı ve sevdiği doktorlarının müdahale etmesini hiç ağlamadan kabul eden bebekler de varmış.

Şu anda yapışıklık zaman zaman tekrarlıyor. Hemen başında fark edip, bastırarak krem sürüp müdahale ediyoruz. Artık sadece bölgenin irrite olması ihtimaline karşılık bepanten krem ile masaj yapıyoruz. Şimdiye kadar hiç açılmadığı olmadı. Yaptığmız masaj biraz perine msajı gibi ama elbette daha yüzeysel, derine inmeden, sadece kulak çubuğunu hafif hafif bastırmak suretiyle oluyor. Perine masajına ilişkin bir görsel eklersem belki daha açıklayıcı olur:



Bir tanıdığımızın vajinal yapışıklığı olduğu 17 yaşında evlendiği zaman fark edilmiş. Ona da krem vermişler. İlk cinsel ilişkisi biraz ağrılı olmuş ama başkaca bir sorun yaşamamış. Onun kızında da aynı sorun yaşanmış, ama erken fark edildiğinden açılması daha kolay olmuş.

Bir de vajinal yapışıklığın muhakkak açılması gerektiğini, açılmaması halinde idrar yolları enfeksiyonuna neden olabileceğini söylüyorlar. Ancak benim internet üzerinen severek takip ettiğim çocuk hastalıkları uzmanı, uzman doktor Kadir Tuğcu 20 yıllık meslek hayatında vajinal yapışıklık nedeniyle hiçbir hastasına cerrahi müdahale yaptırmadığını ve buna rağmen idrar yolları enfeksiyonu ile hiç karşılaşmadığını söylüyor. Yine aynı doktor regl olana kadar yapışıklığın tekrar edebileceğini, arada kontrol ederek açmak gerektiğini, ama 12 yaş civarında regl olunduktan sonra yeterli östrojen salgılandığından yapışıklığın tekrarlamayacağını da söylüyor. Aynı doktor, vajinal yapışıklığın neden meydana geldiğinin bilinmediğini ama bir ihtimal pişik kremlerinin o bölgeye sürülmesi sonucu, bölgenin kendini korumak için kapanıyor olabileceğine tıp çevrelerinde değinildiğini de belirtiyor.
16. ayında, uzun bir süredir kızıma pişik kremi kullanmıyorum ve gerçekten de yapışıklık bir süredir tekrarlamıyor. Yani pişik kremi ile bağlantısı olabilir gerçekten de...

Sonuç olarak: Eğer kızınızda vajinal yapışıklık olduğundan şüpheleniyorsanız gecikmeden doktorunuza danışın. Vajinal yapışıklık varsa krem ile bastırarak masaj yapıp bizzat açmayı muhakkak deneyin. Ama açılmaz da cerrahi müdahaleye gerek duyulursa, bebeğiniz ağladığında kendinizi benim söylediklerimle rahatlatmayı deneyebilirsiniz: Biz kızımızdaki yapışıklığı kendimiz açtık ve o esnada bebek oyuncaklarıyla oynuyor ve en ufak bir trahatsızlık belirtisi vermiyordu. Yani bebeğiniz canı yandığından değil, korktuğundan veya ortamdan rahatsız olduğundan ağlıyordur. Yüreğinizi ferah tutmaya çalışın...

129 yorum:

  1. arkadaşımın bebeğinde aynı durum vardı ve aynı şekilde kendileri kremle masaj yaparak açıyorlar zaman zaman... bu konuyu paylaşmanız güzel olmuş çünkü oldukça aydınlatıcı bir yazı, hem geçmiş olsun hem elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Ben 18 yaşındayım küçükken bendede aynı durum olmuş ama suan vajınamda sadece bir delik var sebebi nedir

      Sil
    3. Vajinanızda sadece bir delik olması fiziken mümkün değil. Bir delikten idrar, diğerinden kan geliyor. Eğer idrarınızı yapabiliyor ve regli de oluyorsanız iki deliğiniz var demektir. Bence 18 yaş kadın doğum kontrolü için uygun bir yaş. Bir kadın doğum doktoruna görünürseniz hem güncel hem de ileriki sağlığınız konusunda sizi yönlendirecektir.

      Sil
    4. Bugün 16 haziran 2020 bunu çok araştırdım lakin bir şey bulamamıştım ta ki bu yazıyı görene kadar size çok teşekkür ediyorum ve size dua ediyorum.

      Sil
    5. Benim kızım iki buçuk yaşında ve yapışkanlık ilk acil serviste farkedildi yedi aylıkkenidrar testi yapılacağı sırada ve hemşire çok ugrasmasina rağmen acamadi çocuk cerrahına yönlendirdiler bizi ertesi gün gittim doktor iki parça sargı beziyle iki taraftan tabiri caizse yırtarak açtı ama çok zorlandı ve baya kanadi şuan çiş eğitimi olmasına rağmen hala yapışkanlık devem ediyo sürekli takip edersen yarıya kadar kapandığında kolayca acabiliyorum ne zamana kadar devam eder bilmiyorum ama çocuğun pisikolojisi bu konuda çok bozuldu tuvalet temizliğini yaparken bile kapatıyor kanadını korkuyo surekli

      Sil
    6. Krem sürün arasına bir parça sargı bezi koyun yapışmaz benim kızım el ayak hastalığı geçirdi o anda yapışmış altını temizlerken gördüm hemen acile göyürdüm doktorun dediği rahim enfeksiyonlara karşı kendinim kendimi korumaya alıyormuş dil cubuguyla uğraştı açmaya acamadı kızım agladı kanattı bide doktor bende kızdım uyuşturun canı yanıyor diye hemen fıs fıs varmış sıktı açtı sonra ya madem böyle bişey var neden başta kullanmıyorlar bayan dokhordu bide sen çocuğuna böyle yaParmıydın dedim sustu bazıları acımasız yani sonrada estriol diye bir krem verdi bunu sür arasına gazlı bez koy yapışmasın tekrardan yaptım bidahada yaşa madık çok şükür

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun.Ne zor bir durum :( Bilgilendirici yazınızla çok şey öğrendim, çok teşekkür ederim.Sevgiler,aylin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızım 5 yaşında ve artık bu konuda sorunu kalmadı. Dermansız dert olmasın, aştık çok şükür.

      Sil
  3. Meraba
    Nehir 6-7 aylık gibiyken labial füzyon olduğu farkedildi. Dediğin gibi bizim anlamamız mümkün değildi, zaten en acemi zamanlar, bi de insanın böyle bişi hiç aklına bile gelmiyor.
    Neyse dr operasyon bile denemeyecek şekilde uyuşturucu krem sürdü ve açtı kukusunu:)
    O hiç bişey anlamadı zaten. Sonrasında dediğin sebeple kısacık süre ovestin kullandık. İşlem tamam ama nüks ihtimalinden dolayı her ne sebeple olursa olsun dr'a gittiğimizde kukuya bi baktırıyorum ne durumda diye. Şimdi 3,5 yaşında çok şükür bi daha olmadı. Ama o yıllarda ömrümden ömür gitti o ayrı tabi:)
    Uzun oldu ama
    Çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tecrübenizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.Aynı durumu yaşayanlara yol gösterici olacaktır.

      Sil
    2. Bende birsey sormak istiyorum kizim 1 yasinda ve bizde bugn fark ettik hemen bi doktora getirdik bir krem verdi gunde birkere surup haftaya cocuk cerrahina gidin dedi ben daha onceden arastirmstm bnu doktora sordum kendim acabilirmiyim diye sen elleme dedi sizin de yazdiklarinzi gorunce kafam karosti ne yapmm herekiyo acaba fazlami kapanmista o yuzden mi elleme dedi yardmci olunn

      Sil
  4. merhaba. benim 8 aylık kızımda aynı durum var. rica etsem de bu konuda tecrubeli bildiğiniz doktoru tavsiye edebilir misiniz.moralim çok bozuk.bizim gittiğimiz çoçuk doktorumuz bize yardımcı olamadı o yüzden nereye gitsem ne yapsam şaşırdım. umarım cevaplarsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımda da yazdığım gibi: Biz bu sorunu kendimiz hallettiğimiz için doktora gitmemize gerek kalmadı.
      Bizim çocuk doktorumuz da kendisi müdahale etmek istememiş, krem işe yaramazsa Amerikan Hastanesi'ndeki bir çocuk cerrahına yönlendireceğini söylemişti.
      Internetten takip ettiğim, Anadolu yakasındaki bir çocuk doktoru olan Kadir Tuğcu ise bu tip yapışıklıkları kendisinin açtığını söylemişti bir yazısında.
      Doktor konusund yardımcı olamadım, üzgünüm.
      Ama hatırlatmak isterim ki moral bozacak bir durum değil. Kendiniz bile halledebilirsiniz, inanın kızınızın canı acımıyor o yapışıklık açılırken...

      Sil
    2. Kadın doğum uzmanına gitmeniz gerekiyor. Çocuk doktorunun yapabileceği bir şey yok.

      Sil
  5. bu benimde başıma geldi kızımda bunu farkedince hemen doktora götürdüm bana detaylı birşey anlatmadı olur böyle şey normal dedi ve orayı masaj yaparak açmamı bile söylemedi bir süre sonra tekrar oldu bu sefer beni çocuk cerrahına gönderdi ben doktorun odasına girer girmez ağlamaya başladım tekrar canını yakacaklar diye doktor bana bunu çocuğun bünyesi yaptığını ve okadar canının acımayacağın siyledi ve günde 7.8 defa açmam gerektini söyledi altını her değiştirişimde yapıyorum şimdilik yok bitik ama orayı açtırmazsan tekrar kapanmaya başlıyo ve bukonuda kimsenin bişey bilmiyo bana birçok şey söylediler yok kadınlardaki vajinismus rahatsıszlığı bundan oluyomuşda ve daha birçok şey düşününki sağlık ocağındaki ebe bile kızlardaki bitiği hiç duymamış bende bu birtek benim başıma geldi sanıyodum sizin başınızdan geçeni anlatmanız bizimle paylaşmanız çok güzel bişey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ Adsız: Kızım 29 aylık oldu. Hala zaman zaman kapanıyor. Babası hemen hemen her ay, ya da 2 ayda bir müdahale ediyor. Dediğin gibi başında fark edilince açması daha kolay oluyor. O kadar çok insanda varmış ki inanamazsın. Kadının vajinası konuşmaya müsait bir bölge olmadığından kimse birbirine anlatmıyor ama insanın başına gelince çevredekiler de dökülmeye başlıyorlar :)
      Sen ne kadar güzel ki daha başında kendiliğinden fark etmişsin. Biz anlamamıştık bile. Ama neyse ki tecrübeli bir çocuk doktoruna götürüyorduk ve her muayene de vajina kontrolü de yapıyordu.
      Vajinismus konusunda da haklılar bir noktada. Başına bu durum gelen bir yakınımız anlatmıştı. Evlendikten sonra canı çok yandığı için eşiyle birlikte olamayınca kadın doğum uzmanına gitmişler. Vajinasında yapışıklık olduğu ve hiçbir zaman da müdahale edilmediği için oluşan zarın kalınlaştığı ve dolayısıyla ilişki sırasında acı verdiği anlaşılmış. Doktor müdahalesi ile yapışıklık giderildikten sonra her şey normale dönmüş. 5 tane normal doğum yapmış ve yapışıklık tekrarlamamış.

      Sil
    2. Biz de 19 aylığız ve asla açtırmak istemiyor vajinasını, şu an alttan yapışmaya başladı yine maalesef, siz elle mi müdahale ediyorsunuz her seferinde ilaç mı kullanıyorsunuz? Bizim ilaçla açılıyor ama 3-4 ayda bir tekrarlıyor maalesef

      Sil
  6. aydında bana önerebileceğiniz cocuk cerrahı varmı devlet hastanesi üniversite veya özel sizce hnagisine götüreyim neolur bilen biri bana yardım etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer yapışıklık yoksa çocuk cerrahına ihtiyacınız yok zaten. Hatta yapışıklık olsa bile cerraha ihtiyacınız yok, çünkü yazımda da belirttiğim gibi çoğu çocuk doktoru neştere filan gerek duymadan elleri ile açabiliyorlar yapışıklığı.

      Ayrıca siz kendiniz de açabilirsiniz. İnanın gözünüzde büyüttüğünüz kadar zor bir iş değil. Bir kere yapıp da ne kadar kolay olduğunu görünce cerrah aradığınıza güleceksiniz :)

      Sil
    2. üniversite hastahanesin de çocuk cerrahina götürün benim kızımda da oldu küçük bir operasyonla açtılar kızım şuan 33 aylık her banyodan sonra kontrol ediyorum actiriyorum yapmadığım zaman tekrar kapanıyor bu durum ne zamana kadar devam edecek bilmiyorum kızım çok huzursuz oluyor yaptırmak istemiyorum benim ise psikolojim bozuldu

      Sil
  7. merhaba ben esra.2 kızım var büyük kızım2,5 yaşındaküçuk ise daha 4,5 aylık.bu konu ile büyük kızım 1 yaşında iken ilk defa karşılaştık.sürekli hastalanıp ateşlenme oluyordu ve defalarca doktora götürmemize rağmen bir çözüm bulunamıyordu.özel bir çocuk tıp merkezine gittik bir gece saat 2 de ve orda öğrendik.3 gün ovestin kullandık gittik ve kulak çöpü ile bir işlem yaptılar.2 ay daha açık kaldıktan sonra tekrar kapandı.doktora tekrar gittiğim zaman bunun şimdi değil en erken 4 yaşında açılmasını hatta 12_14 yaşlarında daha iyi olacağını söylediler.ama kızımda kurban bayramından bu yana çok yüssek ateş olmaya başladı bir günde 3 ayra doktor gezdik ve bir sonuca ulaşamadık ve ben 28 aralıkta tekrar açtırmak için gittim ve küçük kızımında 4 mm kapanmıştı ikisinın birlikte açıldı.şu an açık ama tekrarlanabileceğini söylediler.çok üzgünün çünkü büyük kızımın kanında iltaap var ve bu sebeb olmuş.çok yükses ateşlenmeler yaşıyoruz 4 gün hastahanede yattık şimdi iyi ama tekrarlanacak diyor doktor. en önemlisi de iltaap zamanla böbreklere ve karaciğere vururmuş.n eyapacağımı bilmiyorum yardım edinnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ço geçmiş olsun. Yazımda da söyledim, doktorun kulak çubuğu ile yaptığını biz evde kendimiz yapıyoruz. Hafif bir yapışıklık görünce hemen müdahale ediyoruz. Ovestin sürülmüş bir kulak çubuğu ile bastıra bastıra masaj yapıyoruz. Çoğunlukla hemen açılıyor. Bazen 1-2 gün üstüste yapmak gerekiyor.

      Bizim götürdüğümüz doktorlar hemen müdahale etme taraftarıydılar. Hiçbiri beklememiz gerektiğini söylemedi. Bence siz de beklemeyin. Kendiniz müdahale edin.

      Biz ayda bir kere filan banyodan sonra genel temizliğini yaparken, vajenine masaj da yapıyoruz yapışıklık gördüğümüzde. Ne iltihaplanma ne de ondan kaynaklanan başka bir rahatsızlık yaşamadık. Çaresiz değilsiniz yani, üzülmeyin lütfen.

      Sil
  8. merhba bende bugün öğrendim kızımdaki durumu bodrumda yaşıyorum bugüne kadar gittiğim dört doktor oldu dördüncüsü anlayabildi. kremi verdi anlattıklarınıla birerbir aynı şeyleri söyledi tşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben demek ki çok şanslıymışım. Kendim anlayamazdım kesinlikle. Neyse ki doktorumuz aylık rutin kontrollerinde, her seferinde vajina kontrolü de yapıyordu. Ama grçekten de daha önce görmemiş biri için anlaması çok zor. İnsan duyunca üzülüyor ama inanın hiç sorun olacak bir şey değil. Acısı, sızısı yok. Çocuk da rahatsız olmuyor. Bastırarak kremli masaj yapmayı ihmal etmezseniz hiç sorun olmaz.

      Sil
    2. Masajı nasıl yaptığınızı da anlatır mısınız lütfen , yazınız için çok teşekkür ederim Allah razı olsun

      Sil
  9. [aydından]vajina kapalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen kapalı bile olabilir. Vajen deliği ile idrar deliği farklı olduğundna, oranın kapalı olması önemli olmuyor çoğu halde. Yalnız idrar yolu enfeksyonlarına daha meyilli olabilir. Bu hususa dikkat etmek gerekiyormuş. Olabildiğince çabuk açtırır(ya da açar) ve açık kalmasına dikkat ederseniz daha rahat edersiniz.

      Sil
  10. teşekkürler verdiğiniz bilgiler için

    YanıtlaSil
  11. mrb ben daha öncede size yazmıştım ben aydından hafize kızımı tekrar çocuk cerrahisine götürdüm ben vajinasında açıklık göremeyince vajinası kapalı sanıyordum arkadaşın çocuğu 2.5aylık çocukta açıklık gördüm ablamın kızı benimkinden 1yaş büyük onunda vajinasında açık var gördüm ama kızımda görülmüyor birtek çiş yaptığı yeri görüyordum doktor baktı ve bitik yok vajinada normal dedi bunun yaradılışı böyle herşey normal birbirinizin çocuklarına bakıpta bununku böyle benimkinde yok demeyin diye azarladı hatta başka bişeyde söylemedi hatta ben doktora inan madım düzgünce ilgilenmedi diye kızdım sonra bir arkadaşıma gösterdim onun kızı 8yaşında onunkide baktık hemen açınca oradaki açıklık görülmüyor ellerinle orayı gerince açılıyor bende eve geldikten sonra her açışımda bakmaya çalıştım sonunda gördüm gerçekten her çocuk aynı değilmiş doktot haklıymış ama şimdi içim çok rahat 2.5senedir kendimi boşona hırpalamışım ama bitik için gene her altını değiştirişimde orayı açtırıyorum bence her başına gelen yazmalıki bu durumla ilk defa karşılaşanlar kendini çaresiz sanmasın sağlıklı günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çaresiz bir durum değil. Paylaşımınız için teşekkürler. Ayrıca gözünüz aydın :)

      Sil
  12. benim kızımda da var..3 aylıkken farkedildi..cerrahi müdahaleyle açıldı..eistriol krem verildi 10 gün kullandık..bi süre açık kaldı ama tekrar kapanmaya başlayınca biz de evde kendimiz müdahale ettik..ama ne yazıkki bi türlü bu yapışıklık sonlanmıyor her seferinde tekrarlıyor..ne zaman kadar bu şakilde açmaya devam edicem oraya zarar vermekten korkuyorum yaa.sizinkiler ne durumda açıldı mı tamamen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda kızım 2,5 yaşında. Yapışma sıklığı azaldı ama ara ara yine de hafif yapışmalar devam ediyor. Bir süre sonra geçebiliyormuş. Ama en kötü ihtimal regl olduğu zaman geçecekmiş (oströjenli krem sürüyoruz ya? O zaman ostrojeni kendisi salgılamaya başlayacak).
      Zarar veririm diye korkmayın. Kremle masaj yapıyorsunuz, niye zarar veresiniz ki?

      Sil
  13. merhabalar benim kızım 2 yaşında vajinal yapışıklık var nasıl masaj yapabilirim ....anlatırmısınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kulak çubuğuna krem sürüyorum. Eğer çekinirseniz kalın kulak çubuklarından alabilirsiniz. Sonra da yapışıklık olan bölgenin kenarlarına bastırarak boydan boya sürtün. Aslında parmakla da olabilir ama genellikle parmaklarını çok iri kalacaktır o kadar küçük bir bölge için.
      Tam nasıl tarif edebilirim bilemiyorum. Biraz perine masajı gibi ama fazla derine inmeden, yüzeysel yapmak gerekiyor. Yazıma perine masajına ilişkin bir resim koyayım, belki yardımcı olur.

      Sil
    2. Merhaba bnm kızımda doğduğundan beri var şuan 7 yaşında 3 kez cerrahi sonrada kıremlerle açtılar şuan tamamen kapalı piskolojim alt üst ayrıca bazen yanma oluyor çiş yaparken bağırıyor çoçuk

      Sil
    3. Ben çocuk doktoru prof Dr Ayşenur Celayir bana istagrandan yazın size yardımcı olucam

      Sil
    4. Aynı durumdan bizde muzdaribiz kızım idrarını tam yapamıyor ve çok ağlıyor yaparken ne yapabilirim

      Sil
    5. Merhaba benim kızık da 4 yaşında tamamen kapandı sizinki geçti mi?

      Sil
  14. mrb ben hafize ovestin [adını tam olarak yazamamış olabilirim]bu kremi doktorunuzun söylediği şekilde mercimek tanesi kadar sürün çünküm bu krem mi fazla kyllandınmı rahimi erken geliştirme riskide varmış ban kızıma bu kremleri değilde zeytin yağı kullandım zeytin yağını dumanlar çıkana kadar kızdırın her altını açtığınızdaellerinizle sert bir şekilde açtırıp o zeytin yağını bitik olan yere sürün sonuçta o bitik olan tarafta kak çiş kırıntısı kalmıcak zeytin yağıda orda kayganlık bırakıyor bezinde çiş biraz kaldımı sorun olmuyor ben bitik için birtek onu kullandım desen olacak bitiği doktor açtığında orası mikrop kapmasın diye verdiği kremi 1hafta kullanıp bıraktım ben zeytin yağının faydasını çok gördüm tavsiye ederim genelde çocuklar yaşına girmeden başlıyo bitik ilk 2 2.5 yaşına kadar sık sık olur ama o açma işlemini devamlı yaparsanız çok sık olmamaya başliyo size tek tavsiyem acıcak diye korkmayın mutlaka iki tarafından tutup iki yana ve aşağıya doğru biraz sert bişekilde açtıttırın ve kafaya çok takmamaya çalışın ben çok taktım bu durumu hayatı kandime zindan ettim taki sormabulmadünyasını keşfedinceye kadar herkes başından geçeni anlatsınki hiçbir anne çaresiz kalmasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim kendi kendine hallettiğinize... Zeytinyağı bir mucize, değil mi? Acaba sürmeden önce kızdırmanın mantığı nedir? Zeytinyağının içindeki asit oranı mı düşüyor acaba kızdırıldığı zaman, hani çocuğun cildi yanmasın asitle diye? Ben bir araştırayım bunu. Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

      Sil
    2. Merhabalar,
      Öncelikle paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim. Sayfanız ile yeni tanıştım, paylaşımlarınız çok başarılı, ellerinize, gönlünüze, emeğinize sağlık. Internet üzerinde bu konu ile öyle çok araştırma yaptım ki keşke en başta karşıma sizin sayfanız çıksaymış. Paylaşılan bilgiler çok değerli doktorlar bile bukadar açıklama yapmıyor. Benim kızımdada vajinal yapışıklık var, 5.ayında farkettik şuan 2,5 yaşında. Doktorumuz "ESTIROL" krem verdi. Kullandığımızda açılma oluyor sonra tekrar kapanıyor. Östrojen içermesi sebebi ile çok kullanmak istemiyorum. Yukarıda zeytinyağı kullanan anneye sormak istiyorum. Zeytinyağını günlük mü ısıtıyorsunuz?. Yoksa ısıtıp ufak bir şişede örneğin 1 haftalık saklayıp kullanabilirmiyiz. Yazınızı okur okumaz zeytinyağı kullanmaya başladım. Bugün 3.günüm. Aradan oldukça zaman geçmiş ama inşallah yazımı okur yanıtlarsınız. Teşekkür ederim, Sevgilerimle....

      Sil
    3. cok tesekkurler paylasim icin. bende cok takan annelerdenim. doktor bizede ESTRIOL verdi sabah aksam 3 gun surdum ama cok tahris oldu ve kip kirmizi oldu doktora sordum ara verin bi kac gun sonra yeniden baslayin dedi. bugun ara vermisken sizin yazinizi okudum ve zeytinyagini denedim. gercek ama hafif aci bi zeytin yagim vardi iyice yaktim duman duman oldu soguuktan sonra surdum. size bir sorum olacaktı:
      siz sadece zeytinyagi surerekmi actiniz? yoksa Estriol ile mi acildi?
      ruyalarima giriyor valla...Allah herkese ozellikle butun cocuklara acil sifa versin. amiin

      Sil
    4. Biz Estriol ile açtık. Aşındırıcı etkisi olduğundan kızarıyor, o zaman da Bepanthen sürüyorduk.
      Pişik kremi gibi kremler sanki daha da arttırıyor yapışıklığı gib geldiğinden, poposuna krem sürmemiz gerektiğine kullanıyordum zeytinyağını.
      Rüyalarınıza girecek kadar kötü bir durum değil, çok insanda var, moralinizi bozmayın, kötü bir sonucu yok neticede.
      Tez zamanda açılır da içiniz rahat eder umarım.

      Sil
    5. Merhaba aynı sorun bendede var.yapışıklığı kendim açtım.şimdi zeytinyağı sürüyorum.mikrop kapmasını önlemek için hangi kremi kullandınız.bizim çocuk doktoru Bepanthol kullan dedi.çocuk cerrahına gidip kızımı korkutmak istemiyorum.yardımcı olursanız sevinirim .

      Sil
  15. meraba zeytinyagını ateşin üzerinde dumanı çıkıncaya kadar kızdırmadan sürdüğünde cildi tahriş ediyor ben pişik olmasın diyede sürekli zeytin yağı kullandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki kızdırınca asiti gidiyor. Ben de öyle tahmin etmiştim.
      Ben küçükken annem bebe yağı niyetine zeytinyağı ile yağlarmış beni. Ben de hamileyken karnıma hep saf zeytiğnyağı sürdüm. Tırnak batıklarını da zeytinyağı ile geçirmiştik. Zeytinyağı hakikaten mucizevi bir yağ.

      Sil
  16. kızıma doktor yapışıklığı için ovestin krem yazdı ama bulamadık acaba başka krem varmı yazarmısınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef artık kızım için krem kullanmadığımızdan son zamanlarda krem araştırması yapmadım.

      Eczaneye "Ovestin kremin muadili var mı?" diye sorduğunuzda ne diyorlar? Yani muhakkak bir benzeri olmalı...

      Sil
  17. bebeğim 3 aylık aylık kontrolünde vajinasının kapalı olduğunu söylediler.şoktaydım hala anlamamıştım sonra doktor güzelce anlattı adet kanının birikmesine ve daha çok problermler oluşacağına işaret olduğunu söyledi çok üzüldüm.krem verdi 1 ay kullan sabah akşam dedi ama şimdi yorumları okuduğumda ne yapacağımı şaşırdım.açılmayanlar tekrar kapananlar 18 yaşında ne durumda olacak peki cevap verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kızın kapanma sorunu bitti çok şükür.
      Siz de kendiniz açabilirsiniz, zamanla öğrenirsiniz zaten.
      Erken fark ettiğimiz için bizim kızlar 18'lerine geldiklerinde böyle bir sorunları olduğunu hatırlamayacaklar bile.
      Eğer geç fark etseydik 12 yaşında regl olduklarında anlaşılacak ve neştr vurularak açılacaktı. Eğer o zaman da anlaşılamasaydı eşiyle birlikte olamayınca sorun anlaşılacak, o zaman müdahale edilecekti.
      Ama sizin de böyle sorunlarınız olmayacak. Bebeğiniz henüz 3 aylıkmış. En geç 2 yaşına geldiğinizde böyle bir sorunun varlığını bile hatırlamıyor olursunuz :)

      Sil
  18. ya çok şükür inşallah öle olur çok endişeliyim.çok tşk ederim cevap için çok sağolun...

    YanıtlaSil
  19. merhaba
    kızım 10 aylıkken idrar yolları enfeksiyonu yaşadı,vajinal yapışıklığı olduğunu farkettik.doktorumuz ovestin kremin muadili olan estrıol vajinal kremi 15 gün masaj yaparak uygulamamızı söyledi.sanırım acemilikten,belki de yeterince masaj yapmadım.yapışıklık açılmayınca cerrahi müdahale ile acıldı.çok üzücü günlerdi bizim için.belki canı yanmamıştır ama doktoru elinde neşterle küçük bebeğinize müdahale ederken görmek,pek de tahammül edilecek bir durum değil doğrusu.kızım şu anda 2.5 yaşında ve yapışıklık yine tekrarladı.kremle masaj yapmama rağmen yine açılmadı. kreme 1 hafta ara verip 15 günlük bir kür daha uygulayacağız.yazınızdan cesaret alıp bu kez kendim açmayı deneyeceğim.daha önce operasyonu yapan cerrah bunun titiz anne rahatsızlığı olduğunu söyledi.bu bölgeyi çok fazla ve defalarca temizlememek gerektiğini,kendi doğallığıyla cok oynamammak gerektiğini söyledi.en büyük korkum bu rahatsızlığın kızımı psikolojik olarak etkilemesi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geçmiş olsun.
      BAzı doktorlara çok sinirleniyorum ben. Olur olmaz konuşuyorlar. Ben şahsen son derece pasaklı bir insanımdır, çocuğumun cinsel bölgesini de ancak tahret alırken temizliyorum. Banyoda filan hiç ellemem. Yine de oldu.
      Benim kişisel gözlemim bunun genetik olduğu yönünde. Bizim ailemeizde yok ama eşimin ailesinde varmış mesela. Çevremdeki insanlara da sorduğumda, muhakkak ailelerinde olduğunu gördüm. Bu nedenle aileden kalıtımsal olduğunu düşünüyorum. Kendinizi suçlamayın lütfen.
      Benim kızım da 3 yaşında artık ve hala zaman zaman yapışıklık fark ediyoruz. Masaj yaparak elimizle açıyoruz. Hiçbir sağlık sorunu yaşamadık. Psikolojik olarak da etkilenmişe benzemiyor. Ama biz bu yapışklık işini hiç abartmadık. Her banyodan sonra babası kızıma bakım yapar. Kremlenir, saçlar taranır, kulaklara bakılır, tırnak kesilir ve o arada vajinaya da bakılır, gerekiyorsa müdahale edilir. Bunlar kızımın rutini olduğu için, hiç garipsemiyor. Kulağına nasıl bakım yapılıyorsa, vajinasına da yapılıyor. Onun için gayet olağan, hiç tepki vermiyor. Sanırım bu nedenle de psikolojisinde herhangi bir olumsuz etki sezmedim.

      Sil
  20. Merhaba ayni sey bizimdi basimiza geldi doktoru farketti krem yazdi şırınga gibi biseyin icı cekip uyguluyosun her gün sabah aksam kendisi gösterdi nasil yapilcagini sonraki kontrolunde hersey yolundaydi ben herzaman bakiyorum kapanma olmuyo ama her doktor kontrolunde baktiriyom belki anlamam diye bilincsiz yazilari okuyup korkmayin sadece kremle aciliyo ben avrupadayim burda öyle ki türkiyede tıp burdan daha ileride

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen yapışıklıüın boyutu ve kalınlığı büyük olabiliyor, çok kolay geçmiyor. Doktorlar da uzun süre yapışık bırakmak istemiyorlar, müdahalede bulunuyorlar hemen. Ama dediğiniz gibi aslında düzenli bakımla, er ya da geç açılabilir gibi geliyor bana da...

      Sil
  21. slm elineze saglık buyuk ces aret benım kızımda da aynı sorun ama kremı surmeme ızın vermyr 5 yasında ne yapacagımı bılmyrm herkese acıl sıfalar dılyrm talıhsız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korktuğu için izin vermiyordur. Bir şekilde güvenini kaznamanız lazım.

      Önce sıcak banyo yaptırın. Hatta mümkünse sıcak suya oturtun. Sonra kurularken yağla masaj yapacağınızı söyleyin. Sonra vajinasını da yağlayacağınızı söyleyin. Hatta onun da eline bir miktar zararsız bir krem sürün, "Sen kendin kremle" deyin. Siz de çaktırmadan yardım ediyormuş gibi yapıp, kremi sürmeyi deneyin.

      Kremin zarar vermediğini anlayınca, sürmenize izin verir herhalde.

      Büyüdükçe zorlaşıyor tabii çocuğu ikna etmek. Kolaylıklar dilerim...

      Sil
  22. aynısorunu şuan bende yaşıyorum bu sabah kaka yapmış bebeğim temizlerken fark ettim ve acaba uyku sersemimiyim diye düşündüm böle birşey olabilceğini hiç düşünmedim hırıltısı vardı doktora götürdüm erkek doktordu cekindim söleyemedim birde emin olamadım acabadaydım ilk doğduğunda doktor bakmış ve sorun yok demişti kimsedende duymadım böle birşeyi akşam hastaneden geldim altını değiştirirken anneme gösterdim annemde yok kapalı dedi içime kurt fena düştü eşimi aradım elim ayağım boşaldı eşimde telaşlandı sora nete araştırmak geldi aklıma sizlerin yazısını görünce biraz rahatladım en azından gece biraz rahat uyuycam yarına randevu aldım valla neti kapattıralım diyordum ama bu günki yaşadıklarımdan ve sizlerin acıklamalarından sora asla kapattırmam en azından araştırma yapabiliyorum herkeze teşekkürler ve iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sorunu çoktan halletmişsinizdir. İnanın başınıza geleni anlattığınız zaman aslında çevrenizde pekçok kişinin de aynı sorunu yaşadığını ama konuşmaya çekindiklerini göreceksiniz. Çözümsüz bir dert değil, herhangi bir zararı da yok. Siz gönlünüzü ferah tutun.

      Sil
  23. Sorunuz cevapsız kalmasın diye ben yanıt vereyim:

    Zeytinyağının ısıtılmasının nedeni asitini yok etmek. Asiti yok edilmiş zeytinyağını dilediğiniz kadar saklayıp kulanabilirsiniz.

    Yalnız ne kullanırsanız kullanın elinizle masaj yaparak açmanız gerekiyor, hiçbir krem kendi kendine açamıyor. Doktorlar bile iki parmakları ile geriye doğru çekerek açıyorlar. Zeytinyağına batırılmış Kulak çubuğu ile yapışık bölgeye ufak ufak bastırmayı da deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  24. merhabalar..
    benim kızımda henüz bir buçuk aylık
    aylık kontrolünde doktorumuz yapışıklığı fark etti
    ve banada gösterdi ancak fazla bilgi vermedi benim telaşlandığmı
    görünce sıkıntılı bir durum değil takip edeceğiz dedi enfeksiyona sebebiyet verebilir dedi onun dışında bir sıkıntıdan bahsetmedi.
    bende geçecek diye düşünmüştüm ama tekrarladığını ve ilerde sıkıntı oluşturabileceğini okuyunca üzüldüm açıkçası. bir dahaki kontrolümüzde sorayım bakalım. krem falan verir mi. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktorunuza bayıldım. Çoğu doktor anne babayı daha da panikletecek gereksiz açıklamalar yapıyorlar. Bence doktorunuz çok doğru davranmış. Gerçekten de iyi temizlenmediği için enfeksiyon riski yaratmasından başka hiçbir sakıncası yok. Regl dönemine kadar ilaç kullanımına da gerek yok. Harika bir doktorunuz var.

      Sil
    2. ben ilac kullandim ama 3 gun sonra cok kizardi ve kizimin cani yaniyordu. doktor ara verin sonra tekrar baslayin dedi. henuz tekrar baslamadim. ama kaygılıyım!!!

      Sil
    3. Doktorunuz kızarıklık iyileşsin diye ara verin demiştir. Kızarıklık oluyor ilacın etkisiyle. Hem zaten oströjen bazlı bu kremler 7 günden fazla kullanılmıyor bebeklerde. Kesip sonra bir kür daha yaptırıyorlar.
      Kızınızın canı yanıyorsa Bepanthen sürün kızaran yere, yara neticede orası, acısını alır.

      Başka da bir krem sürmeyin pişik filan olursa zeytinyağı sürün sadece.

      Kayglanmayın, inanın kötü sonucu olan bir şey değil.

      Sil
  25. benimde kızımda yeni farkedildi. şu an 16 aylık. daha önceden var mıydı yeni mi oldu bilmiyorum, bende nasıl farketmedim diye kendime çok kızdım. kızımın doktoru farkeder farketmez o an kendisi açtı, kızım korkudan mı acıdan mı bilmiyorum çok ağladı, ama öncesinde krem kullanıp açılmasını beklemedim yani doktor bunu önermedi bile. ama şimdi krem kullanıyorum. yorumlarınızı okuduktan sonra zeytinyagına donecegim kremi bırakıyorum. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinize yüklenmeyin boşuna, fark etseydiniz bile yapabikeceğiniz bir şey yoktu zaten. Kızınız artık büyümüş, muhtemelen korkudan ağlamıştır. Vücudumuza giriş yapan delikleri elletmekten korkar insanlar. Kulak, burun vs gibi.. Doktorunuz krem önermediğine göre gereksiz ilaç kullandırmayan bir doktor herhalde, çok şanslısınız doktor yönünden. Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  26. yazı için çok teşekkürler:)
    çok aydınlatıcı oldu.dr.a götürmeyi düşünüyordum ama şimdilik erteledim.zeytinyağı ile deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  27. Merhaba, oncelikle bu konuya yer verdiginiz için bende tesekkur etmek istiyorum. Nette bu kadar aydınlatıcı bilgi yok. Bende z.yagi ile denedim ve acildi. Cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. Zaman ayırıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  28. İlk defa bu olayı fark ettiğmde kızım iki yaşındaydı. Tatildeydik, temizlik esnasında gördüm ve inanın şok geçirdim. Annem emekli ebe dir, hemen onu aradım ve anlattım yapışıklığı. Merak etmememi, banyosunu biraz uzun tutumamı, daha sonrada kulak çubuğu ile içeriden dışarıya doğru hafif bir hareketle açmamı söyledi. Otel odasında "Ovestin" yoktu ama "bepanten" ile yumuşatmaya çalıştım, tahriş olmasından korktum açıkçası. Başarılı olamadım. İstanbul'a gelince annem hemen halletti, bende derin bir nefes aldım. Ama bu kadarla bitmedi malesef, şu an 7 yaşında ve vajinal yapışıklık devam ediyor. Annem ara sıra açıyor fakat artık büyüdü ve anneanesine elletmek istemiyor. O bölgede kızarıklık oluyor, bende termal su kullanıyorum, rahatlatıyor. Kadınların yüzlerine püskürttükleri, eczanelerde satılan ürünlerden. Kadın doğumcuya gittim, onunda kızında varmış, o da eliyle müdahele yapmış. Başa gelen çekiliyor dostlar. Ben kızıma "Pıpık bakım saati" geldi diyorum( İşi sevimli hale getirmek için , sevimli bir isme ihtiyacım vardı) ikimiz odaya kapanıyoruz ve bu işi halletmeye çalışıyoruz. Her hangibir enfeksiyon geçirmedi, çok şükür. Vajinal kültürde aldırdım bir şey çıkmadı. Gerçekten zorlu bir süreç, tekrarlanması insanı yıpratıyor. Ama şükredelim çaresi var. O bölgeyi temiz tutmaya çalışın, ama doğal PH'ı bozmadan. Herkesin ki bu kadarla kalsın diyorum, hoşçakalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ne varsa gene ebelerde var. Doktora götürseniz lokal anestezi, neşter filan derken psikolojinin bozulabilirdi. Benşm kızımınki de tekrarlıyor. Alıştık artık her banyodan sonra kontrol ediyoruz. Hiçbir sıkıntısı olmadı şimdiye kadar çok şükür. Bu kulak çubuğunu eşim akıl etmişti, demek aklın yolu birmiş. Annenizin ellerinden öperim.

      Sil
  29. Yazınız çok bilgilrendirici ben im kızlarım 3 aylık kontrol ettim br sıkıntı yok ama sık sık kontrol etmeye devam edeceğim sayenizde öğrendim bu durumu çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bebeğinizi düzenli doktor kontrolüne götürüyorsanız, doktorunuz fark eder zaten. Sık sık kontrol edip de kendinizi sıkıntıya sokmayın bence, iyi düşünün iyi olsun :)

      Sil
  30. merhaba benim kızım 8 aylık sanki idrar deliği var ama vajinası yok gibi hani yapışık falan değil yok. bu rahatsızlık böylemi anlaşılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yapışıklık fazla olduğu zaman vajen girişi tamamen kapanmış olabiliyor, doktorunuza bir danışın.

      Sil
  31. Bu yazıyı yazarak aynı durumda olan annelere nekadar yardımcı olduğunuzu bir bilseniz çok teşekkür ederim. Benimde 6 aylık kızımda farketti doktorumuz ben çok endişelendim her anne gibi krem kullanmaya başladım kulakçöpüyle dikkatlice sürtünce birden açılıverdi sevindim ama cok az bir miktarda kan gördüm kulakcöpünde buda benim aklımı cok karıştırdı sizde böyle bir durum yaşadınızmı kan farkettinizmi acarken?
    çok teşekkür ederim
    Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya Hanım, öncelikle geçmiş olsun. Kulakçöpündeki kan, tahriş olmasından kaynaklanıyordur. Biraz Bepanthen sürebilirsiniz belki yara olma ihtimaline karşı. Vajinal yapışıklık endişelenmeyi gerektirecek bir durum değil, içiniz rahat olsun.

      Sil
  32. arkadaşlar benim kızımında bugün fark ettik ve hemen doktorumuza gittik doktorum bana bunun normal olduğunu 10 yaşından sonra küçük küçük delikler halinde açılmaya başlayacağını söyledi sanıyorum ki östrojen hormonu salgılanmaya başlamasıyla alakalı ergenlikle falan yani böyle bebeklerinize kremler sürerek açmaya çalışmayın yazık bebeklerinize bu durum gayet normal bir durummuş yani 10 bebekden 9nda olan bişeymiş içinizi ferah tutun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin misiniz?

      Benim ailemdeki hiçbir kadında vajinal yapışıklık yoktur, kızımda ortaya çıktığında çok şaşırdık tüm aile. 10 kız bebekten 9'unda karşılaşıldığını sanmıyorum, en azından bizim ailede hiç karşılaşılmış bir durum değildi.

      Ayrıca bizzat tanıdığım bir kişi, kendisinde vajinal yapışıklık olduğunun ancak evlendiği gece farkına vardı ve anestezi altında bayıltılmak suretiyle vajinası açılıp, bölgedeki hassasiyet sona erdikten sonra cinsel ilişkiye girebildi. Dolayısıyla her vajinal yapışıklık durumunda mutlaka kendiliğinden açılma olmadığına dair, ben şahsen bir örnek tanıyorum.

      Bir de açılmadığı zaman bölgede kızarıklık yapıyor, pişik gibi oluyor. Çocuk büyüdükten sonra rahatsızlığını kendisi dile getirebiliyor, ister istemez açmak zorunda kalıyor insan.

      Bu nedenlerle bence vajinal yapışıklığın takibi konusunda hassas olmakta fayda var.

      Sil
  33. Arkadaslar benim bebekken baslayan bu rahatsizligim 8/9 yaslarinda son buldu. Beni de bebekken farkedip Dr goturmusler ve bir krem ve annemin duzenli acma seanslari ile o yaslara kadar surunduren bir durumdu. Kucukken pek anlamiyorsunuz ama biras buyuyunce acma islemi kabusa donuyordu :( Cok dikkatli olunmasi gereken bir durum maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızım 4,5 yaşında, henüz rahatsızlık belirtmeye başlamadı, açma işlemlerini normal karşılıyor ki çok çok azaldı zaten ayda yılda bir gerekiyor artık. Umarım ileride de olumsuz bir tepki vermez.

      Sil
  34. Bizde de aynı sorun var.bugün doktora gittik..krem verdi.sabah akşam kullan dedi.1 ay sonra kontrol edicez dedi. canım çok sıkıldı. şok oldum!!!.böyle birşeyden haberdar bile değildim. kızımın canını acıtmaktan korkuyorum.umarım cerrahi müdahale gerekmez. parmakla sürmemi söyledi bana dr...normal bir durum olduğunu, hemen hemen genelde tüm kız bebeklerde olduğunu söyledi. hayırlı günler..paylaşım için çok tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gecmis olsum.acildimi peki? bizede krem verdiler ama 3gun kullandim felaket kizardi doktor ara ver tekrar basla dedi. sizinki acildimi?

      Sil
    2. Kullanılan krem kızarma yapıyor gerçekten, aşındırıcı etkisi var çünkü. Bepanten sürmeyi deneybilirsiniz kızartıya.

      Sil
  35. Merhabalar iki ay kadar evvel kızımda yapışıklık olduğunu farkettim ki bu zamana kadar bu konudan bi haberdim ve kendimi suçladım. Çok ağladım ben kötü bir anneyim diye. Ama sonra düşününce sonradan kapandığına kanaat getirdim.çünkü ateşlendiği fitil kullandığı dönemlerde,bezi bırakmadan önce yapışıklığın olmadığına eminim. Bezi bırakınca haliyle alt tarafla ilişki azalıyor. İnternette okuduğum bir yazı üzerine hemen baktım kızıma ve varmış farkeder etmez doktora gittim. doktor evet var dedi.Araştırmalarım sonucu sizin sitenizi buldum. kızım şuan 35 aylık. Açıkcası farkettiğim an yani iki ay önce çocuk doktoru krem vermişti fakat östrojeninin fazla kullanılmasının iyi olmadığını okuyunca tereddüt ettim kullanmadım. Ama dün kadın doğum doktoruma gitmiştim ve ona danıştım. Östrojenli kremi gönül rahatlığıyla kullanabilirsin ihmal etme, cerrahi müdaleye gerek yok çocuğuna acı çektirme. Psikolojisini bozma artık yaşı büyümüş dedi. Ben de doktoruma güvenirim kremi hemen aldım. Ovestin estriol aynı özellikteymiş.
    Fakat nasıl kullanacağımı bilmiyorum . Yani günce kaç kere kullanılacak, miktarı nedir. Günde kaç kere kullandınız. Bugün ilk kez kullanacağım size danışmak istedim.
    İnşallah cerrahi müdaleye gerek kalmadan sorunumuz hallolur. Sizin kızınızın artık tekrarlamıyormuş maşallah. Darısı tüm yavruların başına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence miktar ve günlük kullanımı da doktorunuza danışın. Neticede yaş göre miktar da değişiyordur herhalde.
      Biz sadece kulak çubuğunun ucuna sıvayacak kadar kullanıyorduk. Kulak çubuğunu da masaj yapar gibi yapışıklığa bastıra bastıra sürüyorduk.
      Yapışıklık tamamen tekrarlamıyor ama hala zaman zaman hafif bir başlangıç oluyor. O zamanlarda aynı işlemi tekrarlıyoruz. Artık 4,5 yaşında tabii fark ediyor, gıdıklanıyorum diyor. Sıcak suyla yapılan bir banyodan sonra, vücudunu kremlerken yapıyoruz ki özel bir durum gibi algılayıp korkmasın. Acıdığını söylediğinde de hemen bırakıyoruz. Umarım siz de en kısa zamanda atlatırsınız. Fark etmenize de hayran kaldım, biz hiç fark edememiştik doktor uyarana kadar.

      Sil
  36. malesef benim kızımda da var 3 buçuk yaşına kadar far edilmedi.en son gören doktor fark etti.estoral kremi 15 gün kullandım.kulak çöpü çok işe yaradı.yapışıklık tam açılmadı ama kremi bıraktım.vazelin sürüyorum.bir prof dr.un internette videosunu izledim.15 günden fazla kullanmayın.vazelinle devam edin cerrahi olarak açtırmayın diyordu.cerrahi açılınca tekrar kapanma ihtimali artıyormuş.dokuya zarar vermemek gerekiyormuş.büyüdüğünde kendiliğinden açılacak diyor.önemli olan çok kapanmamasıymış.yani idrarına engel olmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kapalı olmasının bir zararı yokmuş fiziken. O nedenle çok da zorlamanın bir anlamı yok. İçiniz ferah olsun.

      Sil
  37. bu arada açıldı diye çok ilgilenmedim açılan yer tekrar kapanmış.ihmale gelmiyor hergün tuvaletten sonra suyla yıkayıp nazikçe kurulamak ve vazelinlemek gerek.ve dudakları aralayı açıklığın kapanmasını önlemek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yavaş yavaş kapanmamaya başlayacak muhakkak. Düzenli bakıma devam edin siz. Çaresiz bir durum değil inanın.

      Sil
  38. Bizde de ayni aikinti var hatta suan uyku tutmuyor, ustteki yapisiklik hali hazirda acilmamisken cisimizi yaptigimiz delik toplu igne basi kadar acik kalmis... sabah acil dr a gidecegiz bakalim ne diyecek, bende hep yanlis dr lara denk geldim bebegim cok hirpalandi umarim bizim sorunumuzda duzelir de gecip gider Allah in izniyle =(

    YanıtlaSil
  39. Merhabalar,benim kızımda da beş aylıkken yapışıklık fark edildi aylık doktor kontrolünde,o doktor önemli Bi derecede değil dedi boyutuna öyle kaldı altı aylıkken Bi başka bayan doktor ise açılması gerektiğini söyledi kızım şuan yedi buçuk aylık ve o bayan doktora gittik dun eliyle açtı açarken tahriş oldu ve çok az yapışma kenarlarında kan oldu dr hemen sildi steril bezle vazelin sürdük,ben ağladım neden kanadı dedim çok açtınız sanki dedim görüntü böylemi oluyo dedim ağladım sitem ettim.keşke açtırmasa mıydım diyorum lütfen yorum bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinizi ferah tutun lütfen. Doktorlar bu konuda da farklı yaklaşımlarda bulunuyorlar. Kimi kısa yoldan açalım, risk almayalım diyor. Kimisi de bekleyelim, düzenli kontrol edelim diyor. Her iki yaklaşımın da bir zararı olduğunu sanmıyorum. Olmuş bitmiş, inşallah tekrarı olmaz. Gönlünüzü ferah tutun.

      Sil
  40. İlerde kendiliğinden açılır mıydı? Kızıma Bi zarar geldi mi diye içimiz yanıyor,aynı gün benim kadın doğumcuda randevum vardı orada doktora durumu anlatıp tedirginliğimi söyledik eşimle oda baktı Bi zarar falan yok dedi normal dedi ama yınede üzülüyorum hiç müdahale ettirmesemiydim diyorum, fakat ilerde de ameliyatlara ve idrar yolu enfeksiyonuna neden olacağını söyledi doktor.off allahım .cocuk doktoru ovestin krem verdi fakat kadın doğumcu onu değil vajina kremi yazdı bunu kullanmaması söyledi.iyimi sizce kullanan var mı,ben ne yapmalıyım bu kan azda olsa içimi yakıyor yavruma tekrar Bi doktora göstermek istiyorum ama bi yandanda yapma diyor yavrum ağlıyor oralarda korkuyor çok küçük.

    YanıtlaSil
  41. bence hiç müdahale edilmese daha iyi olur diye düşünüyorum en azından ilerde açılmazsa müdahale edilebilr diye düşüüyorum

    YanıtlaSil
  42. Ben de belki bir okuyucuya faydasi dokunur diye kendi tecrubemizi paylasmak istedim. Kizimdaki vajinal yapisikligi 12 aylikken doktor muayenede farketti. Ates, oksuruk, istahsizlik sikayetleriyle gitmistik ve ortaya vajinal yapisikliktan kaynakli idrar yolu enfeksiyonu oldugu cikti. Ben de o gun boyle bir yapisikligin olabilecegini ilk kez duymus en az burada tecrubesini paylasan diger anneler kadar endiselenmistim. Doktorumuz kulak cubuguyla aninda mudahele edip yapisikligi acti. Sonrasinda olusan tahrisi onarmak icin, Elocon ve Hametan kremlerini bir sure karistirarak surmemizi onerdi.
    O ziyaretimizde soku atlatip yeterli bilgi alamamis olsam da bir sonraki kontrolde yapisikligin tekrar olustugunu dusundugumu, internette ostrojenli kremle tedaviye dair bir yontem okudugumu, mudahalenin psikoljik olarak negatif etkileri olup olamayacagini ve bu yapisikliga nelerin neden oldugunu sordum. Doktorumuz ostrojenli kremlerin cok kullanildigi takdirde ileride erken ergenlik, tuylenme gibi problemlere yol actigini gosteren arastirmalar oldugunu bu yuzden krem tedavisini tercih etmedigini soyledi. Eger bir yapisiklik varsa mutlaka acilmasi gerektigini, idrar yolu enfeksiyonlarina yol acacagini soyledi zira bize de boyle olmustu. Fakat 2 yasindan sonraki cocuklara travmatik sonuclardan kacinmak adina anesteziyle mudahele edildigini belirtti. Neyse ki dusundugum gibi kizimda tekrar yapisiklik olmamisti. Ama edindigim kotu tecrubeden sonra etrafimdaki butun annelerle yasadiklarimi paylasmaya calistim. Doktorumuz bu yapisikligin erkek cocuklarinda da goruldugunu, son donemde her ne kadar aksi iddia edilse de neticede icinde kimyasallar barindiran hazir bez ve islak mendil kullaniminin artmasiyla vakalarin cogaldigini soyledi. Hazir paketli islak mendiller yerine suda islatilmis pamukla altini degistirmemizi onerdi. Vajinandaki veya penis basindaki dogal siviyi cok silmemek gerektigini, pisik kremlerinin yuksek miktarda cinko icerdigini ihtiyac duyulmadigi taktirde onlem amacli kullanilmamasi gerektigini ekledi.
    Bu gercekten uzucu ve endiselendirici bir olay, kimin basina geldiyse buyuk gecmis olsun. Hepinize saglik ve sevgiler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhakkak faydası dokunur. Vakit ayırıp tecrübenizi burada paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Üçüncü bebeğim, ikinci kızım 2 aylık ve yapışıklık başladı. Doğdu doğalı sadece pamuk ve suyla temizlik yapıyorum. O bölgeyi asla tahriş etmiyorum. Doğal akıntılarına kaka bulaşmadıkça karışmıyorum. Pişik önleyici krem veya pişik kremi hiç kullanmadım. Yani olacağı varsa oluyor. Büyük kızımda da olmuştu. Sadece 2 gün östrojenli krem kullandık. Hemen açıldı. Şu an 9 yaşında ve bir daha da kapanmadı.

      Sil
  43. Tesekkur ederim boyle ayrintili sekilde paylasdiginiz icin. Benimde ikizlerim suan 10 aylik ve daha dun ogrendim kizimdada ayni sekilde vajina tikanikligi oldugunu.. doktorum hic kremden bahsetmedi direk cocuk cerrahine yonlendirdi ama ben tam arastirmadan gitmek istemedim.. suan okuduklarim beni okadar rahatlattiki.. demekki kremlede gecebilir!
    Ameliyata nestere gerek yok cok sevindim tekrsr cok tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ameliyat değil zaten, hatta neşter bile kullanmayıp sadece elle de açabilirler. Kremle de geçiyor ama elle müdahale etmek isterlerse de moralinizi bozmayın sakın, inanın onlar bizden az etkileniyorlar.

      Sil
  44. Merhaba 2aylik kızımın vajina temizliğini yukardan aşağı doğru yapıyorum ve dudak aralarını siliyorum fakat 2 dudagin birleştiği kıvrımlı yerde beyaz kremsi yerleri temizlemelimiyim bilmiyorum bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dudak aralarına eğer dışkı filan bulaşmadıysa hiç silmeyin bence. Hatta bence silmek iyi bir çözüm değil, mümkünse taharet musluğu ile yıkayın. Beyaz kremsi yerler tüm kadınlarda ve hatta erkeklerde oluyor. Aynen kulak kiri ve sümük gibi koruyucu bir madde. Katılaştığı zaman aynen kulak kiri gibi zaten yıkanırken çıkıyor. Katılaşmadığı sürece, sıvı haldeyken temizlememek gerekiyor, çünkü dediğim gibi koruyucu özelliği var.

      Sil
  45. Bu sayfada benim gibi birçok anneye destek olmanız çok güzel. Teşekkür ediyorum paylaşımınız için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için ben de size teşekkür ederim.

      Sil
  46. bence hiç müdahale edilmese daha iyi olur diye düşünüyorum en azından ilerde açılmazsa müdahale edilebilr diye düşüüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişiden kişiye değişiyor mudur bilmiyorum ama ileride cinsel ilişkiye girerken sorun yaşayıp daha sonra vajinal yapışıklık olduğu tespit edilip bayıltılarak operasyonla açılan birini tanıyorum. Oysa bebekken müdahale edildiğinde sorunsuz, kısa sürede açılıyor. Bir de idrar yolu iltihabı riskini arttırdığı söyleniyor.

      Sil
    2. Bebeğinize masaj yaptığında huysuzluk yaptimi

      Sil
  47. Meraba nasl anlatiyim bilemiyorum bu gun fark etdim 2 yasinda kizimin cinsi organ dilinin biri yapismis o nede olur acaba. Dudak denilen kismina yapismis anlata bildimmi bilemiyorum bilgisi olan varsa yardimci olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer doğuştan değilse sonradan yapışma olacağını zannetmiyorum, her iki parça da deri çünkü. Umarım doktora gitmiş ve sorunu çözmüşsünüzdür. Çok geçmiş olsun.

      Sil
  48. Yaklasik on gun once kizimdada gördü dr kızım 5 aylik.kadin doguma yonledndirdi elle acmaya çalıştı mekanik olarak .acamadi krem verdi eger acilmazsa cerrahi müdahale yapicagini ama bunun icin iki yasini bekleyecegimizi soyledi.krem hormonlu olduğu icin ben taraftar olmadım ve kullanmama karari aldım. In gun boyunca gunde bir sefer elimle acarmis gibi hareketler yaptim ve on günün sonunda krem kullanmadan acildi.yapiklisigin pisik kremleri ve temizleme yöntemleri hatasindan da tekrarlanacagina inaniyorum.gecmis olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika, tebrik ederim.
      Evet, ben de pişik kremlerinin yapışıklık yaptığını düşünüyorum.
      Yalnız yapışıklık bir süre tekrarlayabiliyor. Tekrar olursa moralinizi bozmayın, aynı yöntemle açmaya devam edin.

      Sil
  49. Merhaba.Bende 3 gün önce4 aylık kızımda ki yapışıklığı farkettim.çocuk doktorumuza gösterdik.hiçbirşey yapmaya gerek yok dedi.idrar yolu enfeksiyonundan korktuğum için,buradaki yorumlara bakarak,bir cesaretle,kulak çubuğu ve Bepanthol pişik kremi kullanarak yapışıklığı açtım.orası biraz tahriş oldu kızardı.çocuk doktorumuz Bepanthol pişik kremini sür dedi.sürdüm,sabah baktım yine kapanıyor.yine korkarak çekinerek müdale ettim.şimdi orası kıpkırmızıve biraz tahriş oldu. buradaki arkadaşın dediği gibi zeytinyağını elimle sürüyorum.fakat mikrop kapacak diye çok korkuyorum.açıkçasası Bepanthol pişik kreminin oradaki tahribatı önlediğini düşünmüyorum.siz açıldıktan sonra bu tahribatı önlemek için ne kullandınız?bebeğim huzursuzlandığı için domtora götürmek istemiyorum ama bir çocuk cerrahınamı göstersem.bir tavsiye verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  50. Merhaba.ben nasilsa oldukca gec fark ettim:(2yasinda su an kizim.kremi2 hafta kullandik ama acilmadi.cerraha gitmemiz gerekiyor.yalnoz kizim beyaz onliklu gordugu an cigligi basiyor ve bana yapisiyor.psikolojisi iyice bozulsun istemiyorum,burdaki mesajlardan da guc buldum biraz ama yine de gec mi kaldik acaba diye korkuyorum

    YanıtlaSil
  51. Normal sıvı yağ ile mı yoksa hakiki zeytin yağı ile mı yapmamız gerekiyor?

    YanıtlaSil
  52. Kizim 3.5 yadinda.doktor acti.krem de verdi kullandik.simdide vazelin suruyorum ki birbirine deri yapismasin die.ama ne kadar dogru bilemiyorum.6 aralikta tekrar 1 hafta krem kullanmayi dusunuyorum.aslinda acildi ama simdide tekrarlamasin die ugrasiyorum.dogru mu yapiyorum bilmiyorum.yanitinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  53. Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz. Çabalarını gerçekten takdir ediyorum ve sonraki mesajınızı bir kez daha bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  54. Merhaba,kızım 5 yaşında. bir süredir çişini yaptıktan sonra ayağa kalktığında 2-3 damla daha çiş aktığını fark ettim. Tuvalette yeteri kadar kaldığı halde her çişten sonra bir sızma oluyordu. Kış aylarında olduğumuz için üşüttü dedim ama her çiş sonrası olması garibime gitmiş, iş can sıkıcı hal almaya başlamıştı. Aşı için gittiğimiz dr. Umuza söyledim bakayım dedi. Ve vajinanın yapışmış olduğunu, çiş yaparken kapalı yere çiş dolduğunu, ayağa kalktığında da o biriken çişin döküldüğünü söyledi. Östrajen krem verdi. Mercimek tanesi kadar, sabah akşam,sadece o bölgeye, 3 haftadan fazla sürmeyin dedi. Tuvalete ters oturtun. Bacaklarını iyice açması lazım dedi. Tuvalet oturağını boyu da uzun olduğu için artık bırakın dedi. Ek olarak küvet oyunları, vajina temizleme mendilleri, sıvıları gibi kimyasal şeyler kullanıyorsanız bırakın dedi. Fazla sürterek temizlemeyin dedi. Döner dönmez tuvalete ters oturtmaya başladım. İlk denemede bile sızıntı olmadı. Sonra oturağı kaldırıp normal oturup bacaklarını açıp, biraz da öne eğilerek çiş yapma denemelerine başladık. Sızıntı yine yoktu. Henüz kremi kullanmaya başlamadım. Bu yaptıklarım elbette yapışıklık açıldı anlamına gelmiyor. Konu çok yeni olduğu için onu panikletmemek adına kontrol de edemedim. İlk fırsatta bakmaya çalışacağım. Ama Süreci düşündüğümde bacakları çok kapalı çiş yaptığı gözümün önüne geldi. Bir de bu sorunun başlangıcının çişten sonra her seferinde vajinayı yıkamama kararı aldığım zamana denk geldiğini düşünüyorum. Kalıtsal da olabilir elbette. Ama oradaki denge ile bir şekilde oynadığımız da doğru. Kremi yarın bahsettiğiniz gibi kullanacağım. taktikleriniz çok yerinde bence. Umarım başarırız. Bu da bizim dr. Umuzun tavsiyesi olarak paylaşmak istedim.
    Anne baba olmak kaygı demekmiş valla :) çaresiz olmadımızı bilmek umut verici. Herkese sağlıklı günler

    YanıtlaSil
  55. offf Allâh başka dert vermesin ama kızım 3.5 yaşında 2 kez actirdik ve 24 saat geçmeden ikisinde de kapandı. bilmiyorum çaresizim. .

    YanıtlaSil
  56. Bugun 20aylik kizimi goturdum cerrah tarafindan açildi ama omrumden omur gitii onun aglamasi cigligi ☹ sinirlerim bozuldu çok umarim yapismaz tekrar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrarlayan bir durum lütfen bebeğinize bu travmayı yaşatmayın sık kontrol nemlendirici krem ve egzersiz sıcak banyo geçmiş olsun

      Sil
  57. Benim kizimdada oluyor suan 2.kez tekrarladi hemen fark edipdoktorun verdigi ösrtojen kremi ike masaj yaptim doktorumu ilk ildugunda orayi detayli temizledigimizden olabikecegini soylwdi hassas oldugu icin enfekte okuyor ve kapaniyor kremi 1hafta sabah ajsam surecegim yine muhtemeden acikacak yine inşallah ciddi bir sorun degil surwjki kontrol etmemiz gerekiyor ileride cerrahi mudahaleye gerek kalmadan oncesinde daha dikkatli olmamiz gerejtigi yonundeyim islak mendiller,detayli temizlikten kacinmamiz gerekiyor

    YanıtlaSil
  58. Bu yıl 2019 bana çok mutlu oldu çünkü Tanrı bana kocamın beni ihmal ettiği ve metresine geri döndüğü 3 ay kalbi kırıldıktan sonra tekrar mutlu yaşamak için bir neden verdi. Acı çektim ve her türlü duygusal işkenceye maruz kaldım, çünkü adamım bana yardım edebileceği konusunda tam bir güvence verdi. bana göre. Wealthy ile temasa geçtim ve sözlerini dinledim ve bana verdiği talimatları izledim. Kocamın kendisinin de söylediği gibi 12 ila 16 saat içinde eve döndüğüne inanır mısın, evliliğim geri döndü ve 3 ay sonra Dr. Wealthy'yi adamımı geri almak için Tanrı'ya çok minnettar, minnettar ve minnettarım bozuk evlilik. Dışarıda sevgilisine geri dönmek isteyen ya da herhangi bir yardıma ihtiyacı olan biri var mı? Ardından, şu anda Dr Wealthy ile E-posta ID'sini kullanarak temasa geçmenizi öneririm: wealthylovespell@gmail.com VEYA Daha fazla bilgi için +2348105150446 numaralı telefondan WhatsApp'ı da arayabilirsiniz. Tanrı sizi korusun efendim

    YanıtlaSil
  59. ikiz kızlarım var 3 yaşındalar ikisinde de var vajina kapanması. Doktora götürdüm ikisinide yırttılar acıldı krem verdi 2 hafta kulanın dedi estrıol adında ama tekrarladı iki ay içinde. Başka bir doktora götürdüm tekrar yırttılar ama şimdi tekrar tekrarlıyor. Ben ne yapmalıyım? Bana yardımcı olun lütfen.

    YanıtlaSil
  60. Unknovn adlı kullanıcı için yazıyorum geçmiş olsun benimde kızım 1 yaşında yeni farkedildi Dr açmak istedi izin vermedim sinirlendi, kremde yazmadı çocuk gelişimci biri olarak vede anne olarak çocuklara travma yasatilmasina razı olamadım ilk evvela kremkerle mudehale sık bez değişimi ve gün aşırı sıcak su banyosu ben estriol krem aldım bugün başladım açıldıktan sonra da günlük banyo ve bitkisel nemlendirici veya yakılmış zeytin yağı ile bez değişimi sırasında masaj yapmayı planlıyorum ve bacak egzersizi inş tüm yavrular şifa bulur.

    YanıtlaSil
  61. Tekrar ben en son yorumun ardından 2. Yorumum evet krem ise yaradı 12 günün sonunda şükür sorunu giderdik 2, 3 günde bir banyo ve 2,3 günde bir vazelin keremle çözüme kavuştuk anne olarak naçizane tavsiyem ciddi bir durum yok ise operayone girrmeyiniz

    YanıtlaSil
  62. Merhaba benim bebeğim de aynı sıkıntıyı yaşıyor.bebegi iyileşen annelere sorum olacak bebege kremi sürerken bastırarak sürün diyorsunuz ama acıma kanama gibi şeyler oluyormu.

    YanıtlaSil
  63. Cevap bekliyorum acil bebeğin vajisine masaj yaptığımızda bastırarak acı kanama ağrı ve benzeri şeyler yaşadınız mi

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats