10 Ocak 2011 Pazartesi

Tıkalı burun nasıl açılır?


Öncelikle şunu söylemek isterim: Mümkün mertebe burun akıntısı olan durumlarda sümüğü burundan çekmemeye çalışmak en iyisidir. Zira sümük çekildikçe burun içi kurur ve o bölgeyi ıslak tutmak için vücut daha fazla sümük salgılar. Kısır döngüye girilir böyle bir durumda da... Bu nedenle zorda kalmadıkça nezle durumunda burun içi temizlenmemelidir. 


İşte benim burnu tıkalı kızıma uyguladıklarım:
  1. Sümkürmeyi bilmiyor belki ama burun temizlenmesi işlemini biliyor. Yani: Doğduğundan beri her yıkayışımda ve sabahları yüzünü yıkarken "Burun, burun" diye ritim tutarak burnuna sümkürme hareketi yaptırdım. Hani burnumuzu sümkürürken iki elimizle dibinden ucuna doğru bastırırız ya? İşte o hareketi burun, burun diye ritm tutarak yaptım. Hastalandığında bayağı işimize yaradı. Ayrıca banyodan sonra burnundaki sümüklerin boşalması da daha kolay oluyor bu şekilde.
  2. Çok küçükken tel toka kullandım. Evet, evet; doğru duydunuz. Bildiğimiz tel toka:
        Tel tokaların en alt noktası U şeklinde kıvrık oluyor yukarıdaki resimde de gördüğünüz gibi. İşte o kıvrık bölge ile sümükleri tuttuğum gibi çekiyordum :) Ama kesinlikle beni ciddiye almayın. Sonra bebeğin geniz etini, burun derisini filan zedelerseniz sorumluluk kabul etmiyorum :)

       3. Banyodan sonra ıslanmış ve yumuşamış sümükleri almak içinse; kıvrım kıvrım kıvrılmış kağıt mendili burnuna sokup kıvırıyordum (aynen burnumuz kanadığında yaptığımız gibi) ve böylece kağıda yapışan sümükleri kağıt mendil ile dışarı çekiyordum. Temsili bir resmi aşağıya ekliyorum :o)

       
            4. Kızımın burun delikleri yeterince büyüdüğünde (deliklerin genişlememesi konusunda eşim çok hassas da) nezle olan kızımın burun deliklerini kulak çubukları yardımı ile rahatlatmaya da çalışmıştım bir ara. Kağıt mendil ile sildikçe yara oluyor burun kenarları, kıyamıyorum :) İşte, bir temsili resim daha :o)


            5. Veeeee son olarak: Bebeğiniz hasta, burnu akıyor ve geceleri uyuyamıyor mu? Kesin çözüm:
                 Bildiğim kadarıyla başka bir marka daha var satışta olan ama ucuz diye bunu almıştık biz deneme olması amacıyla. Çok memnun kaldık, bazen normal zamanlarda bile kullanıyorum. Bu aspiratörün el ile pompalananlardan farklı olarak esprisi, ağızdan emme suretiyle pompa yapılması. Böylece emiş gücünü ayarlayabiliyorsunuz. Kuvvetli çekme durumunda bebeğin akciğerine zarar verme ihtimali olduğundan, çekiş gücü çok iyi ayarlanmalı.


       

                   Yedek uçları da var bu aspiratörün ama ben her seferinde uçları ve filtreleri yıkayarak tekrar tekrar kullandım. 3 ay burun temizledik ve kutudan çıkan 3 başlık işimizi görmeye yetti. Kullandıktan sonra atın diyorlar ama ben nedenini anlayamadım, dolayısıyla temizleyip kullanmaya devam ettim.


     
           Benim Kontes kızım ki kendisini elletmez; elle kullanılan pompaları asla burnuna sokturmadı. Bu pompayı bir kez deneyince hoşuna gitti. Gıdıklanıyor sanırım. İlk kullanımımızda da babası ilk önce ellerinden başlayarak pompanın ağzını dayayıp emme hareketi yapıp derisini sıkıştırdı (anladınız değil mi?). Sonra böyle böyle kolundan yukarı çıktı. Gıdısına aynı işlemi yaparken gıdıklandı bayağı :) Sonra yanaklar ve en son burun deliğine soktuğumuzda sanırım "Ne olacak acaba?" merakından kıpırdanmadan durmasını sağlamış olduk :)

          6. Otri Bebe'yi kullanmadan önce sümükleri yumuşatmak ya da akarak çıkabilecekleri akıtmak lazım. Bunun için serum fizyolojik yeterli. Evde de böyle bir solüsyon hazırlanabilirmiş ama hazır da satılıyor.


          Gel gör ki benim Kontes kızım burnuna bu şişeleri sokturmuyor. Sokturmamak için ağlıyor, burnu daha çok akıyor. Ben de çözümü deniz suyu spreylerinde buldum. Deniz suyu spreylerinin çocuklar için düşük basınçta püskürtme yapanları var. İşte bizim kullandığımız sprey:

        7. Aslında burnu ve genzi temizlemenin en emin yolu ılık (sıcak ya da soğuk değil) bir bany yaptırmak ve kafasından aşağı olabildiğince su dökmek. Hem hasta bebeğin eklemleri, kasları rahatlar bu şekilde. Hem de sinüsleri boşalır, tüm sümükler akar gider genzi açılır ve bu şekilde uykuya daha rahat dalar. Uykuya bir kere daldıktan sonra zaten vücut yavaşladığından sümük üretimi hızı da yavaşlayacaktır.


      8. Gece yatmadan önce burnunu temizlediniz ama gece boyunca açık kalmasını nasıl sağlayacaksınız?
              Cold-Mix (Okaliptüs yağı): Bebeğin pijamasına ya da yüzü koyun yatıyorsa yatağına 1-2 damla damlatıyorsunuz. Viks gibi koku yolu ile açıyor burnu. Ama tamamen doğal, içinde bebeğinize zarar verebilecek mentol vs yok. Ben de, eşim de hastayken kullandık. Test ettik, onayladık. Kesinlikle burnu gece boyu açık tutuyor. Kontes kızım hazretleri de keskin kokusuna rağman bu damlaya hiç itiraz etmedi. Hatta artık damlayı tanıyor, pijamasına sürülmesini bekliyor.

           9. Cold mix'ten sonra gerek kalacağını sanmıyorum ama son bir öneri: Israrlı bir geri akıntı varsa, bebeğinizin yatak şiltesinin altına, baş tarafına bir yastık koymak suretiyle bebeğinizin yatış pozisyonunu biraz dikleştirmek de rahat uyumasına yardımcı olabilir. Tam olarak olmasa da kastettiğim şu:


         10. Soğuk buhar: Bebeğin bulunduğu ortamın, özellikle kalorifer kullanımı nedeniyle nemsiz olması ihtimaline karşı soğuk buharla ortam nemlendirilmelidir. Böylece burun içini nemli tutmak için vücut sümük salgılamak zorunda kalmaz, burun içi zaten ortamın nemi ile nemli kalabilir.

Eğer soğuk buhar elde edemiyorsanız kaloriferin üzerine ıslak havlu koyarak da ortamı nemlendirebilirsiniz.


       
Kızım 3 ay süren bir gripten (ki arada bronşiolit teşhisi koyup antibiyotik de verdi doktorumuz ama kullanmadık) yeni kurtuldu. Bu 3 ay içerisinde yukarıda saydığım yöntemlerle gecelerimizi rahat ve deliksiz geçirmeye devam ettik. Bebeklerimizin mikroplarla tanışması ve başa çıkmayı öğrenmesi gerekiyor ama o hastalıklı dönemi olabildiğince rahat geçirmelerini sağlamak istiyoruz anneler olarak. Umarım bizim yöntemler, sizde de işe yarar...

71 yorum:

  1. bu cold mix'i sen daha önce de söylemiştin...almaya fırsatım olmadı ama hafta sonu mutlaka arayacağım eczanelerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cold-mix derim, başka da bir şey demem :) Dene, sen de müdavimi olacaksın; iddialıyım.

      Sil
  2. coldmix, otribebe, sinomarin benim de favorilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklın yolu bir demek ki :) Ben artık kendimi de böyle tedavi ediyorum. Kızım doğduğundan bu yana tedaviler konusunda bilinçlendim ve bugüne kadar aklım neredeymiş diye yanıyorum. Annelik insanı nasıl da geliştiriyor her açıdan, değil mi?

      Sil
    2. bebeğim 6 aylık bende kullansam olur mu?

      Sil
    3. Sinomarin'i ve otribebe'yi zaten doktorlar veriyorlar. Cold mix'i ben olsam seyrelterek kullanırdım. Bir de doğrudan burnuna kıyafetine değil de bir mendile damlatıp başucuna koymak suretiyle kullanırdım. Çok küçük neticede, fazla mentol kokusu ağır gelebilir. Çok geçmiş olsun.

      Sil
  3. Çok çok faydalı bir yazı olmuş. Eşinin otribebe oyununa bayıldım. Biz de bitane boşu eline verip oyalıyorduk ama sizinki daha iyimiş. Bu coldmix bizim eczanelerde var mı?Alayım bulunsun evde

    YanıtlaSil
  4. coldmix ilk defa duydum ama şu an tüm ailemizin ihtiyacı olan birşey şu anda gidip şimdi alacağım, sağol :)

    YanıtlaSil
  5. tokayı bende denemiştim :) aynı şekilde kulak temizliğide sorun oluyor...ama coldmix iyiymiş gerçektende bende alıcam en kısa zamanda,çok sağol :)

    YanıtlaSil
  6. CANIM harikasın.. hepsini not aldım defterime

    YanıtlaSil
  7. şu coldmikx i ben hemen bu gün alacağım... evde iki tane tıkalı burun var:)) çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Amerika'dan Almanya'dan değişik bissürü ürün kullanıyordum küçükken ama en baba çözüm ananemin çözümü :D Bir parmak VİKS'i doldur çocun burnuna bak bişiciği kalmıyor .Ben küçükken bayılırdım bu yönteme miss miss gibi açılırdı tüm kulak burun boğazım:)İlerde çocum olursa aynısını ona yapıcam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cold mix de aynı işi görüyor zaten, ama Vicks'ten farklı olarak içinde yapay kimyasal madde yok (mentol vb). Ama sonuç olarak haklısın: Gribin ve burun akıntısının bundan başka çözümü yok :)

      Sil
    2. Ama viks i direk burun deliklerine surmeyiniz yaziyor ustunde ;)

      Sil
    3. benim kızım 6 aylıkken ben de viks i denedim 2 ayrı doktor da bana çok kızdılar bebeklerde viks kullanmak zehir kullanmak gibiymiş ve büyüklerde kezzap etkisi gibi bir etki yapıyormuş çocuklara aman dikkat !

      Sil
    4. bebeklerde vicks in deri ile teması özellikle burun bölgesinde ÖLÜMCÜL sonuçlara yol açabilir. Durum çok ciddi! sakın 2 yaşın altındaki bebeklerinize vicks kullanmayın. Bırakın ten temasını soluması bile zararlı. Beyin kanaması ve ani solunum ve kalp durması ihtimalleri var. sakın

      Sil
  9. mükemmel bir yazı olmuş.. ben de su tuss-patch yapışkan kağıtlardan takıyorum burnu kendiliğinden akıyor vee siliyorum!:)

    YanıtlaSil
  10. ayy sumuk operayonlari en feci olayimiz. Cihan deli gibi bagiriyor. Ben tel toka kullanmam. Benimki deli gibi zipliyor.Biz okyanus suyu diye bir olay var, onu slklyoruz onu slkmak bile isgence ya, sonra yumusuyor, pompayla cekiyorum, pompa geridekini one getirince de kalin bir peceteyle aliyorum. Ama bu olay tam anlamiyla benim icinde onun icinde ISGENCE.

    YanıtlaSil
  11. Biz de ailecek ağır bir grip geçirdik, Otri bebe ve coldmix çooook işimize yaradı. gece hiç uyuyamadığı zamanlarda burun spreyi de sıktık 1 defa olmak üzere. Aman inşallah hasta olmasınlar da ihtiyaç olmasın bunlara

    YanıtlaSil
  12. bizde baba burun silmeyi öğretti oğluma şükürki sümkürebiliyor:)
    yanlız dikkatinizi çekmek isterim bebekler gördüklerini yapıyorlar ve bizim tanıdığımızn kızı annesi burnuuna peçeteyi sokarak temizliyordu.çocuk yanlız kaldığı bir an peçeteyi burnuna tıkmıştı acile götürdüler:(
    ve bu olayı iki kere tekrar etti işte bu yüzden ben hiç birşey sokmamaya özen gösteriyorum sadece okyanus suyu olan fıs fıs hariç.paylaşmak istedim

    YanıtlaSil
  13. Cold mix denenecek, ben de bol bol kullanırım artık, çok sık burun tıkanıklığı yaşıyorum çünkü.
    www.gulenmutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. Biz de kullanmıştık cold mix'i geçen sene. Bu sene çok şükür henüz gerekmedi ama kullanması çok rahatlatıcı ve en ufak bir rahatsızlık hissi vermiyor.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    Bebekle tatil mekanı araştırırken gördüm blogunuzu, son derece başarılı, tebrik ederim.
    Sıkı bir takipçinizim artık, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim tanıştığımıza :) Bebeğini büyütürken kolaylıklar diliyorum...

      Sil
    2. Merhaba Harika yazınız için teşekkürler Benin'de bebeğim çar dünden beri vurun tıkanıklığı yaşıyorum fresh bebe var bendede ana bu dediğiniz iki şeyi alıcam yarın hemen herhalde bi bi etkisi olmaz değilmiş bebeğim 13 aylık

      Sil
  16. tek kelimeyle süpersiniz bilmedigim her detayı yazmışsınız çooooook teşekkürler bi sorun yaşadıgımda bakabileceğim bi adres buldum sonunda allah çocuklarımızı bize bağışlasın

    YanıtlaSil
  17. Yanıtlar
    1. :)))) Annenin kıymetini bil arkadaşım. Bak 22 senedir kesintisiz okuyoruz ve sonra nelerle uğraşıyoruz :)))))

      Sil
  18. cold mix i bende kızıma kullandım. ama astımlı hastalarda kullanılmaması gerekiyormuş.bilginiz olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum, yazdığınız çok iyi oldu. Katkınız için teşekkür ederim.

      Sil
  19. ben çok eskiden kızım minikken burun tıkanıklığını çözmek için serum fizyolojik kullanırdım :) bloğunuz çok güzel tebrik ederim sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kızgınım size :) Siz, bir sonraki nesili eğitimli yapmak adına günlük hayat sırlarınızı sakladınız. Biz de şimdi o kadar akademik eğitime rağmen, bu kadar basit şeyleri öğrenmek için cilt cilt kitap okumak zorunda kalıyoruz.

      Sil
  20. Ben de otribebeden çok memnunum.
    cold-mixi ilk defa duydum alayım...
    Ben bir de Sinus Rinse'den çooooooooooooooooook memnunum. Büyük versiyonu kendimiz için.
    Çocuk versiyonunu da oğlana uyguluyoruz. Tüm sinüsleri açıyor. Deniz suları yanında sıfır.
    Basınçlı su olduğu için olanı havluya mumya gibi sarıp lavabonun yanına yatırıyoruz. Biraz işkence gibi ama saatlerce rahat ediyor.

    YanıtlaSil
  21. Öncelikle çok güzel bir blog tebrik ederim.
    4 yaşındaki kızımın 7 gündür aşamadığımız bir burun tıkanıklığı var, kulak burun doktorumuza götürmek istemiyorum biliyorum ki sinüzit diyerek antibiyotik verecek ve tabii sonrasında yine kulak tüpü takmamız lazım cümleleri gelecek! bunu duymak istemiyorum. bugün hemen cold-mix ve tuss-patch alınacak! okyanus suyu, viks tablet, 5 gün otrivine yazık ki kar etmedi. otribebeyi yaklaştıramıyorum bile kıyamet kopuyor. gece uyuduğunda çekmeye çalışıyorum ama işe yaramıyor tabii. umarım açılır burnu artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Ben denemedim ama eşimde ev tozu alerjisi olduğundan, ona almak için araştırıyordum. Belki kızınız deneyebilir: http://www.bonubon.com/izmir/firsat/neti-pot-nazal-temizleyici

      Bir de İngilizceniz varsa, evde uygulayabileceğiniz basit yöntemlerin anlatıldığı bir sayfa var: http://www.homeremediesdirectory.com/sinus-infection-home-remedies-197.html

      Sil
    2. Hatta 5 yaşında oğlu ile birlikte kullanan ve tavsiye eden bir anne de var: http://pratikanne.com/2010/07/burun-tikanikligi-icin-neti-pot-nam-i-diger-aladdinin-lambasi.html

      Sil
  22. Cok bilmis supersin ya

    YanıtlaSil
  23. çok güzel bir paylaşım teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yazılarımı bir kere yazıp bırakmıyorum, zaman içinde eklemeler yapıyorum. Sizin de paylaşmak istediğiniz tecrübeleriniz olursa eklemekten keyif duyarım :)

      Sil
  24. Bunlar da bizim yöntemler otribebeyi biz de seviyoruz
    Cold mix yeni keşfimiz
    sinus rinse favorim ama oğlumun değil
    http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/2012/11/tkal-burunlara-cozumler.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper oldu bu haber. Ben de bunun aletini yutdışından sipariş vermeyi düşünüyordum, Türkiye'de de varmış meğer. Gerçi aleti bulsam daha iyi olur, içine konulacak sıvıyı evde de yapabilirim, kullanımı sürekli olur. Böyle alaaddinin sihirli lambası gibi bir alet, Türkiye'de yok sanırım?

      Ama şu anda kızımın burnu şıkır şıkır akarken ve otribebeyi artık kullanamazken sinus rinse'i bir denemem lazım. Kullanır mı bilmiyorum gerçi... Bu aralar en favori burun boşaltma yöntemimiz banyoya sokup kafadan aşağı ılık su dökmek şeklinde :)

      Sil
  25. o sihirli lamba gibi şeyi ben de arıyorum. bulursanız haber verir misiniz lütfen?

    teşekkürler.

    özden

    YanıtlaSil
  26. Kış aylarında oldukça yararlı bir konu oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda hem benim, hem de kızımın burnu tıkalı... Bir hastalık yazısı daha yazacağım sanırım...

      Sil
  27. Verdiğiniz bilgilere ek olarak Siccnasal Merhem'i yatmadan önce burun deliklerine ufak bir şekilde sürüp yavaş yavaş dışardan burun kanatlarını sıkıştırmak suretiyle burna kremi yaydığınızda da gece boyu burun nemli kalıyor ve çocuklar da rahat uyuyor, annele de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha neler neler öğreneceğim bakalım bu blog sayesinde :)

      Çok teşekkür ederim Dilek...

      Sil
  28. Her aksam ve sabah hastalik boyunca serum fizyolojik 5 ml nebulle soguk buhar olarak verilir. Yada alistirilabilirse sinus rense iyidir. Cold mix burun acmaz sadece keskin kokusu ile nefes almayi rahatlatir.burun acmanin bir diger yolu banyodur. Okyanus suyu da etkilidir cocuklarini yazin denizden cikarmayin sinusler temizlensin.

    YanıtlaSil
  29. Cok kapsamli ve reklamli bir yazi olmus:) Ayni ürünlerin dogal versiyonlari da bulunabilir miydi acaba? Bu güne kadar benim bulabildiklerimi paylasiyorum.
    Okuduklarim arasinda bahsi gectimi hatirlamiyorum ama yine de buraya almayi uygun gördüm. Bebegimin dogumundan itibaren burun tikanikliklarinda zeytinyagi kullandim,her buruna bir damla,dün gece kendime de denedim,burnumun ici yumasacik oldu ve cok rahat nefes aldim. Yakin zamanda uyguladigim bir yöntem bebegimin corabina bir kücük sogani küp seklinde dograyip doldurdum ve besiginin basucuna astim, hepimizin burnu bu keskin koku ile fena halde acildi diyebilirim. Mercankösk isimli bitkiyle erimis köpügü alinmis tereyagini buguda yarim saat tuttum ve bir merhem haline gelen bu karisimi burun deliklerine koydum. Mercankösk esansiyel yagini da eklemek tavsiye olunur, evde olmadigi icin biz bu halini kullandik.(Bitkinin alerjen oldugunu da ekleyeyim,dikkatle kullanilmasi tavsiye olunur) Defne (ingiliz nanesi) yagini kaynamis suya damlatip odamiza koydum.Ailece bu kokunun müptelasi olduk.Ayrica bu yagi bebegin yastigina da damlattim. Burundan gelen balgam icinde bir tatli kasigi bal,zeytinyagi,elma sirkesi,yarim cay kasigi zencefili(hepsi dogal olmak kaydiyla)karistirip bebege sabah aksam bir tatli kasigi verdim(bebegim bir yasinda).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımın büyük bir eksiğini kapatmışsınız, teşekkür ederim. Deniz suyu veya serum fizyolojik yerine evde tuzlu su yapılabilir. Cold mix de aslında seyreltilmiş okaliptüs yağından başka bir şey değil, aktardan da alınabilir. Bunları eklemeliyim yazıma.

      Siz de okaliptüs yağı yerine defne yağı kullanıyorsunuz demek? Bizim buradaki defne yağının kokusu gerçekten çok ağır. Acaba sizin kastettiğiniz İngiliz nanesi dediğiniz bitki, bizim bildiğimiz defneden farklı mı?


      Soğanı ben hep mikrop öldürücü niyetine kullandığımdan, burnu açıp açmadığına dikkat etmemişim. Demek açıyormuş. İzninizle bunu da ekleyeceğim yazıma.

      Zeytinyağını her yerime damlatırım, burnuma damlatmak hiç aklıma gelmemişti. Bunu da ilk hastalandığımda deneyip, işe yaradığını üzerimde test edip sonrasında yazıma eklemek istiyorum.

      Mercanköşk ile yaptığınız da doğal bir tür Viks sanırım. Buğuda tutmak derken, benmari usulünü mü kastediyorsunuz?

      Balgamı kesme taraftarı değilim ben. Eğer vücut balgam yapıyorsa, o balgam ile içeriden dışarıya bir şeyler atmaya çalışıyordur diye düşünüyorum. O nedenle kesmiyorum. Bir de yağ tarifi verirken çekinmiyorum ama bitkisel bile olsa onunla bunu karıştırıp yiyin, şu hastalık belirtisi yok olsun, gibi ifadeler kullanmaya çekiniyorum. Ne de olsa doğal bile olsa ilaç sayılır. Kimde ne gibi yan etkileri olacağını bilemem. O nedenle ilaç tavsiyesinde bulunmak istemiyorum.

      Sil
  30. tuba9 Ekim 2013 23:20
    Merhabalar,öncelikle cevabiniz icin tesekkür ederim.
    Müsaadenizle eklemek istedigim bir iki sey daha var; tuzlu su denilince akla; istenilen ölcüde tuz ve suyu karistirip kullanmak geliyor(bu seneye kadar ben hep böyle anladim)bu sene ögrendim ki bahsedilen karisim suyun tuza doydugu bir cözelti. Benim gibi anlayanlar icin bu aciklamayi ekliyorum.
    Mercanköskteki bugulamadan kastattigim benmari usulu eritme.
    Balgam kesmek ifadesi yanlis bir ifadeydi,özür diliyorum. Balgamin vücuttan sökülüp atilmasina yardimci bitkisel karisim demek daha dogru olur. Ben bu karisimi verdikten kisa bir süre sonra bebegim kusarak balgamini cikardi ve hiriltisiz, burun tikanikligi olmadan rahatla uyudu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim vakit ayırıp bu kadar ayrıntılı yazdığınız için.

      Sil
  31. Mrb 6 aylık bebek grip oldugunda bunlar yapılabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buhar makinesini her zaman kullanabilirsiniz. Otribebe zaten bebeklerde kullanılmak üzere tasarlanmış. Basınçlı suyun üstünü okumak lazım kaç aylıktan itibaren kullanılabiliyormuş diye. Ama tuzlu su veya serum fizyolojiki yavaş akışlı olarak kullanabilirsiniz. Cold mix', de zeytinyağı ile incelterek kullanabilirsiniz.

      Sil
  32. bu dedikleriniz 1 aylık bebeklere uygulanabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 aydan küçük bebekler için doktorunuza danışmadan hiçbir şey yapmayın.

      Sil
  33. Bu uçları yıkayın yıkayın tekrar kullanın olayı ve tel toka kullanımı kısmında kanım dondu resmen. Yararlı bir iş yaptığını sanıp insanlara ancak bu kadar zarar verilir. O uçlar prospectus da yazdığı gibi değiştirilmeli. Ve banyoda sonra bayanların kullandığı yüz temizleme pamuklari(dış şeklinde) onu ince bir sekilde kivirarak spiral bir yapıya geçirerek bebeğin canını yakmadan ve riske atmadan sumukler kolayca alınabilir. Hele ki bizim ki gibi 6 aylık ve o yaşlardaysa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. *dış değil disk şeklinde demek istedim. Telefondan yazdığım için yazım hataları olmuş.

      Sil
  34. Hıımmm yararlı oldu yorumlar bilgiler hepinize tşk

    YanıtlaSil
  35. Merhaba.
    oğlum 27 aylık ve geniz eti sorunu yaşıyoruz.Kulakta sıvı birikimi nedeni ile kulak zarı delindi ve kapandı.Tüp takılacaktı fakat Küçük bir delik kaldığı için tüpe şimdilik gerek yok fakat geniz eti alınsın diyor son gittiğim doktor:)) son diyorum özel prof dan tutun uzmana birçok hekime götürdüm ortak söz tüp ve geniz ameliyatı.Kararsızım çünkü bu da çözüm olmuyor geniz eti tekrarlayabiliyor tüpü de vücud kabul etmeyip farklı komplikasyonlar çıkarabiliyor.Böyleside tehlikeli kalıcı sağırlık menenjit , iç kulakta kemijlerin erimesi gibi soeunlara sevep olabiliyor. Fakat bir dojror varki tüm bu söylenenleri reddediyor. O doktor Kadir Tuğcu..tüm bu sorunları illadin damla ve coldmix ile tedavi ettiğini bağırarak hatta doktorlara hakaret ederek söylüyor .Sözünü dinleyelim tavsiyelerini uygulayalım dedik oğlumun kulak zarı delindi yavrumun. Yavrularımı ilaçsız büyütmeye çalışan ben oğlum için karar veremiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhalde kararınızı çoktan vermişsinizdir. Umarım hayırlısı olur hakkınızda...

      Sil
  36. Gunaydin benim 5 yasindaki kizimin burnu tikali sabaha kadar uyuyamadi ne yapabilirim tes

    YanıtlaSil
  37. Çok değişik ve hoş yöntemler:) Teşekkürler

    YanıtlaSil
  38. İnsallah bizim tosun pasada da ise yarar bilgiler icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  39. 14 aylık çocuğum ve genzi tıkalı malesef burnu akmıyor keşke aksa sümkürmeyide bilmiyor nefes alamıyor ne deneyebilirim.otribebe ile çekiyorum ama genzi açılmıyor

    YanıtlaSil
  40. Pardon ama sadece reklam okudum o anlattığınız yani reklamını yaptığınız ürünleri zaten bütün doktorlar anlaşmalı mubessiller tarafından maalesefki veriliyor kontese siz birşey yapma zahmetine girmemişsiniz yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının yayınlandığı tarihe de baktınız mı? 2011 yılında cold-mix’i öneren doktor yoktu. Bu arada, bu yazıyı da güncelleyeceğim. Kontes ilk çoçuğumda, tecrübesizdim. Şimdi üçüncü çoçuğumu büyütürken bebeğin burnuna hiçbir şekilde müdahale etmemenin en doğrusu olduğuna kanaat getirdim. Cold mix hala kullanıyoruz ama elle müdahale yapmıyorum artık hiçbir çocuğuma.

      Sil
    2. serum kullanmıyor musunuz artık

      Sil
  41. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  42. Merhaba, borç konsolidasyon kredisi, teminatsız krediler, işletme kredileri, ipotek kredileri, araba kredileri, öğrenci kredileri, kişisel krediler, risk sermayesi vb. mi arıyorsunuz? Ben özel bir borç verenim, şirketlere ve bireylere% 2'lik düşük ve makul faiz oranlarıyla kredi veriyorum. E-posta adresi: christywalton355@gmail.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats