28 Ocak 2011 Cuma

Bumbo Bebek Koltuğu nedir, ne işe yarar?

Bumbo Baby Sitter

Biz kullandık, hala da zaman zaman kullanıyoruz, çok işimize yaradı, tavsiye ediyorum.

Bu koltuk ne yazık ki Türkiye'de henüz yok. Ben ebay'den satın almıştım. Almadan önce çok düşündüm işe yarar mı diye, keşke bu kadar düşünmeseymişim, zaman kaybetmişim boş yere. 

Koltuk ödüllü bir tasarım. Hani henüz oturamayan bebeğimizin sağına soluna yastık koyup oturuturuz da doktorlar kemiklerine zarar veririsiniz derler diye de tedirgin oluruz ya? İşte bu koltuk tüm bu sorunları ortadan kaldırıyor. Benim kızım henüz 4 aylıkken oturmak için kendini zorlamaya başlamıştı. Doktor oturtmayın diyordu ama kızım meme emerken kalkıp oturuveriyordu kendi kendine. Ne yapsam, ne etsem derken bu koltuğu buldum.

Koltuk öyle bir dizayn edilmiş ki içinde oturan bebeğin hiçbir kemiği zorlanmadığı gibi, bebeğin sağa sola devrilmesi de mümkün değil. Hatta ve hatta şu an 16 aylık olan kızım halen bu koltukta otururken kalkmayı beceremiyor. Zira koltuk bebeğin dizleri yukarıda, poposu aşağıda kalacak şekilde dizayn edilmiş. Bebek içine gömülüyor ve kalkması mümkün olmuyor. Böylece yürümeyi öğrenen canavarların 1-2 dakika için hareketsiz kalması gereken zamanlarda da bu koltuk çok işe yarıyor :)

Kızım henüz mama sandalyesi için küçükken ve sürekli bizimle göz hizasında olup ne yaptığımıza bakmak isterken bu sandalye çok işimize yaradı. İşte kızımdan bir kare:


Bizimle beraber yemek masasında oturan kızım merakla ne yediğimize bakıp, şapırdanıyor. Bu resimde henüz 5 aylık ve ek gıdalara başlamamışız, ama kızım aile sofrasındaki yerini almış.

Kızım büyüdükçe de kullanmaya devam ettik. Özellikle ben tuvalete ya da duşa girdiğimde, kızımı bu sandalyeye oturtup banyonun ortasına bırakıyor ve onunla sohbet ede ede işimi görüyordum. O da beni merakla takip ediyordu. Koltuktan düşme tehlikesi olmadığından, içim rahat oluyordu. Benim sıkıntılı kızım, bu koltuğun içinde hiçbir zaman ağlamadı da... Ama şunu da söylemeliyim hiçbir zaman uzun süre de oturmadı koltukta, en fazla 10-15 dakika ama küçük bebeği olan anneler bilirler ki 15 dakika bazen hayat kurtarır. "Bebeği kucağımdan 5 dakika bırakamıyorum ki elimi yüzümü yıkayabileyim" diyen annelere tavsiye ediyorum.

Koltuğun tek kötü tarafı, belki de iyi tarafı da olabilir aslında, hafif olduğundan yüksek ya da dengesiz yerlerde duramıyor. Yani yerde ve düz alanlarda kullanmak gerekiyor. Hatta koltuğun bir de ekstra satın alınabilen sehpa bölümü var, mama sandalyelerine takılabilenler gibi. Ben parama yazık olmasın diye almamıştım ama ikinci bebeğime hamileyken hemen alacağım sehpasından. Verdiğim paraya değdi çünkü...


Bu sehpanın üzerinde bebekle oyun oynamak hatta bebeğe mama yedirmek mümkün. Yere eğilmeniz ve onunla birlikte yerde oturmanız gerekecek diye düşünüp istememiştim ama şimdi ısrarla oyun oynamak isteyen kızıma yerde yemek yedirirken, bunun daha rahat bir seçenek olduğunu görüyorum. Çünkü bazen çocuk ayağının yerden kesilmesini ve zorla yükseğe, kendince güvensiz bir yüksekliğe kaldırılmayı reddebiliyor. Yer hizasında, onun oyun alanında yedirmek daha az yorucu olabiliyor. Gerçi mesela bu resimdeki anne koltuğu masanın üzerine çıkartarak yedirmeyi deniyor :)


Benim kızım oyuncak orguyla oynamayı çok seviyor. Küçükken orgu kucağında tutmayı beceremeyip sinirleniyordu. Eğer bu koltuğun sehpasını almış olsaydım, sehpanın üzerine orgu koyarak oynamasını sağlayabilirdim.


Bir de bu koltuk bizim evde, halen klozetin karşısında duruyor. Uzun bir süre kızım klozette oturup kakasını beklerken ben de karşısına geçip bu koltuğun üzerine oturuyor ve ona hayvan resimleri gösterip seslerini çıkartıyordum. Bu sayade kızım hayvanları ve çıkardıkları sesleri çok erken öğrendi. Ben tuvalete girdiğimde de onu karşımdaki koltuğa oturtuyordum. Böylece yer değiştirmiş olmak onun için çok eğlenceli oluyordu ve nasıl ben onu bekliyorsam, o da benim işim bitene kadar beni öylece bekliyordu. 

Banyo oyuncaklarımız koltuğumuzda dinlenirken :)


Ayrıca koltuk şu işimize de yaradı: Ben kızımı 9 aylıktan bu yana klozete oturtuyorum. Yürümeyi öğrenene kadar bu koltuk sayesinde sıkıntı yaşamadım. Şöyle ki: Kızım kakasını yapıyor, poposunu yıkıyorum, hadi diyelim ki kuruluyorum... Eee sonra? Ellerim pis, yıkamam lazım. Kızım ayakta tek başına duramıyor, açık poposu ile de yere oturtamam? Ben de Bumbo koltuğumuzun üzerinde bir havlu bekletiyordum her zaman. Kızım kakasını yapıtıktan sonra poposunu yıkıyor ve hemen bu koltuğa oturtuyordum. Böylece hem poposu kurulanıyordu hem de bana ellerimi yıkamak için zaman kalıyordu. Ellerimi yıkadıktan sonra kızımı alıyor ve bezini bağlıyordum. 

Kızımın daha çok resmini koymak isterdim bu koltukta ama ne yazık ki hep videoya almışım koltuğumuzda otururken, çünkü hep bir atraksiyon yapıyor. Mesela dişlerini kaşıması için havuç vermişim eline ama bu işlemi yaparken oturması gerekiyor tabii ve elbette Bumbo'da oturarak havucunu kemiriyor vs vs.

Sözün özü: Almayı düşünen varsa çok çok tavsiye ediyorum....

Güncelleme: Kızım 2 yaşını geçtikten sonra koltuğumuzu kaldırdık. İkinci bebeğime de servis verebilmek ümidiyle bekliyor kendisi :)

Güncelleme: Bumbo artık Türkiye'de de satıştaymış. İşte internet adresi: www.bumboturkiye.com

Ve işte Bumbo koltuk kullanan bir başka bebek ve annesinin blogu: http://yenitatlaryenifikirler.blogspot.com/2012/01/annelere-ozgurluk-veren-aletler.html 

39 yorum:

  1. Aklıma yazdım,güzelmiş! :)

    YanıtlaSil
  2. heves ettim.. cok faydalı gozukuyor hakikaten.paylasım icin tesekkürler canım

    YanıtlaSil
  3. ahhhh çokbilmiş !
    ben bunu birinde gördüm aradım, ama kendisi nedense benimle senin şu paylaştığın bilgiyi paylaşmadı..bize amerikadan hediye geldi falan filan dedi.. ben de markasını söyle bakınayım diyememiştim ( nendense ?? ) şimdi bize çok geç ama bir dahaki bebeğime diyelim artık :))

    YanıtlaSil
  4. Bloglar niye var ki zaten: İyi fikirleri paylaşmak için :)

    YanıtlaSil
  5. ben de çok beğendim, almayı düşünüyorum.kızım büyüdü belki kullanır belki kullanmaz ama bulunsun, büyük olmazsa küçüğe kullanırız inşallah :)

    YanıtlaSil
  6. geç kalınmış bir post
    niye daha önce yazmıyorsun bakiyim?
    neyse peri haklı ikincilere inşallah :)

    YanıtlaSil
  7. Bu ürün neden Türkiyede yokki :( benim ikiz bebeklerim var,birini kucağıma alsam öteki ağlıyor o yüzden bende bumbo koltuk almayı çok istiyoeum çokta araştırdım ama yurtdışından sipariş edince ılaşım bedeli nerdeyse ürünün iki katı oluyor. E iki tane alıncada malum pahalı oluyor.Yokmu bu ürünü ucuz satan bir yer, bilen varsa lütfen söylesin :(

    YanıtlaSil
  8. Heyyy müjde bumbo Türkiye joker magazalarinda

    YanıtlaSil
  9. Hemde tepsisiyle nerdeyse yurt disindakiyle aynı fiyat ben aldım renk seçenekleri harika ve tuvalet adaptorude gel
    is harika birsey

    YanıtlaSil
  10. harika bir ürün, ben de çok memnunum

    YanıtlaSil
  11. @ Yeni fikirler: Hemen ekledim sayfanın adresini yazımın sonuna.

    YanıtlaSil
  12. bizim oğlan da yattığı yerden kaldırıyor belini oturacağım diye, oturtsam mı oturtmasam mı nasıl oturtsam diye düşünürken bumbo'yu gördüm, ama emin değilim hala, siz 4. aya girince mi oturttunuz yoksa 5'e doğru mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben geç aldım. 5. ayda oturttum ama Amerikalı annelerin bloglarında gördüğüm kadarıyla 2 aylık çocuğu bile oturtuyorlar. Benim kız da 4. ayında kendi kendine kalkıp oturuyordu. Eğer daha erken alabilmiş olsaydım oturturdum kesin. Alınca göreceksiniz ki bebeğin belini filan zedelemesi ihtimali yok, dizaynı çok özel.

      Sil
  13. Merhaba, doktorumun tavsiyesi üzerine ben de bugün aldım 4 aylık bebeğim için. Yalnız bacakların girdiği kısım4 aylık bir bebeğe göre bile biraz darken, 13-14 aylık bir bebek nasıl kullanabilir aklım almadı. benim bebeğim şu anda 7,5 kg yani obez falan da değil ama sanki bir kaç ay sonra sığmaz acakları gibime geliyor?? değiştirsem mi diye düşünüyorum??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebeğinizin, ona 1 yaşında aldığınız pantolonu 2 ve hatta 3 yaşında kapri olarak hala giymeye devam edeceğini söylesem? :)

      Büyüdükçe enleri daralıyor. O minik Buda göbeği ve dolma kabağı kollar ve bacaklar inceliyor, filiz gibi delikanlılar ve genç kızlar oluveriyorlar :)

      Kızım 2,5 yaşında; 14 kilo ve hala sığıyor. İlk zamanlar sürtünüyordu bacakları otururken, şimdi civa gibi oturup kalkıyor. Geri artık oturmak istemiyor da oyuncak olarak kullanıyor. Kardeşini bekliyor koltuk.

      Bence koltuğa biraz zaman tanıyın.

      Sil
  14. Küçük plastik bir oturagın 130 tl oldugunun farkindasinizdir umarim.. Hala 700 tl maasla geçinen insanlar varken bence iyi para...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malzeme plastik değil, ama haklısınız çok pahalı. Yine de neticede arz talep meselesi; demek çok talepte bulunan oldu ki satışı yapılıyor. Dünya adaletsiz, maalesef...

      Sil
  15. Bebegim 7.ayinda alsammi gecmi kaldim acil cevap...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de biraz geç almıştım ama tepe tepe kullandım. Hele 9 aylıkken başladığım tuvalet eğitimi sırasınd açok işime yaramıştı. Ama pahalı da bir ürün olduğundan "Mutlaka alın" da diyemiyorum. Eğer bebeğiniz hoşlanmazsa ya da siz kullanamazsanız, kendimi kötü hissederim :)

      Sil
  16. tuvalet eğitiminde çok işime yaradı demişsiniz bu nasıl oldu, bir de internette kalkabilecek duruma geldiklerinde düşebildiklerini gördüm böyle mi oldu sizde de yoksa içinden zor mu çıkabiliyorlar.bir de oyun tepsili bir model vardı emniyet kemeri de var onun, hangisini alsam diye tereddütte kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. Tuvalet eğitimi ile ilgili husus tamamen kişisel. Ben tuvaletimi yaparken kızımı da karşıma Bombo koltuğa oturtuyordum, beni seyrediyordu. Sonra kızım 9 aylıkken onu klozete oturtup ben de Bumbo'ya oturmaya başladım. Kızımın çok hoşuna gitti bu yer değişikliği :) Ayrıca Bumbo'nun üzerinde hep bir havlu bulunduruyordum. 9 aylık kızım çişini ya da kakasını yapınca poposunu yıkayıp hemen içinde havlu olab Bumbo'ya oturtuyordum. Böylece hem popo silem derdi olmuyordu, ayrıca Bumbo olmasa 9 aylık çocuğu poposu açık şekilde yere bırakmak zorunda kalırdım.
      2. İçinden zor çıkılıyor. Dizleriniz yüksekte kalacak şekilde yere oturduğunuzu düşünün. O pozisyonda kalkması çok zor. Ama çocuklar mucizeler de yaratabiliyorlar :) BU nedenle koltuk yüksekçe bir yerdeyken bebeği içinde asla yalnız bırakmayın.
      3. Be tepsisiz modeli almıştım. O zamanlar Türkiye'de Bumbo yoktu. Kullanıp kullanmayacağımdan emn olamadığım bir şeye para vermek istememiştim. Ama yazımın üiçinde, üstte, sondan ikinci resimde göreceğiniz gibi tepsiye çok ihtiyacım olan anlar oldu. Normal Bumbo'ya da tepsi monte edilebiliyor. İkinci bebeğimde tepsiyi kesin alacağım kısmet olursa :)

      Sil
  17. yuksek zeminde kullanmamakta hakliymissiniz. yuksek zemine konuldugunda yaralanmalar olmus. Simdi firma yerde kullanmilmasini tavsiye ediyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüksekte kullanılmasının güvensiz olduğu zaten belli bir ürün, ama insanların özellikle uyarılması gerekiyor demek...

      Sil
  18. Cok bilmis size cok tesekkur ederim yazinizi okudum ve kararimi verdim benim kizim cok hareketli arkami bile donemiyorum isallah bununka rahat edicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldınız mı, kullandınız mı bilemiyorum ama aldıysanız, işinize yaramış olmasını can-ı gönülden diliyorum :)

      Sil
  19. çok bilmişcim senin sayende aldım kullandım ve çoook memnun kaldım bumbo dan.gerçekten çok işime yaradı ama kızım 15 aylık ve 17 kilo olması sebebiyle artık sığmıyor bumbomuza.bir daha da çocuğum olamaması nedeniyle satıyorum ilgilenen varsa linki burda http://www.nurturia.com.tr/bumbomuzu-satiyoruz/b/b/b6d3b17e-eb63-42f4-b13d-a16e0033d9e6

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim memnun kalmış olmanıza :)

      Sil
    2. 3kiz annesi halen oturaginizi satmayi dusunuyosaniz ben almak isterim kizim 10aylik halen oturmak istemiyo belki bu oturak sayesinde oturur

      Sil
  20. Oncelikle daha onceleride bu siteye goz atmistim ama hic ayrintili bakmamistim cok guzel bilgiler paylasmissiniz bir cok konuda adiniza yarasir :)
    bende kizim icin bunun mor rengini kullandim.komsumdan Allah razi olsun once o kizina kullandi sonrada bize verdi.bizde tepsiside vardi ama pek kullanmadim.ayrica kemeride vardi.kucukken degil ama buyudukce kemerinide takmistim.Kanada da 2-3 aylikken buna oturtmaya basliyorlar kas gelisimi icinde.bilmem dogrumu ama hem komsumun kizi hem benim kiz cabuk oturup 9.5 aylik civarida yuruduler.
    ben kucukken masaya koyuyordum biz yemek yerken ve oda bizi izliyordu.arada eline yiyecek veriyordum.1 yasini gecene kadar tepe tepe kullandik:) simdi komsum tekrar hamile ve geri verdim bumboyu.kizim 2 yasina yaklasti ve hala sigiyordu icine.yalniz benim kizim yurumeye basladiktan sonra icinden bir sekilde cikiyordu.o yuzden kemerini bagliyordum.
    Fiyati biraz pahali ama 3-5 pahali oyuncak almayip onun yerine bu alinabilir.
    bende kesinlikle tavsiye ediyorum almak isteyenlere.ama yinede cocuklar hareketlenince yerde kullanilmasini tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  21. Bebegim 10 aylik desteksiz oturamiyor sanirim bu yardimci olur ne dersiniz dik oturmayi sagliyor degilmi

    YanıtlaSil
  22. Ben de bebek yurutecini indirip ona oturtuyorum tabi bunun
    Gibi pratik değil.ne yapayım önceden okumuş olsaydım ben
    Bu yazıyı.karşılaşmamak benim hatam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaaaan zaten yazdığıma da pişman oldum. Böyle şeylere para harcamaya değmez. Yazıma not olarak düşeyim. İlk bebeğin heyecanı böyle gariplikler yaptırıyor adama. İkincide doğru düzgün kullanmadım bile.

      Sil
    2. Tevavuk oldu.önceki bebeğinde yapıp şimdi yanlış ya da gereksiz olduğunu düşündüğün çok şey var mı,bunu çok kısa yazabilir misin diyecektim.

      Sil
    3. Aklımda var aslında. Burada önerdiğim hiçbir şeyi ikinci bebeğimde kullanamadım :)

      Sil
  23. Merhabalar
    Yazılarınızı sık sık okuduğumu ve önerilerinizden, ayrıntılı açıklamalarınızdan çok faydalandığımı söylemeliyim öncelikle. Bebek sahibi olan annelere tavsiye edeceğim okunacaklar içinde ilk sıralarda geliyorsunuz:) Elbette okunacak çok şey var ama burada hem bilgi hem de kolay uygulanabilirlik bir arada:) Bumbo koltuğu da ilk defa burada okuyup merak etmiştim, sonra şu yazıya denk geldim, sizinle de paylaşmak istedim okuyunca.
    http://mamaot.com/beware-the-baby-bumbo-seat/

    YanıtlaSil
  24. Merhaba bumbo artık Türkiye'de yok sanırım acaba diyorum sizin artık bumboyla işiniz kalmadıysa satmayi düşünür müsünüz?

    YanıtlaSil
  25. Acil lazim 16 aylik cocuk icin allah rizasi icin yardimci olmak isteyen ulassin 05300211596

    YanıtlaSil
  26. Merhaba bumbo satisi turkiyede yok satmak isteyen varmi talibim

    YanıtlaSil
  27. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats