29 Eylül 2010 Çarşamba

Diş buğdayı partisi yapmalı mıyım?

Bence, kesinlikle yapmalısınız.

Biz yaptık; çok eğlendik; kızım da çok güzel bir gün geçirdi.

Öncelikle diş buğdayı nedir, niye yapılır anlatayım: Diş buğdayı, bebeğin ilk çıkan dişini kutlamak amacıyla gerçekleştirilen, çok eski bir Anadolu geleneğiymiş. Bu kutlamada, bebeğin dişlerinin sağlam olması ve rızkının bol olması dilenirmiş.Kutlama sırasında bebeğin başından buğday serpilir, bebeğin boynuna da buğdaydan yapılan bir kolye takılırmış. Misafirlere de yapılan diş buğdayı ikram edilirmiş.

Diş buğdayını nasıl hazırladım, kimleri davet ettim, misafirlerime ne gibi sürprizler hazırladım, menüde neler vardı gibi detayları yazmaya çalışayım.

Öncelikle diş buğdayı hazırlama konusunda kendimi zorlamadım; fazla süsleme ile uğraşmadım, çok malzemeli yapmaya kalkışmadım (ki buğdayların içine akide şekeri, badem şekeri, leblebi şekeri gibi şekerler veya nar gibi meyveler ile tuzlu olarak yapılacaksa ceviz gibi kuruyemiş de koyulabiliyormuş aslında). Parti günü sabahı iki kilo buğdayı düdüklü tencerede haşlayıp bir paket pudra şekeri ile karıştırdım. Herkes de severek yedi.



İşin sürprizli kısmı sunumundaydı: Marketten aldığım renkli plastik bardaklara buğdayları koydum. Üzerine yine marketten aldığım diş şeklindeki jelibon şekerleri koydum (aslında vampir dişi şeklindeydiler ama önemli değil). Parti malzemeleri satan bir internet sitesinden ısmarladığım süsleri de bardakların içine koyduğum buğdayların arasına batırdım. Kendimce şık bir sunum hazırladım.

İşte vampir dişlerimiz :)

Misafirlerim için hazırladığım diğer bir sürpriz bir diş buğdayı geleneği: Diş buğdayı bardaklarından birinin içine streç filme sararak attığım 5 kuruş (Esasen bir çeyrek altın atılırmış ama ben biraz cimriyimdir :) Bardağında bu 5 kuruşu bulan misafir kızıma hediye alacak. Bu işin raconu böyleymiş :) Ben de internette yaptığım araştırmalardan öğrendim; söyleyenlerin yalancısıyım :)


Nazar boncuklarımızın ucunda da minik yunuslarımız vardı.
Bir diğer buğdaylı eğlence, kızıma buğdaylardan yaptığım kolyeydi. Kızımın ileride çıkacak 32 dişini temsilen 32 buğdayı bir gece önceden haşlayıp ipe dizdim. Süslü olması için de her 6 buğday tanesinden sonra bir de nazar boncuğu ekledim. Kızım parti günü, gün boyu, bu şık kolyesi ile dolaştı. Bir ara kolyeyi yemeye de kalktı da, zor kurtardık elinden :)

Sonra kızımla beraber apartman komşularımıza diş buğdayı dağıttık kapı kapı gezerek. Böylece tüm komşularımızla da tanışmak için bir bahanemiz olmuş oldu. Kızım ilk önce anlamadı, fakat durumu anlayınca çok neşelendi. Tek tek kapıları çalıp önünde bekliyoruz; kapı açılıyor ve içeriden sürpriz bir meraklı yüz uzanıyor; ben durumu açıklayıp bardak tepsisini uzatıyorum; karşıdaki kişi geleneği biliyorsa bize küçük bir hediye veriyor (herhangi bir şey olabilir, bir paket bisküvi mesela); gelenekleri bilmese bile herkes kızıma doğru eğilip onunla konuşuyor, iyi dileklerde bulunuyor ve bardak için teşekkür ediyor. 1-2-3 derken kızım olayı anladı ve her kapının önünde heyacanla bekledi.

Sonra meslek seçmece oyunu oynadık. Kızımın önüne değişik meslekleri temsilen değişik nesneler koydum. İlk olarak hangi nesneye uzanırsa ileride o yönde bir meslek seçecek ya da o yönde bir eğilim sergileyecek demekmiş. Örneğin ilaç kutusuna uzanırsa eczacı olacak, kitaba uzanırsa iyi okuyacak, Kuran'a uzanırsa dini bütün olacak gibi... Benim kız kredi kartına uzandı :) Artık babası gibi bankacı mı olacak, yoksa alış veriş meraklısı mı olacak; onu zaman gösterecek.

Eve çağırdığım davetli sayısını kısıtlı tuttum ki hem samimi bir eğlence olsun hem de kızım kalabalıkta ve tanımadığı kişiler arasında gerilmesin. Çok da iyi yapmışım. Parti günü evimizde, biz de dahil olmak üzere 10 yetişkin ve 3 çocuk vardı. Bence ideal bir kalabalıktı.

Çocuklar için konfeti bombaları patlattım, köpükten balonlar yaptım... Tüm etkinlikleri kamera ile görüntüledim. Çocukların da partimizde eğlendiklerini sanıyorum.

Buğday bardaklarına iliştirdiğim süslerle salonda sağa sola serpiştirdiğim balonları da evden ayrılan misafirlerimize parti günümüze özel birer anı olarak verdim.

Bu arada kapı süsümüzü de unutmayayım; ki uzun bir süre kapımızda durmaya devam etti. Kızım her kapıyı açışımızda bu süsle oynadı durdu. Kapı süsümüz, aynı zamanda, evimize gelen konuklarımızın da gülümseyerek içeri girmelerine vesile oldu. İyi bir seçimdi sanırım...




Menümüze gelince: Annemin getirdiği zeytinyağlı yaprak sarma, mercimek köftesi ile tatlı ve tuzlu kuru pastalar; benim tam tamına 5 dakika içinde hazırladığım yaş pasta ve yine 10 dakika içinde baklavalık yufka kullanarak hazırladığım karnı yarık börek ile kornişonlu, mısırlı, yeşil salata vardı. Masa dolu doluydu ve herkesin karnı doydu sanırım.


Crem Ole Pasta

Bir de yine annemin getirdiği, konuklarımıza ikram ettiğimiz badem şekerleri ile çakıl taşı süsü verilmiş çikolatalarımızı unutmamak lazım.




Günün sonunda diğer arkadaşlarım da bebeklerine diş buğdayı partisi yapmaya karar verdiler ki, onlar da benim kadar eğlenmiş olmalılar.

14 yorum:

  1. Bizimki 9 aylık ama dişlerle ilgili hala tık yok :)
    Eger yaşgününe yakın çıkmazsa ben de bu partiden yapmayı düşünüyorum.
    Ve eğer yaparsam bu post tam benim için olmuş.
    Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Dişerinin henüz çıkmamış olması hiç önemli değil; büyüdükçe partilerde daha çok eğlenmeye başlıyorlar zaten.
    Umarım siz de bizim kadar eğlenirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. bizde de henüz diş yok; 7 ayımızı bitirdik gerçi daha pek küçüğüz! :)
    ama ben de diş buğdayı yapma konusunda kararsızım. eşimin tarafı pek kalabalık çağırmasam olmaz. ama ben de küçük ve samimi bir ortam olsun istiyorum. yani ablamlar ve arkadaşlarımla! :))
    bu iş sanki düğün gibi olacak p yüzden ben bu keyifli hazırlıkları ve sürprizleri doğum günümüze saklayayım diyorum. :)

    YanıtlaSil
  4. ben oğluma üç kez diş buğdayı yapmak zorunda kaldım.ama üçüde çok kalabalıktı ve ben bişey anlamadım .tavsiyem ablanlar senden gizli süpriz yapmış gibi bi organizasyon yap ben kızım da öyle yapacam.kolye fikrini de çok tuttum.

    YanıtlaSil
  5. Süper bir yazı olmuş, okurken çok eğlendim, ben oğluma yapmamıştım, şimdi bu yazıyı okudum ve en yakın arkadaşıma baskı yapıyorum "Hadi size yapalım, harika olacak." diye. Kızınızın dişleri sağlıkla acısız ağrısız çürümeden çıksın inşallah. :-)

    YanıtlaSil
  6. ÇOK GÜZEL OLMUŞ!!! valla cok begendim. kolye ise mit olacak bence.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş bence de.ben çok istememe rağmen büyük kızımz,kübranazıma yapamadım anneciğimin hastalığı sebebiyle ama inşallah gamzeme yapacağım.annem bana yapmış bebekken,kelemi seçmişim,o doğrultuda da bir meslek seçtim,demekki az çok ilgisi var:)kolyeye ben de bayıldım.aynısını yapacağım kusura bakmazsan,biraz kopya çekmek olacak ama:)
    bu arada yeni okuduğum için ancak bu kdr zaman sonra yorum yapabildim...

    YanıtlaSil
  8. elinize saglik.. super olmus..
    ben de kizima yapmayi planliyorum. kolyeyi direk kopyaliycam sanirim.. :)

    YanıtlaSil
  9. @ meltem-tugrul: İlk dişi bebeğinize bereket getirsin... Güzel bir parti geçirmenizi dilerim :)

    YanıtlaSil
  10. valla harika olmuş bende kızıma yapmak istiyorum ama kalabalık olsun istemiyorum öylesi çok yorucu oluyor ve hiçbirşey anlamıyorsunuz sizden başka herkes eğleniyor kolyeye bayıldm nazarboncuklu daha güzel olmuş bende yaparım inşaallah elinize sağlık iyiki paylaşmışsınız .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalabalık olunca bebek daha da çok yorulup bunalıyor. Uykusu şaşıyor, gergin oluyor, sürekli ağlamaya başlıyor. Özellikle ilk 1 yıl bebeği çok kalabalık ortamlara sokmanın hiç de iyi bir fikir olmadığını yaşayarak görüyor insan. İkinci bebeğimin ilk 1 yılında ne evime kalabalık toplayacağım ne de mevlüt filan gibi kalabalık toplantılara gideceğim. Ama dişbuğdayı partimizdeki kalabalıktan memnundum. Yeterli sayıydı. Kızım da ben de çok eğlenmiştik. Darısı başınıza :)

      Sil
  11. Ay bayildim benim oglumun cikti disi ama kolye erkek cocuguna abes olmaz mi onerileriniz neler

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir parti yapmışsınız Çokbilmiş, bana ilham verdin. Vampir dişini bulur bulmaz biz de yapacağız inşallah =)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats