28 Kasım 2012 Çarşamba

Makarna/Pilav Nasıl Isıtılır? Buharda Isıtma



Benim, önceki günden kalmış pilavı, makarnayı ısıtma yöntemim budur :)

Arta kalan makarnayı küçük bir tavaya döker, buzdolabına öyle kaldırırım. Ertesi gün yemek pişirirken de tencere kapağı yerine makarna dolu tavayı kullanırım. Tabii tavanın ağzının da kapalı olması lazım.

Böylece dibi tutmadan ve kurumadan ısınmış olur.

Genellikle az porsiyonlarda pişirdiğimden, bir sonraki güne artan yemekleri hep küçük tavalarda saklarım. Su ısıtıcısı da kullanmıyorum. Onun yerine çaydanlıkta su ısıtırım ve su ısıtırken de tavamı çaydanlığın üstüne yerleştirdiğimde, 10 dakika içinde yemeğim ısınmış olur. Bu şekilde besin değerlerinin de ölmediğini sanıyorum.

15 yorum:

  1. gerçekten pratik yöntem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bazı ufak yöntemleri herkes bilir sanıyorum. Ne zaman ki birisi "Aaa, iyi fikirmiş" diyor, o zaman ayıyorum durumu: Herkes böyle yapmıyor :) Bunu da paylaşmam gerektiğini ancak fark edebildim.

      Sil
  2. süper gerçekten..ben böle yapmıyordum..ğrendiğim ii oldu.özellikle pilav ısıtılırken dibi tutuyor hiç hoş olmuyor..bu yöntem çok pratik:)teşekkürler..
    rabia sarı

    YanıtlaSil
  3. Makyaj urunleri ile ilgili yaziyi da bekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuda iddialı değilim, iddialı olmadığım konuda da yazmak istemiyorum, çok bilmişliğime zarar gelsin istemem :)

      Sil
  4. Allah senden razı olsun!!! İşte budur yaaa:))) uzun zamandır öğrendiğim en işe yarar şey bu. Cidden çok çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaka yapıyorsan kırılırım bak :) Zaten çok çekine çekine yazdım bu yazıyı...

      Sil
    2. Vallahi şaka yapmıyorum. Ben pilav ve makarnayı ısıtırken içine birazcık su koyarım - dibi yapışmasın diye. Ama bu sefer de pirinçlerin diriliği bozuluyor ve makarnalar parçalanıyor. Sırf bu yüzden ısıtmadan soğuk yediğimiz çok olmuştur:))

      Sil
    3. İyi, o zaman bir resim daha koyayım. Ben aslında çoğu yemeğimi bu şekilde ısıtıyorum, besin değerleri ateşte kaybolmasın diye. Mikrodalgada ısıtmayı da sevmiyorum. Zaten az porsiyon pişiririm. Kalan miktar da az olur, bu şekilde ısınması kolay olur. Su ısıtıcısı da kullanmam. Çaydanlığımın üstüne koyarım minik tavalarımı. Koyuyorum resmi :)

      Sil
  5. Akıllı çok bilmişim benim:))
    Pek çok pratiklik bilen benim bilmediklerim oluyor ki ben yaşım ve merakım nedeniyle iddialıyımdır da...
    Yaz bilenler biliyorum der,yeni öğrenenler teşekkür eder.
    Bunlar benim de çok sevdiğim yöntemlerdir.Kocam gülse de:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşim de bana gülüyor ya? Ben de komik olduğunu düşünüp yazmaya çekiniyorum. Mesela buraya yapılan yorumlara da çekimser davrandım acaba onlara da mı komik geldi diye... Demek erkeklerin ortak bir tepkisi bu :)

      Sil
  6. Yoğurtlu makarnayı da bu şekilde ısıtmak mümkün müdür acaba ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak yoğurt yemeyi seviyorsanız ısıtılabiliyor, kesilmiyor yoğurt.

      Sil
  7. Merhabalar blogunuzu yeni kelfettim bebeğimle evde bir türkü düEne giremeyince bu fikir çok hoşuma gitti zira besin değerinin kaybolmaması önemli bizim için de çok tesekkürler şyiki barsınız

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats