15 Nisan 2012 Pazar

Nisan'ın 2. Haftası Pazarda Neler Var? Çocuklar İçin Sağlıklı Atıştırmalık: Kırmızı Lahana


Sebze ve meyve alışverişimi yıllardır pazardan yaparım. Perşembeleri semt pazarımız var. Cumartesi günü de organik pazara giderim vakit buldukça. Havalar soğuduğunda ise eve sipariş veririm. Pazardan aldığım/Eve sipariş ettiğim sebze ve meyveler de o hafta evimizde neler pişeceğini gösterir :)


Bakalım bu hafta pazarda neler vardı:

  1. Ayşekadın Fasulye
  2. Kırmızı Lahana
  3. Domates
  4. Salatalık
  5. Havuç
  6. Deveci Armudu
  7. Kırmızı Elma (tatlı)
  8. Muz
  9. Dil Peyniri
  10. Köy Peyniri
  11. Yumurta
  12. Tereyağı
  13. Kaymak
  14. Organik Sarı Somun Ekmeği
  15. Organik Pastörize Süt: Elta Ada marka
  16. Organik Tava Yoğurdu: Elta'nın yeni ürünü. Şiddetle tavsiye ederim!
  17. Organik Kıyma

Demek ki evimizde bu hafta ne pişecekmiş?! :)

  1. Zeytinyağlı taze fasulye: Benim için yazın müjdecisi... Nihayet pazardaki yerini aldı. İlk ürünler olduğundan, henüz tazecikler, çıt diye kırılıveriyorlar ve kılçıksızlar.
  2. Kapuska: Senin son kapuskası, geçen haftadan artan lahana ile yapılacak.
  3. Kıymalı Bezelye: Yaz geldi, biz hala derin dondurucudaki bezelyeleri bitiremedik :) 
  4. Domates ve salatalık: Yazın müjdecileri... Artık tatları yerinde, mis gibi kokuyorlar. Kızımı bıraksam gün boyu salatalık ile beslenebilir sanırım.
  5. Kırmızı lahana: Kızım bütün bir kışı kırmızı lahana kemirerek geçirdi. Açıkta bir kapta kırmızı lahana bulunduruyorum, kızım aklına estikçe gidip kemiriyor. Ağzı burnu mosmor oluyor :) Kahvaltıda da kış boyunca sebze olarak, havucun yanında kırmızı lahana eşlik etti kızıma. Artık kış bitmek üzere ve sanırım kırmızı lahanalar da sonuna yaklaşıyor.
Kızım her sabah kahvaltıda bu kadar kırmızı lahana yiyor.

14 yorum:

  1. Bu pazardakiler bölümüne bayılıyorum. Haftaya ben de Organikanyon yetkilileriyle buluşacağım tutasa bir iki projem var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de proje üretebilenlere bayılıyorum :)

      Sil
    2. Saol walla!! Devamli uretiyorum.. İsik Lisesi de bir projemi calmis ama ona uzuldum :(

      Sil
    3. Organikanyoncular projemi tuttu... Cumartesi basliyorum ilk postum pazartesi olacak!! Www.mozeck.org

      Sil
    4. Çalınacak bir projen olması bile harika :)

      Çok meraklandım, yeni yazını heyecanla bekliyorum.

      Sil
    5. Sen gormedin galiba yeni yeni yazilar cikarttim.. Hatta bir de zeytinyagli fasulye yaptim.. Ekolojik imece resmine nasinca cikiyor!!!

      Sil
  2. organik et ürünlerini nerden alıyorsunuz acaba? manavım.com da et ürünleri yok sadece sucuk var.Tavsiyeniz üzerine kuzu eti aldım ama içim tam rahat değil. Nilgün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manavim.com'dan alıyorum. Ama ben telefonla sipariş veriyorum. Salı günleri geçiyor et ellerine ve sanırım sınırlı sayıda oluyor, çünkü cuma günü talep ettiğimde ellerinde kalmamış oluyor. Siz de telefonla ulaşmayı deneyin isterseniz?

      Sil
    2. Ben de kuzu kiymasindan kofte yapiyorum ebegime.. Kuzulara hormon veremiyorlar o yuzden en sagliklosi!

      Sil
    3. Ben de antibiyotik ve homonlardan kurtulmak adına hep kuzu kıyması kullandım. Ama gçen bir beslenme uzmanı eğer demir eksikliği varsa dana eti yenilmesi gerektiğini söyledi. Demir emilimi için B12 vitamini gerekliymiş ve bu da sadecce sığır cinsinin etinde yani dana etinde bulunuyormuş.

      Benim kızda demir eksikliği yok çok şükür o nedenle sorun etmiyorum. AMa hatırlatmak istedim.

      Sil
    4. Bir de tavuk yedir felan diyorlar.. Ama tavuk eti hic sevmem.. Kanserin ana nedeni!! Her soylenene inanmamalidin:)

      Sil
  3. artık pazar yazısı yazmıyor musunuz, dört gözle bekliyorum her hafta :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi? Hemen yazıyorum :)
      Okunma sayısı diğer yazılara göre az kaldığı için motivasyon eksikliği oluyor yazma konusunda.
      Böyle güzel sözler duyunca da yazasım geliyor :)

      Sil
  4. olur mu, ben her hafta bakıp ona göre alışveriş yapıyorum. hele mevsiminde, doğal, sağlıklı şeyler tüketmeniz, onlarla yapacağınız yemekleri yazmanız. o kadar iyi geliyor ki bana. ona göre eve giderken alışveriş yapıyorum ve çok çok seviyorum bu bölümü :)
    ailemin yanından birkaç ay önce ayrıldım ve hayatımda nerdeyse hiç yemek yapmadım. her türlü bilgi öyle işime yarıyor ki :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats