2 Temmuz 2012 Pazartesi

Alıştırma Külodu Kullanılmalı Mı?


Bu sorunun cevabı, alıştırma külodunu hangi amaçla kullanmak istediğinize göre değişiklik gösterir.

Eğer bebeğinize tuvalet eğitimi veriyorsanız ve etrafı sulamasın diye alıştırma külodu kullanmayı planlıyorsanız, tavsiye edilmiyor. Zira bu canavalar, çişleri paçalarından aşağı akmadığı ve bir çiş göleti ortasında kalakalmadıkları sürece çişlerini tuvalete yapmaları gerektiğine ikna olamıyorlar. 

Ben kızımı 9. ayından beri tuvalete oturtuyorum ve kızım 12. ayından sonra kakasını asla altına yapmadı (bkz. http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2010/12/tuvalet-egitimi-ne-zaman-verilmeli.html). Buna rağmen 21. ayında başladığımız idrar tutma eğitiminin tamamlanması 2-3 ay sürdü.

Bu süreçte elbette ev gezmelerine gidiliyor ve her gün parka çıkılıyor. Başkasının evinde bebeğinizin koltukları ve halıları ıslatması zaten utanç verici olabiliyor. Hele bir de parkta kaydırağın tepesinde filan işemeye kalkarsa, iş iyice eğlenceli bir hale geliyor :) Bezlemeye kalksanız, bir bezli bir bezsiz olunca tuvalet eğitimi uzuyor.

Bu tür zor durumda kalmaların önüne geçebilmek için tek çare: Alıştırma külotları. Giysiler gene ıslanıyor ama en azından koltuklar ya da halılar veya kaydırak ıslanmadan olaya müdahale edebilme şansınız oluyor.

Yukarıdaki resimde gördüğünüz BabyNeo marka organik ve kalın kumaştan yapılmış alıştırma külodu. Ben çok sevdim bunları ama ne yazık ki kızım sevmedi. Zira çişi kaçırmaması için bacak ve bel lastiklerini oldukça sıkı yapmışlar. Bizim Kontes ise sıkıntıya asla gelemiyor. Ayrıca çişi iyice emsin diye kalın yapmışlar. İnce, hazır bezlere alışan Kontes, o kalınlık hissinden de hoşlanmadı.


Biz de bu yukarıda gördüğünüz, her bebek mağazında bulunan alıştırma külotlarından aldık. İçi pamuklu, dışı plastik, yapısı ince. Çantada filan da az yer kaplıyor.

Geceleri ise külot giymeye alışmış Kontes hanım bez bağlatmak istemiyordu. Biz de Huggies DryNights kullandık.


Yurtdışında gece alıştırma külotlarının kumaş modelleri de var ama ben "Gece eğitimi kısa sürer" diye düşünerek sipariş etmemiştim. Pişmanım, Kontes'in gece bezini tamamen çıkarması 1 sene sürdü:



Özet olarak, evde değil ama ev dışına çıkarken bebeğinizi bezlemek zorunda kalmak istemiyorsanız, alıştırma külodu almanız sinirsel sağlığınıza katkı sağlayacaktır :)

25 yorum:

  1. bu alıştırma külodlarını bir biz kullanamadık sanırım şükür oğlum hem gündüz hem gece tamamen alıştı artık dışarıdada olsak söylüyor çişini
    ama wc olmadığı yerlerde yada kullanmak istemediğim ortamlara giderken bezliyorum mecburen
    alıştırma külodu sızdırıyo çünkü
    bu tek kullanımlık bezleri denemedim birde onu deneyelim bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuvaleti kullanmak istemiyorsanız size bir önceki yazımdaki Potette'i öneririm. Böylece bezlemenize de gerek kalmaz. Külot giymeye alışmış çocuk da altına yapmak istemez zaten.

      http://www.sormabulmadunyasi.blogspot.com/2012/06/tuvaletini-uzun-sure-tutamayan-cocuk-ev.html

      Ayrıca maşallah, böyle her yeni olaya çabucak adapte olan çocuklara bayılıyorum :)

      Sil
  2. işte beklediğim konu biz biraz tuvalet eğitiminde geç kaldık annem baktığı için pek üzerine düşmedi bezlemek kolayına geldi hafta sonları ben ilgilensem de pazartesileri sil baştan olacağı için bu yaz izin dönemine kadar erteledim. Ancak bir diğer sıkıcı konu eylülde kreşe başlayacak ve beğendiğimiz kreş bezli almıyor yani bizim yaklaşık 3-4 haftamız var bunu aşmak için kara kara düşünüyorum. Bunun bir haftası tatilde olacak ve ben yolda bezlesem mi diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Çok sıkıntı yapıyorum bu ara. Drynites güzel onu kullanırım diye düşünmüştüm ama büyük değil mi 4-7 yaş diyor kullanırım Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Drynites büyük aslında ama bizimkilerin popolarına da uyuyor. Gerçi sağa sola dönük işerse sızdırabiliyor.

      Yolda bezlemenize gerek kalmaz bence. Tatilde de zaten emici yüzme külotlarından kullanırsınız. Külot giymeye alışınca bezi de istemez zaten.

      Bizim kızın alışkanlık kazanması uzun sürüyor. Hemen öyle pat diye kabullenmiyor hiçbir şeyi. Umarım Almina çabuk kapan bir çocuktur. Gerçi 3-4 hafta da az sayılmaz. Kreşte de birkaç kez kaçırıverse bir şey olmaz. Oyun oynarken altına kaçıran 6 yaş çocukları bile var, öğretmenler alışıktır.

      Sil
    2. yüreğime su serptin :) şu portatif lazımlıktan da sipariş vereceğim otelde onu kullanırım diyorum

      Sil
    3. Potette kesin işe yarar. Tatile gitmedne önce alışırsanız lazımlığınıza, yolda da kullanırsınız. Yalnız ilk zamanlar yarım saatte, ya da saat başı çişe tutmak gerekebiliyor, biraz yorucu oluyor. Gerçi Almin artık büyüdü, belki daha uzun tutabiliyordur, daha da rahat edebilirsiniz.

      Sil
    4. bizim derdimiz bu zaten çok uzun süre tutuyor ve lazımlığına yapmıyor adatörü de sevmedi artık salacağız :)

      Sil
    5. Benim kız da lazımlığına hiç yapmamıştı. 3 yaşında, şimdi yapmaya başladı lazımlığa :)

      Sil
    6. biz bıraktık bezi ve güzelce oturağa yapıyoruz. Bu arada portatif oturak olarak My Carry Potty aldım çok memnun kaldım teşekkürler sevgiler :))

      http://alminabeyaz.blogspot.com/2012/08/bez-mi-almayalm-braktk.html

      Sil
    7. Çok sevindim sizin adınıza :) Bir dönem daha kapanmış böylece. Ne çabuk büyüyorlar, değil mi? :)

      Sil
  3. ne güzel yaştır o 2 yaş :))))
    insanı çileden çıkarır, depar attırır, yorgunluktan pitap bırakır
    amaaaaaaaaaaaaa üstünden çok değil 1 sene geçince, hele bir de video'su izlenince
    bu sefer özlemden salya sümük ağlatır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz bir şey anlamadık 2 yaştan. Emziriyorum, herhalde ondan, kriz filan yaşamadı kızım. Bezi de zaten bırakmıştı 2 yaşına gelemden, tuvalet eğitimi sorunu da yaşamadık. Rahat geçti 2. yaş. Umarım 3'te çıkarmaz hıncını :)

      Sil
  4. Ben cihan 7 aylikken indirimden 2 dolara almistim ;) Bakalim ne zaman kullanacagiz daha erken oldugunu dusunuyorum ama eve gittigimde lazimlik alacagim artik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıştırma külodu için erken ama umarım lazımlığı sever, ne kadar erken lazımlığa oturursa, o kadar rahat edersin. Kolaylıklar diliyorum, selametle evine ulaşırsın umarım :)

      Sil
  5. Ruzgar tuvalet egitimini ilkokula baslamasina yakin tamamladigindan, biz yan urunlere hic takilmadik, direkt kuloda gectik sukurler olsun;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkokula yakın derken? :) Ben tembel bir insan olarak o kadar uzun süre bez değiştirmek zorunda kalsaydım, bir fıtık daha çıkarırdım sanırım :)

      Sil
  6. benim kız çişini yere yapıp çiş göletinin içinde dururken parmağıyla yerdeki çişi göstererek "çiş bulala (çiş burada)" diyor. hiiç bir rahatsızlık belirtisi yok cadıda. şimdi biraz hasta kendileri. dur bir iyileşsin ben yapıcam ona bir şekil...

    YanıtlaSil
  7. Benim kizim bir yas bir aylik oldu bende yazin tuvalet eğitimine başlayayim diyorum ama aksamlari hic değilse uyurken rahat etsin diye alistirma kilosu kullanım diyorum sizden de fikir almak istedim II bir şey yapmis olurmuyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kızım gündüz bezi bıraktıktan sonra geceleri 6 ay daha bezlenmeye devam etti. Annem de beni aynı şekilde geceleri bir 6 ay daha bezlemiş. Biz bir sorun yaşamadık gece ve gündüzü ayrı ayrı bırakmak konusunda.

      Sil
  8. arkadaşlar benim kizim lazımliga hem küçüğünü hem büyüğünü yapıyor.. . Ama küçük cisini tutamayıp beze yarısını kaçıriyo.. çiş kulodunu duydum nasıl birsey hangi marka iyi yardımcı olursanız sevinirim.. kızım bu arada 2 buçuk yaşında..

    YanıtlaSil
  9. Potty patty gece alistirma kulodlarini netten nasil ve nereden siparis edebiliriz acaba bilgisi olan var mi ????🤔😣

    YanıtlaSil
  10. Oğlum bir yaş iki aylık ve bez bağlatmak istemiyor bende tuvalet egitimine basladim tuvalete girdigimiz zaman ne yapmasi gerektigini biliyor ve yapiyor ama söylemiyor söylemesine alıstırana kadar alıştırma külodu kullansam olur mu

    YanıtlaSil
  11. Benim oglumda 29 aylık tuvalette yapıyor ama kesinlikle söylemiyor gerçi 2. Günüydü eğitimin. Ne kadar daha böyle gider?

    YanıtlaSil
  12. Benim oglum 2 buçuk yaşında artik kendi bezini çıkarıp kıyafetini de çıkardığı için bende baktım olmayacak öğretelim bari dedim oda tuvalde görürdüm orda yapmayı odaya geliyo ya koltuğa ya halıya yapiyo dün bi baktım külotunu çıkarmış hem çişini hem kakasini parkenin üstüne yapmış bu güzel bisey daha çok yeniyiz ama külotunu çıkarıp yapması hoşuma gitti yani bunu bile öğretebilmişim bugün kasımlık klozet kapağı bide basamak aldım alıştırma kilodu da alacaktım ama bana çok pahalı geldiği için almadım bi daha ki çıktığımda bakcam tekrar insalah

    YanıtlaSil
  13. Ha bu arada sağlık ocağı hemşiresi gece bez bağlama bağlarsan bu sefer beze güvenir yine aynı bez bağlar durursun dedi yani gece tuvalete kaldır diyor siz yaptınızmı hiçç

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats