24 Kasım 2011 Perşembe

Doğumdan sonra ter kokusu nasıl önlenir?


Cevap: Karbonat.

Evet, bu kadar basit :)

Doğumdan sonra ciddi bir ter kokusu sorunu yaşadım. Değişen hormonlardan mıdır, kimyasal yapıdan mıdır nedir, sebebini bilmiyorum ama beni aşırı derecede rahatsız ediyordu.

Emzirdiğim için kimyasal maddeler de kullanmak istemiyordum.

En sonunda karbonatı keşfettim.

Bir tuzluğa karbonat doldurdum. Banyodan çıkınca parmaklarımın ucuna biraz karbonat döküyorum ve kurulanmadan, ıslak cildime sürüyorum. Cilde tuz sürünce nasıl hafif bir yanma hissi olursa, ona benzer bir his oluşuyor. Sonrasında da bütün gün rahat ediyorum. 

Eğer banyo yapacak vaktim yoksa dilediğim zaman, koltuk altımı ıslatarak karbonat sürüyorum.

Güzel kokmasını istersem karbonatın üzerine uçucu (esansiyel) bir yağ sürüyorum. Lavanta, gül ya da limon olabilir.

İşe gideceksem de karbonatın üstüne pafüm sıkıyorum ya da terlemeyi tamamen kesmek istiyorsam (iş görüşmesi, toplantı vs gibi nedenlerle) antiperspirant krem sürüyorum.
Hatırlatmak isterim : Karbonat terlemeyi kesmiyor, sadece terin kokmasını engelliyor.

Güncelleme: Eğer karbonat sizde işe yaramazsa sulandırılmış sirke ile silmeyi deneyin. Elma sirkesinin kokusu daha hafiftir.
Karbonat bazik, sirke ise asidik maddeler... İnsanların da bazılarının teri asidik,bazılarınınki bazikmiş. Karbonat işe yaramazsa, sirke kesin yarar :)

Güncelleme: Karbonat, ayrıca deodoranttan farklı olarak, kıyafetlerin koltuk altı kısmında meydana gelen sarı lekeleri de oluşturmuyor. Ama koltukaltınızı yıkamadan üstüste karbonat sürerseniz karbonatlı kek gibi kokabilirsiniz, temizlenmeden sürmemenizi tavsiye ederim.

Güncelleme: 4 senedir istisnasız her gün karbonat kullanıyorum. Herhangi bir yan etkisini görmedim. Kızarıklık, kaşıntı ya da beze yapmadı.

Güncelleme: Yeni keşfim de şu oldu; çay ağacı yağı (tea tree oil - hin defnesi yağı) da karbonat kadar etkili. Ayrıca çok sıcak bir bölgede sürekli terleyerek yaşadığım şu günlerde, önce çay ağacı yağı ve üzerine de karbonat sürüyorum. Eğer çay ağacı yağının kokusundan rahatsız olmuyorsanız şiddetle tavsiye ederim.

87 yorum:

  1. 5 sene önce neredeydin sen? bunu o zamanlar biliyor olsaydım hayat herkes için daha çekilir olurdu :-))

    YanıtlaSil
  2. amanııııın hakikaten nerelerdeydin bu aralar zararlarına rağmen koltukaltı kremlerini bile düşünmeye başlamıştım.şu fili iyiki tuttun yahu
    suinci.blogspot.

    YanıtlaSil
  3. Hem çevereye de duyarlı ne güzel. Şimdilik işime yaramaz. Ama eğer menapozum her türlü parfüm kokusuna karşı hamileler gibi tepki veren anneme çekerse ben de bu doğal deodorantı kullanacağım.

    YanıtlaSil
  4. 3 sene önce olaydı pek iyi olacaktı bana bu ikizlerle terleme sınırımı zorladıydım o dönemler:)

    YanıtlaSil
  5. @ neselihaller: En neşeli yorumlar bu yazıma geldi galiba :)

    @ suinci: Çok güldüm "şu fili iyi ki tuttun" deyişine :) İyi ki yazmışım bu yazıyı, çok eğlendim.

    @ Günışığı: Denemeden işe yaramaz deme bence. Kullandığım her türlü deodoranttan daha çok işe yarıyor. 24 saat kesintisiz ter kokusunu önlüyor, tekrar tekrar sürmem gerekmiyor. Bütün ter kokusu önleyicilerden daha etkili olduğuna iddiaya girebilirim :)

    @ İkiz Annesi: Ben hala zorlanıyorum. Bazen tüm gün işte oluyorum. İşe 3 vasıta değiştirerek gidiyorum. Akşam da gelip evde iş yapıyorum. Sonra kızım "Anne cıplayalım" buyuruyor, bir de onunla zıplıyorum :) Sonrasında hala mis gibi kokuyor oluyorum.

    YanıtlaSil
  6. süpersin...siteni bulduğum ve inceleyip devamlı takip ettiğim için önce kendimi tebrik ediyor :)) daha sonra senin bu fikri akıl eden beynine,yazıyı yazan elerine Allah her daim şifalar versin diyorum.sırf bu yüzden doktora gittim çünkü 1 senedir kendimden resmen tiksiniyordum.ama sevgili doktorum "hormonlar yüzünden,emzirmeniz bitince geçer " dedi (hiç aklıma gelmemişti o ana dek :P ).Allahtan sen vardın..sen yazını okuyup uygulayıncaya kadar umudum,uyguladıktan sonra da hayranı olduğum kişi oldun.seni seviyorum ve öpüyorum
    kocaman... artık kokmuyoruuummmmmmmm :))))))))

    YanıtlaSil
  7. @ ebru: Vay be! Koca kadınım, bir yorum okurken gözlerim doldu resmen. Nasıl sevindim anlatamam. Bir işe yaramak ne kadar müthiş bir duygu...

    YanıtlaSil
  8. keşke deodorantın zararlarını bilseydim. ben emzirirken yaklaşık 1 ay kadar kullandım maalesef :(

    YanıtlaSil
  9. @ Adsız: Deodorantın çok da fazla zararı olduğunu sanmıyorum. Ben kokulara karşı hassaslaştığım için kullanamamıştım. Gerçi hala da kullanmaıyorum.

    YanıtlaSil
  10. inşallah senin dediğin gibi çok fazla bi zararı yoktur çok bilmiş.içim içimi yiyor bebeğime kötülük yaptım diye. öğrendiğim andan beri kullanmıyorum roll-on ya da deodorant.süte geçebileceği aklıma gelmezdi.

    YanıtlaSil
  11. ya ben deodorantın zararını falan geçtim hiç bir şey kar etmiyor ki bu kokuya. hayatımda koktuğumu bilmem, son 2-3 haftadır ise kendimden tiksindim. doğumdan sonra ilk 2 ay bir şey yoktu, şimdi şimdi başladı. önceleri ya ben kokmam bu koku nerden geliyor diyordum, sonra baktım ki benden. kendime yabancılaştım çünkü sanki başkasının kokusu gibi. stick falan sürüyorum arada ama tam bir çözüm olmuyor, sabahtan akşama iki üç saatte bir sürmek gerek. benim oğlum için de koku önemli, burnu köpek gibi sabahtan akşama snıf snıf diye geziyor daha 3 aylık olmasına rağmen, ben de pek bir şey sürmek istemiyorum, allah muhafaza bi nursing strike falan olur üzülürüm sonra..karbonatı denemedim daha ama en kısa zamanda deneyeceğim. kedi tüyüne kurutma makinası tavsiyesi gibi bu da şahane bir bilgi :}

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kokma sorunum hala geçmedi. Karbonattan başka bir şey de kar etmiyor. Sanırım artık ömrü billah (en azından menapoza kadar belki) böyle kokacağım. O nedenle kendime geniş delikli bir baharatlık aldım. İçine karbonat doldurdum. Banyoda diş fırçalarının yanına koydum. Sabah yüzümü yıkadıktan sonra ilk iş karbonatımı sürüyorum. Tüm gün yetiyor. Ama her gün muhakkak sürmem lazım, yoksa insan kendinden tiksiniyor gerçekten de... Bir de hala emziriyorum. Çocuk da büyüdü. Ondan bile utanıyorum koktuğum zamanlar. Ne zormuş bu annelik ya!

      Sil
    2. yihuuu işe yaradı valla. alnından öpüyorum çokbilmiş, hakikaten çok biliyosun ha :}
      bu arada boşver, derdimiz karbonat sürmek olsun, başka dert görmeyelim ne diyeyim

      Sil
  12. :))) ben hamilelikten sonra cemen otu kullandim... Pastirma gibi kokuyordum sma oglum bu kokuyu cok seviyordu.. Hatta annem de espiri yapmisti senin kokulu memelerini seviyor diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkek adam pastırma sever :))) Ama anlamadım ben şimdi çemen otunu koltuk altına mı sürüyordun? Hani ter kokmak yerine pastırma kokayım diye mi? Yoksa çemen otu bir süre sonra ter kokusunu kökten filan mı kesiyor. Varsa bir bildiğin bize de anlat, inim inim inliyoruz urada ya günahtır :)

      Sil
  13. Ben bu yazını niye bu kadar geç keşfettim ? Sağolasın Çokbilmiş, yarın ilk iş uygulayacağım. "Bazen antiperspirant kullanıyorum" demişsin, onların neredeyse hepsinde (aslında deodorantların tümünde) aluminyum var. Alüminyumun da koltuk altından memeye ulaştığını ve orada biriktiğini anlatan bir belgesel izlemiştim epey zaman önce Fransa'dayken. Seni endişeye sevk etmek istemem, ama genel geçer antiperspirantları kullanma sevgili Çokbilmiş. Sen de görmüşsündür, bazı markalar alüminyumsuz olanlarını çıkardılar, çok mecbur kalırsan onları kullan. Ama sanırım karbonat sayesinde ona da ihtiyacın kalmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antiperspirant deodorant değil, krem kullanıyorum. Ter-Kur filan gibi isimlerle eczanede satılıyor. Gerçi onların da içinde zararlı maddeler vardır kesin. Ama konferans, sempozyum gibi önemli durumlarda kıyafette ter lekesi görünmesi şık olmuyor. O nedenle yılda 1 defa filan kullanmam gerekebiliyor. Yoksa terin kesilmesinin eminim ki bilmediğimiz zararları vardır.
      Yorumlar kısmının yazıdan daha fazla bilgi barındırmasına bayılıyorum :) Teşekkürler uyarı için.

      Sil
  14. karbonatı bir kaç gündür kullanıyordum ve çok memnun kaldım. FAKAAAAT bugün nar çiçeği rengindeki bluzumun koltuk altı kısmında, bluzun terle ıslanıp kuruyan kısmı kapkara oldu. Şu anda işyerindeyim ve kollarımı kaldıramıyprum, siyahlıklar görünmesin diye. Hadi bugünü bir şekilde atlatırım ama umarım bu kara, gölgeli lekeler kaybolur mu yıkanınca? Başına böyle bir şey gelen vaaar mı? Bu bluzumu çok seviyoruuuum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradan iki gün geçmiş, gelişmeleri söyleyeyim. Bluzumda bahsettiğim kara gölgeler suda, deterjansız hemen çıkıverdi. Sanırım bluzumun kumaşından dolayı koltuk altllarından kararma oldu. Ama Allah'tan leke çıktı hemen. Karbonata devam ediyorum hala, bu yaz günlerinde kurtarıcı oluyor gerçekten.

      Sil
    2. Çok sevindim lekelerin çıkmış olmasına. Bir öneride bulunurken, uzun süre denemediğim bir şeyi önermiyorum. Ama bazı hususları gözden kaçırmış da olabiliyorum, insanlık hali... Mesela ben çoğunlukla doğal kumaş kullanırım, siz söyleyince fark ettim ki sentetik kumaş ile karbonatı denememişim. Neyse ki ciddi bir hasar oluşmamış, yoksa ben de çok üzülürdüm :)

      Sil
  15. Bilgi için çok teşekkür ederim 2 gün çok rahat ettim ancak sonrasında kollarımın altında çok fena kızarıklıklar oldu acaba miktar olarak mı çok sürdüm bilemiyorum veya üst üste 2 gün kullanınca mı oldu? acaba sizde de böyle bir sorun yaşandı mı? Allahtan kızımın kremiyle ertesi güne geçti.Fakat şimdi tekrar sürmeye çekiniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben2,5 senedir her gün kullanıyorum, hiç bu tür bir sorun yaşamadım. Gerçi alerjik bir cildim filan yoktur benim. Benim hassasiyet gösterdiğim tek zaman epilasyon sonrası. Siz de epilasyon yaptıktan sonra mı kulandınız acaba?

      Sil
  16. hayır ama sanırım cildimin hassasiyetinden kaynaklandı.paylaşımınız için tekrar teşekkür ederim.bu arada bumbo koltuğu aldım çok memnunum onun için de teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Çokbilmiş sen bir kurtarıcı meleksin.. eve gider gitmez deniycem.. Kokuşmuşluga son...mucize gibi bişi olsa gerek..sonuçları hemen yazarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğum yapalı 3 sene oldu, hala sabah sürmeyi unutsam, öğlen mutlaka duşa girmem gerekiyor. Berbat bir şey yahu bu koku. Karbonat kesinlikle tek çözüm. Ayakkabılara sinen kokularda da karbonat çok işe yarıyor.

      Sil
  18. harika bi röneri, çok teşekkürler :)

    senbeno

    YanıtlaSil
  19. Ben de önceden hiç ter kokmazdım. Hatta dediğiniz gibi ben değilimdir diye bile düşünüyordum kokuyu alınca. Bu dediğiniz hiç aklıma gelmemişti. Demek doğumdan. Karbonatı deniycem, hassas bir cildim var, umarım sorun olmaz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epilasyon yaptıktan hemen sonra sürerseniz biraz yakıyor, aklınızda bulunsun :)

      Sil
  20. Dogum yapali3 ay oldu. Bende de ilk zamanlar yoktu koku sonradan bana ait olmaya bi koku cikti.Okuyunca bi cozumu olduguna cok sevindim. İnanilir gibi degil. Bende banyo yapiyorum cikiorum 10 dakka sonra o igrenc koku ;(((( allah annelere sabir versin. Cok berbat bi durum. Yarin hemen deniycem cok teseekur ederim COK BİLMİSSSSSS♥♥♥♥♥♥♥ALLAH SENDEN RAZİ OLSUN İNSAN İCİNE CİKMAYA UTANİR OLDUM ;(((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce bir kullan da işe yararsa sonra hayır dua edersin :) O koku azaldı ama bitmedi bende. 3 senedir hala kullanıyorum.

      Sil
  21. :D ne hoş di mi.. blogu yeni keşfettim.. veee keşfettiğime de pek bi memnun oldum malesef.. şimdi işim yokmuş gibi teeee en başlara dönüp bütün yazıları okiicamm.. yazık diimi bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Umarım işine yarayacak yazılar bulursun da ayırdığın vakte değer.

      Sil
  22. Sevgili Cok Bilmis ve degerli blog okuyuculari dogum yapmadim cunku erkegim ama inanin karbonatin ter kokusuna karsi faydasini goruyorum Yaklasik iki haftadir her sabah uyguluyorum gun boyu rahat ediyorum Eslerinize de tavsiye edebilirsiniz :) kokulara son verin Bu karbonat gercekten Mucize
    Tesekkurler Cok Bilmis
    Bir de banyodan sonra yalnizca diz kapagi asagisinda meydana gelen 15 dk lik deli kasintim var Bunun icin bir oneriniz var mi Dus jelleri bittim sabunu ve soguk su uyguladim ama cozum olmadi Saygilar Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yaramasına çok sevindim.

      Kaşıntının sıcak suya ya da kullanılan banyo malzemesinin cilt yağını kurtucu etkisine bağlı cilt kuruluğundan kaynaklandığını düşündüm. Bunun için yine anneliğim sırasında öğrendiğim bir öneride bulunabilirim: Mısır nişastası sürebilirsiniz: http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2012/07/bebek-cildindeki-kzarklk-kuruluk-egzama.html

      Bir de her derde deva ekşi sözlüğe bakabilirsiniz :) http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=banyo+sonras%C4%B1+ka%C5%9F%C4%B1nt%C4%B1s%C4%B1

      Sil
    2. bende dogum sonrası madurlarındanım:(( kendımden tıksındım nerdeyse... bırazdn karbonat alıp deneyecegım umarım dedıgınız gıbı faydasını görurum. sonucu yazarım....

      Sil
  23. evett evett bu bır mucızee olmalııı ter kokusu falan kalmadı:))) bende herkese tavsıye ederım arkadaslar hıc tereddut etmeden deneyın.. :D bu bılgı ıcın cokcok tesekkur ederım ÇokBilmiş... harıkasınnnn!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offf rahatadım. Cevap gelene kadar geriliyorum :) Çok sevindim.

      Sil
    2. ben de bu mucizeyi öğreneli 1 yıldan fazla oldu ve hala kullanıyorum. tiksindiğim ve bi o kadar da utandığım o kokudan beni kurtardığı için "çokbilmiş" arkadaşıma çok ama çok teşekkür ederim. lakin bi sorum var ki geçenlerde karbonattan dolayı yoğun bir kaşıntı ve kızarıklık oldu ve mecburen kullanmayı bıraktım. Sıkıntım geçince ve ter kokusu maalesef gelince tekrar kullanmaya başladım. şimdilik bi şey yok ama yine de sormak istedim karbonat harici tavsiye edebileceğin bi şey var mı malum sen "çokbilmişsin" ve bilsen bilsen sen bilirsin:)) çok saol şimdiden görüşmek üzere...

      Sil
    3. Cilt uzmanı değilim elbette ama özel bir nedeni yoksa kaşıntı ve kızarıklık herhalde cildin tahriş olmasından dolayı olmuştur diye tahmin yürütebilirim. Bu durumda iki önerim olabilir:
      1. Karbonat miktarını az tutun. Normal bir tuzluğa koydum ben. Böyle parmak uçlarıma azıcık döküp sürüyorum. Fazla sürmek hem gereksiz, çünkü az sürüldüğünde de ter kokusunu önlemeye yeterli geliyor; hem de fazla sürüldüğünde karbonatın kokusunu duyuyorsunuz ki ben pek de sevmem karbonat kokusunu.
      2. Karbonatı sürmedne önce ben gülsuyu ile ıslatıp, sürdükten sonra da uçucu lavanta yağı sürüyorum. Banyodan sonra da vücudumu yağlarken, koltuk altımı da yağladıktan sonra sürüyorum karbonatı. Her koşuld ate rkokusunu öneyebiliyor. Belki siz de koltuk altınıza önce bir nemlendirici krem ya da yağ sürüp, karbonatı da onun üstüne sürebilirsiniz. Böylece tahrişi önleyebilirsiniz.

      Karbonat harici sirke tavsiye edebilirim. Ama hem kokusu daha rhaatsız edici hem de karbonatın işe yaramadığı kişilerde işe yarıyormuş sirke. Kullanmayı düşünüseniz, daha az kokan ve asitlik derecesi daha az olan elma sirkesi kullanabilirsiniz.

      Bir de organik ürün satan yerlerde bulunan koltuk altına sürülen malzemeler var. Onlar da bir tür tuzdan yapılıyor ve karbonat kadar uzun süre engellemiyor ter kokusunu ama en azından organik, belki denemek istersiniz.

      Şimdilik bunlar geldi aklıma ilk etapta...

      Sil
    4. Ya Allah razı olsun nurturia da sorunca arkadaşlar yönlendirdi.. hiçç duymamışım hayretler içerisindeyim. Ben bu ağustosta inşallah doğum yapicam, 2. Doğumum olucak yani ilkinde bu şikayetim pek çoktu...ama düşün ilki şubatta doğmuştu, ona rağmen.. şimdi canım çok bilmiş:), duştan sonra hani şu güzel kokan ıslak vücuda uygulanan bebe yağları varya johnson ın, onu heryere sürsem sonra da karbonatı kol altına uygulasam nasıl olur? Sadece kol altına uyguluyorsunuz değil mi? Allah muradını versin çok önemli bir bilgi bu
      Esra

      Sil
    5. Ben sadece kol altıma sürüyorum ama koku yapan her yere sürülebilir bence. Bebe yağlarını da ben şahsen tavsiye etmiyorum. O yağlar benim cildimi daha da çok kuruttu. Zeytinyağına lavanta yağı, gül yağı vs karıştırıp sürdüğümde en fazla verimi alıyorum. Eğer vücudunuz güzel koksun istiyorsanız, ben mesela koltuk altıma gül suyu sıkıp üstüne karbonat sürüyorum. Bazen de koltuk altıma lavanta vs yağ sürüp üstüne karbpnat sürüyorum. Yasemin vs çiçek kokularını da deneyebilirsiniz. Ama ben emzirdiğim için vücut kokumu çok değiştirmek istemiyorum.

      Sil
  24. Bu yazıyı yeni okudum. Kol altı rollon bittiydi bugün. Ben bu işide hallederim derken, sağol bitanem.

    Buyüksün.

    Sevinçli anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Umarım işine yarar.

      Sil
    2. Yaramaz olur mu, hala kullanıyorum. Yalnız bir kere tahriş etti, uzun yürüyüşlerde karbonat kullanmamak gerekiyor.

      Bir süre kullanmadım şimdi yeniden başladım, yazını da bugün paylaşıyorum. Teşekkür ederim.

      Memnun anne

      Sil
    3. Yazına da yazdım, buraya da yazayım: Hint defnesi (çay ağacı yağı) da süper.

      Sil
  25. Merhaba Bu bilgi için sana cok teşekkür ederiz bende iki aylık hamileyim kullansam sorun olurmu acaba hamilelerde sorun yaratırmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç kalmışım gerçi cevap vermekte ama yine de vereyim: İş hayatındaki hamile kadınların hepsi de mecburen ter kokusu önleyici ürünler kullanıyorlar. Kimyasalları zarar vermediğine göre, doğal bi gıda maddesi olan karbonat herhalde hiç zarar vermez. Neticede yiyebildiğimiz bir madde. Yendiği halde zarar vermiyorsa, cilde sürüldüğünde de zararı olmaz sanırım.

      Sil
  26. bende karbonat kullaniyorum ama o kotu koku tekrr edio lohusyim simdi genelde e deyim disari cikinca napcam die dusunio oldum bide sirkeyi deniycem pAYLaaasimin icin tesekkurlerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de kullanmadan önce koltuk altın mutlaka temizlenmiş olmalı. Eğer duş alamadıysam, yüz temizleme bezim gibi bir de vücut bezim var benim, onunla koltuk altlarımı sabunlayıp duruluyorum, karbonatı da öyle sürüyorum.

      Bir de krbonatın da kendisine ait bir kokusu var. O nedenle az sürmek gerekiyor. Bulamaç olacak kadar değil yani, cildin yiyeceği kadar, çok çok az sürmek yeterli geliyor.

      Umarım işine yarar bir çözüm bulursun.

      Yorumun için ben teşekkür ederim.

      Sil
  27. Merhaba çokbilmiş.Siten harika, emeklerine sağlık.Ter kokusu için karbonat ve epilasyon için Gilette önerilerinle hayatımı kurtardın.Çok ciddiyim, kesinlikle latife/iltifat değil.Mis gibi kokuyorum artık ve istenmeyen tüyler bakımından da mis gibiyim ohhh ne rahatlıkmış ya, dünya varmış yeminle ;).
    Sıkı takipçinim, meslektaşımı bu faydalı bilgileri bizlerle paylaştığı için tekrar tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Beni en çok bu yazıya gelen yorumlar mutlu ediyor. Çok sevindim işinize yaramasına.

      Sil
  28. Merhaba sevgili Çokbilmiş.... Seni ve bu güzel blogunu yeni keşfettim ve son iki gündür deyim yerindeyse hatmettim.. :) Pek de güzel ettim çünkü birçok yeni şey öğrendim, fikir edindim. Çok teşekkürler... Özellikle ter kokusuna karbonat müthiş bir fikirmiş. Ben de 2.5 senedir terimin erkek gibi kokmasından çok şikayetçiydim ve antiperspirant ürünleri kullanırken de oldukça tedirgin oluyordum. Bugün sabah karbonatımı sürdüm, ve ev temizliğine giriştim. Çok terleyen biri olarak (hem de Antalya'da yaşıyorum, bu mevsimde havaları düşünürseniz), onca işgüçten sonra terimin hiç kokmadığını görmek çok mutlu etti beni... Ayrıca bugün bulaşık makinemde limon tuzu fikrini de denedim ve sonuç harikaydı. Sirkeyi zaten hep kullanırdım ama tablet deterjanı bırakamamıştım. Bundan sonra içim çok daha rahat bir şekilde yıkayacağım bulaşıklarımı... Çok çok çok teşekkürler fikirlerini bizimle paylaştığın için.... Tanıştığımıza çok memnun oldum sevgili Çokbilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben de son 1 senedir Antalya'da yaşıyorum. Denize girip çıkınca karbonatı tazelemek gerekiyordu. Çay ağacı yağı sürmeyi denedim. Deri emiyor galiba, çünkü denize girip çıktıktan sonra bile terim kokmuyor. Çay ağacı yağı Türkiye'de üretilmiyor diye Adaçayı Yağı'nı da deneyeceğim. Nedense ilgileneceğinizi düşünüp, dertleşmeye başladım :)

      Zaman ayırıp yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  29. Size link verecegim..denedim lohusaligimda..müthisti..hatta tarifi,biraz degistirdim.. Sagolun bilgi icin..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://yunyumaksandigi.blogspot.de/2013/11/ev-yapimi-deodorant-lohusalik-zamani.html postasinda size de link verdim.. tekrar tekrar tesekkürler.. yaklasik 5 aydir kullniyorum.. hic yari yolda birakmadi beni bu karbonat

      Sil
    2. Ben de 4 senedir başka hiçbir şey kullanmadım. Benim gibi sevenler olduğunu görmek çok hoşuma gidiyor :)

      Sil
  30. İyi ki sizi bulmuşum.. ablam a minnetterım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu kadar iltifat için :)

      Sil
    2. 5aylık bebeğim var ve teri kokuyor. Onada yapsam olurum karbonatı?

      Sil
    3. 5 aylık bebeğin terinin kokmaması lazım sanki? Bir doktora danıştınız mı? Eğer doktorunuz kokunun normal olduğunu söylüyorsa, karbonat konusunu da ona bir danışın lütfen. 5 ay, çok küçük, fikir beyan etmek istemem.

      Sil
    4. sebebini bulduk artık çözdük çok teşekkür ederiz. biz de endişelenmiştik. kullandığımız battaniyenin bir tanesi polyester miş ama yumuşacıktı hiç farketmedim. çok aşırı terletiyordu bebişi 2 gündür kullanmıyoruz rahatladık koku moku yok :)

      Sil
    5. Demek ki koku bebekten değil polyesterden kaynaklanıyormuş. Çok sevindim sorunun kaynağını bulmuş olmanıza ve bebeğinizin sağlığının yerinde olmasına :)

      Sil
  31. terlemeyi kesmeyi doğru bulmadığım için deodorant kullanmıyordum. çok iyi bir fikir teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  32. Gerçekten de mucize gibi... Anında çözüm oluyor ter kokusuna. Ben de sizden öğrendikten sonra denedim ve ailecek bir aydır tuzluklarımızı alıp karbonatlanmaya başladık:))) Bu bilgiyi paylaştığınız için çok ama çok teşekkür ederim. Sağlıklı yaşam için paylaşımlarınızı yakınen takip etmekteyim. Hayatta en önemli şeylerden birinin bilgi paylaşımı olduğunu düşünüyorum. Tekrar bilgilerinizi bizden esirgemediğiniz için teşkkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamet edip, bu kadar güzel sözlerle beni mutlu ettiğinz için, ben teşekkür ederim size.

      Sil
  33. Merhaba üzerinden bir hayli geçmiş ama ben yine de şansımı deneyeyim. Karbonatın üzerine antiperspirant terleme önleyici deodorant da kullandığınızı belirtmişsiniz. Tam olarak; once ıslak cilde karbonat daha sonra terleme önleyici deodorant mı sürüyorsunuz? İkisini kullanınca koku hala olmuyor değil mi :)
    Bu arada karbonat kokuyu çözdü cidden fakat terleme de rahatsız ediyor. Yanıtınız için çok teşekkürler şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deodorant değil, ter kesici krem kullanıyordum toplantılara filan giderken. Eczaneden alıyordum. Ter-Kur filan gibi komik isimleri var :) Terleme olmayınca, koku da olmuyor. Teri kesen krem sürünce karbonata gerek kalmıyor, sadece teri kesen krem yeterli geliyor. Ama teri kesmek zararlı olduğundan çok sık kullanmadım.

      Sil
    2. Merhaba çok bilmiş
      Sen vücut ve yüz için bez kullandığını yazmışsın
      bunları ne için kullandığını merak ettim.ayrıca banyodan
      sonra hangi yağları kullanıyorsun.
      Bebek için de tavsiye ettiğin bir yağ var mı acaba ,
      bebe yağını kullaniyorum ben.
      Ve ayrıca buhar makinası tam olarak ne işe yarıyor acaba.

      Sil
    3. Şu yazımda yazmışım: http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2012/10/bir-anne-cilt-bakmna-zaman-ayrabilir-mi.html

      Aynı bezin yerli markası da çıkmış, yorumlarda yazmış biri, Bursa menşeliymiş.

      Bebeklere zeytinyağı kullanıyorum. Bebek yağını ilk hamileliğimde kullandım ve benim cildimi kuruttu. Şimdi güvenmiyorum bebe yağına, içinde ne var belli değil, yağ diyor ama ele bulaşmıyor, öyle yağ mı olur?

      Ev temizliği için sıcak buhar veren bir makinem var, bir de burnu tıkanan bebekler için soğuk buhar vererek odayı nemlendiren bir makinem var.

      Sil
    4. Ev temizliği için olanı aldım:)
      Buharı her yere verip mikropları öldürdüğünü düşünmek çok rahatlatıcı.
      Ne biçim kadınsın evden hiç çamaşır suyu kokusu gelmiyor diyen eşim de bu makinadan sonra hiç çamaşır suyundan söz etmedi.
      Ama odayı nemlendiren makinayı tam olarak ne zaman kullandığını anlayamadım.ilaç kullanmama yazını iki üç kere okuduğum halde.

      Sil
    5. Soğuk buhar makinesi o. Evde camların pencelerin kapalı olduğu, kaloriferin de havayı kurttuğu kış günlerinde, odanın nemlenmesi için kullanıyorum.

      Sil
  34. yazınızı şimdi okudum.faydalı bir paylaşım olmuş ellerinize sağlık.ben sizlere ve yorum bırakanlara bir öneride bulunmak istiyorum.terinizin güzel kokması için hergün bir tatlı kaşığı polen için.ben kuru polen içtim bir ara elim bile mis gibi çiçek koktu.ben o kokuyu sevdim.sizler severmisiniz bilmem.polen zararlı değil faydalı bile.kolay gelsin. nilüfer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka deniyeceğim, çok teşekkür ederim bilgi için

      Sil
  35. çok teşekkürler, karbonattan ziyade lavanta yağı fikri için. bir blog var yoksasizhala.wordpress , oraya yorum bırakmışsınız, o da süper, bu sayfa da çok faydalı oldu, evdeki bi lavanta torbasıyla karşılaştıkça ucuz parfümcülerden bi lavantalı deodorant mı alsam diyordum ama geçici rahatsızlıklar bir yana çok çok tehlikeli olabilecekleri tahmin edilemez bişey değil, hoş ucuz veya pahalı olmaları da tehlike açısından çok farketmiyor gibi. teşekkürler tekrardan

    YanıtlaSil
  36. Merhaba cok bilmiş 😊 ben de blogunu uzun zaman önce okumuş ama yorum yapmamıştım. Karbonat mucizesini ben de esim de kullanıyoruz ama benim koltuk altlarimda hafif tahrisler oldu. Kullanırken biraz nazik olmak gerekirmis 😂 Bir de sutyenimin icine kadar giriyor. Bebisi emzirirken fark ettim acaba çok mu suruyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrıca lavanta gibi guzel kokulu ucucu yağ sürme fikri süpermis onu denememistim.

      Sil
    2. Karbonatın tahriş ettiğini hissederseniz hindistancevizi yağını benmari usulü eritip içine karbonat karıştırın ve sonra donunca o yağı kullanabilirsiniz deodorant olarak.

      Sil
  37. Merhaba. Çok uzun zaman olmuş ama inşaallah sorumu görürsünüz. Benim ter kokusu derdim ne yazıkki doğumdan öncede vardı yani lohusalıkla oluşan bişey değil ama kat be kat arttı diyebilirim doğumdan sonra.böyle çok afedersiniz leş gibi bi koku denirya hani ekşi ekşi öyle rezil bi ter kokusu çok üzülüyorum yıllardır resmen bu nedenden psikolojim bozuk. Karbonatı ben banyoda kullanıyordum liflenirken koltuk altlarımı onla sürtüyordum çünki resmen hiçbir sabun ve duş jeli o koltuk altımdaki tenime sinmiş kokuyu çıkarmıyor inanabiliyormusunuz 😔 ama bide sizin dediğiniz gibi deniycem hergün karbonatı hafif ıslak tenime uyguluycam yalnız ten karbonatı emmiyor değilmi dökülüyordur karbonat muhtemelen sürerken. Birde en en en önemli sorum bu rezil koku kıyafetlerimin koltuk altına siniyor ve ne yaparsam yapıyım çıkmıyor. Islatıp karbonatla sürtüyorum ne bileyim sirke döküp bekletiyorum herşeyi deniyorum ama kıyafetlerimden o kokuyu çıkaramıyorum ve en son o giysileri atmak zorunda kalıyorum ne kadar acı değilmi 😞😪 kıyıp atamadığım çok özel kıyafetlerimde var napacağımı bilmiyorum artık nolur varsa bi öneriniz cevaplayın sorumu. Kıyafetlerin koltuk altındaki o rezil lanet kokuyu nasıl çıkarabilirim 😢

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karbonat ya da sirke döktükten sonra neyle yıkıyorsunuz çamaşırlarınızı?

      Sil
  38. Allah sizden cok cok cok razi olsun.Artik kendimden tiksinmeye baslamistim.Arada inanamiyorum kontrol ediyorum hic koku yok.Hic umidim yoktu ama suoer bir bulus.

    YanıtlaSil
  39. 2 ay once doğum yaptım aynı sorun bendede var bunların hepsini deneyıp geri donuş yapacağım😃

    YanıtlaSil
  40. 2 ay once doğum yaptım aynı sorun bendede var bunların hepsini deneyıp geri donuş yapacağım😃

    YanıtlaSil
  41. Yaa aradan yıllar geçmiş hiç umudum yoktu işe yarayacağına dair ama 2 gündür koku falan kalmadı süpersiniz Allah razı olsun valla emzirdiğim şu 2 yıldır asla çare bulamamıştım 🤦🏻‍♀️ Çay ağacı yağını nasıl kullanmalıyım karbonati sürdükten sonra mi sürmeliyim

    YanıtlaSil
  42. Allah senden razı olsun kardeşim, 3. Doğumdan sonra leş gibi ter kokusu oluştu ne yaptıysam fayda etmedi. Kursept diye bir krem varmış eczaneden aldım ama alüminyum içerikli süte geçer diye kullanmadım. Karbonati 1 aydan fazladır senin yazını gördüğümden bu yana kullanıyorum. İnanılmaz gram koku yok, tesadüfen denk geldim sana hep dua ediyorum. 🤗🌸

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats