3 Mayıs 2012 Perşembe

Sabun Cevizi Nasıl Kullanılır? (Soapnut)


Uzun süredir her türlü temizlikte sabun cevizi kullanıyorum. Çok memnunum, gönül rahatlığı ile tavsiye ediyorum.

Sabun cevizi ile ilk tanışmam organik deterjanlar alırken oldu. Alma Win marka çamaşır deterjanı kullandım ve çok memnun kaldım:


Daha sonra Esra Coşkun ile tanıştım. Kendisi Kimya Mühendisi ve alerjik bünyeli oğlu için kullandığı sabun cevizinin satışını yapmaya başlamıştı. İlgimi çekti ben de ısmarladım. Kullandıkça kullanasım geldi... Zira sabun cevizini kullanabileceğiniz alanlar hayal gücünüz ile sınırlı :)


Esra, blogunda sabun cevizi ile ilgili tüm bilgileri veriyor, kullanım şekillerini anlatıyor ve satışını yapıyor: http://www.sabunagaci.com/

Aklınıza gelecek her sorunun kısa cevabı için de ingilizce bir site: http://www.soapnuts.pro/soap-nuts-faqs/



Sabun cevizini ben 2 şekilde kullanıyorum:
  1. Bütün olarak çamaşır yıkamada
  2. Her türlü temizlikte sıvısını


Sabunağacı'ndan gelen ilk sabun cevizi paketimin içinden ağzı büzgülü minik bir kese çıktı. Bu kesenin içine 7-8 adet sabun cevizi atıyorum ve kesenin ağzını büzüyorum ki sabun cevizleri çamaşır makinesinin giderini tıkamasınlar. Sonra çamaşırlarla beraber makineye atıyorum. Eğer ter lekesi olan çamaşırlar varsa makinenin deterjan gözüne de elma sirkesi koyuyorum. Eğer çok ağır lekeli (kan, mama vs) çamaşırlar varsa onları da ya önceden çitiliyorum ya da bir gece suda bekletip sonra çitiliyorum ve ondan sonra makineye atıyorum. Çamaşırlarımın hepsi pırıl pırıl oluyor ki kadın pedi olarak da kumaş ped kullandığımı da eklemek isterim. Eğer uygun bir minik keseniz yoksa, bir çorabın içine de koyabilirsiniz cevizlerinizi. Çorabın ağzını bir ip veya çengelli iğne ile sıkıca kapatıp, makineye bu şekilde yerleştirebilirsiniz. Hatta soket çorapları, içlerine sabun cevizlerini koyduktan sonra, ağzına sıkı bir düğüm atarak da kullanabilirsiniz.

Bu konuda en sık sorulan soru, kese içinde makineye atılınca çamaşırların durulanmadan çıkmasının rahatsızlık verip vermediği... Sabun cevizi fazla köpürmediği için çamaşır makinesinde kullanıma uygun. Fazla köpürmediği için durulanması da kolay, çamaşırda köpüklü, yapış yapış ya da çamaşıra yapışmış sabun gibi katı bir his bırakmıyor. Aynı zamanda ben bu şekilde yıkmayı özellikle tercih ediyorum çünkü eşimde ve kızımda egzama var ve sabun cevizi ilaç gibi geliyor. Bırakın çamaşırda artık bırakıp, cildi tahriş etmeyi; bilakis tahriş olmuş cildi düzeltiyor. Sabun cevizi sıvının egzamaya karşı ilaç niyetine kullanılabilmesi bile mümkün gözlemlediğim kadarıyla...


Sabun cevizi sıvısını yapmak için de 1,5 litre suyun içine 10 tane sabun cevizi atıyorum. 20 dakika kadar kaynatıyorum.1 litrelik sabun cevizi sıvısı elde ediyorum. Sabun cevizi kaynarken ortalığa sirke kokusu salıyor, kendisi de sirkemsi kokuyor. İçine 10-20 damla kadar da lavanta vb yağlardan damlatınca o keskin koku da yok oluyor. Gerçi ben çoğunlukla yağ bile damlatmadan olduğu gibi kullanıyorum. Çünkü sıvı soğuyunca koku kayboluyor, kokusuz bir hale geliyor. Çamaşırlar da yıkandığında kokusuz olarak yıkanıyorlar. Kokulara karşı hassas biri olduğumdan, bu durum benim çok hoşuma gidiyor.

Kaynattığım sabun cevizlerini 3 kere daha aynı şekilde kaynatıp sıvı elde edebiliyorum. Sabunagaci.com sitesinde resimli bir anlatım da mevcut: http://www.sabunagaci.com/2012/02/sabun-cevizi-sv-hazrlama-resimlerle.html
Buradan da sıvı hazırlama videosunu izleyebilirsiniz:



4 kez kaynatmaya rağmen sabun cevizlerinin içindeki sabun etkisi gösteren kısım tükenmiyor. Bu nedenle kaynattığım ceviz tanelerini tekrar keseye koyup, çamaşır yıkamada tekrar kullanıyorum. Sabun cevizinin tükenip tükenmediğini cevizi inceleyerek anlayabiliyorsunuz. Aşağıda yıkamalar sonucu tükenmiş sabun cevizi örneği var:



Sabun cevizi sıvısını her türlü temizlik için kullanabilirsiniz. Fazla köpürmediği için çamaşır makinesinin deterjan gözüne koyuyorum. Sprey şişelere koyup cam, fayans, ayna vs temizliğinde kullanıyorum. Yer temizliğinde kullanıyorum. Ben bulaşık makinesinde de kullanıyorum, ama bazı yakınlarım bulaşık makinesinde yeteri kadar memnun kalmadılar. Sanırım makinenin cinsine göre değişiyor. Köpürmediği için el ve vücut temizliğinde kullanmak zevkli olmuyor ama köpük şişesine dökerek o sorunu da aşmak mümkün: http://www.sabunagaci.com/2012/03/sabun-cevizinden-el-ykama-ve-cocuklar.html

Ayrıca Esra, sabun cevizinden elde ettiği koyu kıvamlı bir likiti sıvı sabun ve duş jeli olarak kullanılmak üzere satıyor. Ben de kullanıyorum. Mutfakta kullandığım kumaş elbezlerindeki lekeleri bile çıkardığı halde, ellerimde kuruluk yapmıyor. Yine sabunagaci sayfasında sabun cevizinden elde edilen sabunlar satılıyor. Aynı jeli gibi normal sabunu da hem güçlü bir leke çıkarıcı hem de elleri yumuşacık yapıyor. Keçi sütlü olan benim favorim şu sıralar.

Daha önce de söylediğim gibi: Sabun cevizinin kullanım alanları, sizin hayal gücünüz ile sınırlı.

Eğer el işi yapmayı seviyorsanız, sabun ceviziniz için bir kese bile örebilirsiniz, zira benim gibi doğal olana düşkün bir insansanız sabun cevizleriniz ile aranızda yakın bir duygusal bağ kurulabilir :)




Not: Beni sabun cevizleri ile buluşturduğun için teşekkürler Esra Coşkun.

Not: Sabuncevizinin 250 gramı 30 TL. Pahalı olduğunu düşünebilirsiniz. Ama aslında kesinlikle normal deterjandan daha ucuz. 10 gramından 2 litre (aslında 4 litre de elde ediliyor da, son 2 litresi, ilk 2 litre kadar yoğun olmuyor) sıvı elde edilebiliyor. Cif ve benzeri deterjanların 1 litresi 2 TL. düşünecek olursak, bu sıvının 1 litresi 50 kuruşa geliyor.

Satın almak isteyenler için yeni satışa başlayan bir siteyi tavsiye ediyorum: http://sabuncevizi.net/Sabun_Cevizi_Nedir.html

150 yorum:

  1. _cereninannesi_3 Mayıs 2012 20:05

    Yaralı ve çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım işinize yarar.

      Sil
    2. Çok bilmiş ,bunu bulaşık makinasında kullanıyor musun ,çünkü bir yazında limon tuzunu kullandığını okumuştum.
      Bebeğin saçlarını ve vücudunu bununla yıkamam mümkün mü.
      Ayrıca o kadar çok sabun cevizi sıvısını nasıl koruyorsun bildiğim kadarıyla bozuluyor.
      Ve beyazları çok kötü yapıyor yanında bol bol karbonat kullandığım halde.Ben de artık arapsabununu kullanıyorum.
      40 derecede çamaşır yıkıyor musun çünkü o sıcaklıkta etkili olmuyor yikadigimda

      Sil
    3. Bulaşık makinesinde hiç kullanmadım.
      Gözleri yaktığı için saçları yıkarken dikkatli olmak lazım.
      Sabun cevizi sıvısını fazla kullanmıyorum, sabun cevizini file içerisinde atıyorum makineye.
      Düşük sıcaklıkta yıkıyorum genellikle ama yağ vs lekeleri önden çitiliyorum.

      Sil
    4. yağ lekesini ne ile çitiliyorsun?

      Sil
  2. Çamaşırı çitilemek istemiyorsanız sadece ağır lekeleri çıkarmak için leke çıkarıcı deterjanı lekenin üzerine dökerek de atabilirsiniz makineye.
    Ama mesela ben kadın pedlerime kimyasal deterjan değdirmek istemediğimden mecburen çitiliyorum. Yoksa normal deterjan bile çıkarmaz pedlerdeki kan lekesini. Yani sabun cevizi kullanınca çitilemek zorundaymışsınız gibi bir sonuç çıkmasın. Normal deterjanı çitilemeniz gerekmiyor asla.

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler bu bilgilendirme için ben denemeye karar verdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de memnun kalırsınız.

      Sabun cevizi kullanmaya başlayınca fark ettim ki yok yer deterjanı, yok çamaşır deterjanı, yok bulaşık deterjanı diye diye hem zehirleniyor hem de mali anlamda kandırılıyormuşuz. Pekala tek bir temizleyeci her türlü kiri lekeyi temizleyebilirmiş. Ne gerek varmış, 50 tane marka ismi biliyordum her türlü temizlikte ayrı ayrı kullanmak için. Epeydir kendimi aldatılmış hissediyorum ve deterjan üreticilerine çok sinirliyim :)

      Sil
  4. Kumaş ped???? Bu konuyu yazmadığına inanamıyorum. Yoksa yazdın da ben mi kaçırdım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Henüz 6 ay olmadı. Biraz daha süre geçsin, tam olarak yazayım diye bekliyorum.

      Sil
    2. Çok bilmiş kumaş ped ile ilgili yazdınmı?

      Sil
    3. Kumaş ped ile ilgili yazını buldum. Ve çok faydalı bir bilgi edindim, Demir lekesine limon suyu. Bebeğimin çoğu kıyafeti Demir lekesi olmuştu, limon suyu ile yeni lekeler yüzde yüz eski lekeler yüzde doksan geçti ve elma sirkesine ıslattım. Bu bilgiyi tüm annelerle paylaşmalıyız. Benim denemediğim leke çıkarıcı kalmadı. Çok bilmiş gömlek yakalarına bir önerin varmı?

      Sil
    4. Kızıma demir ilacı kullanmadım, o nedenle hiç aklıma gelmedi demir ilacı lekesine yönelik bir yazı yazmak.

      Gömlek yakası için eğer uğraşırım derseniz, karbonatı ıslatıp yakaya sürüp çitileyip, karbonatın kurumasını bekledikten sonra makineye atıp yıkayabilirsiniz. Bir de doğal, gerçek zeytinyağı sabununu rendeleyip yıkamayı zeytinyağı sabunu ve biraz da karbonat ekleyerek ve yüksek ısıda yaparsanız beyazlıklarını korumalarına faydası oluyor.

      Sil
    5. Bir de leke çıkarıcıların da normal deterjanların da bazı güçlü lekeleri ve her türlü beklemiş lekeleri çıkarmadıkları iddiamı desteklediğiniz için teşekkür ederim. Ben deterjanlar leke çıkarmıyor deyince dalga geçiyor insanlar genellikle :)

      Sil
    6. Çok bilmiş gömlek yakası önerini denicem, çok teşekkür ederim. Bu karbonatın işe yaramadığı bir şey varmı acaba:)) gittim aktardan 1 kilo aldım. Duşdaki lavabodaki kireç kalıntıları için denedinmi? Bizim su çok kireçli banyodaki fayanslarda hep kireç kalıntıları birikiyo, ovdum karbonatla geçti. Başka tavsiyen varsa paylaş bu konuda. Bu arada sen Demir kullanmadığın için bilmezsin ama kullanan anneler çooook muzdarip bu konuda. Tekrar teşekkürler:))

      Sil
  5. Gerçekten Tebrik ediyorum. Resmen benim anlatmak istediklerimi o kadar güzel özetlemişsiniz ki. Hayret birşey, sabun cevizine karşı duygusal bağın sadece bende olduğunu sanıyordum.Bazen abartıyormuyum diye düşünüyordum. Annem ve çevremdekiler biraz garipsiyorlar da.. Ben ise her yere kullanıyorum. Kan ve şarap lekeleri için başka bir çözüm buldum. Süper. Çitiye gerek. Yok. Kan lekesini azıcık su ile ıslatıyorsun ve üzerine bildiğimiz yemeklik karbonattan lekeyi örtecek kadar döküp bekliyorsun.Oradaki suda çözünüyor ve kan lekesi uçuyor !! ve sonra olduğu gibi durulamadan sabun cevizi ile yıkadığın makineye atıyorsun!! oldu bitti! kaç gömlek kaç atlet külot kurtuldu bu yöntemle ! Ayrıca beyazlara limon suyu yada sirkeyi ben de ekliyorum. www.issuu.com/sabunagaci linkindeki dökümanları indirip bakabilirsiniz. Oraya döküman yüklemeye devam edeceğim. Yazı süper olmuş, ağzına ve ellerine sağlık! Sağlıklı güzel günler!

    YanıtlaSil
  6. Kan lekesini çıkarma bilgisi tam da zamanında hızır gibi yetişti, süpersin :)

    YanıtlaSil
  7. İlk kez duyuyorum bu sabunu ve bilgileri.
    Çok güzel ve detaylı bir post olmuş yine.
    Yorumlarda da ilerliyor bilgiler, harika!

    Sanırım en kısa zamanda ben de başlayacağım kullanmaya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Yakında ben sadece başlık atacağım, yazı kendini yorumlarla tamamlayacak sanırım :)
      Sabun cevizi kullananların çoğalmasını çok istiyorum :)

      Sil
  8. Yaa nekadar yararlı bilgiler öğreniyorum sizden.çooook teşekkürler ilk defa duyuyorum sabun cevizini.Bende kullanmaya başlicam.Acaba şampuan olarakta kullanılabilinir mi?Bebeğimi yıkarken kullanabilir miyim? .Ayrıca sayende yoğurt yapma makinası aldım.Yakında buharlı temizliyici alıcam.Kurutma makinası için eşimi ikna çabalarım sürüyo :)Nilgünn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvahlar olsun, eşin bana diş biliyordur herhalde :)
      Sabun cevizini her türlü şekilde kullanabilirsiniz. Ama içinde hiçbir katkı maddesi olmadığı için göze kaçtı mı feci yakıyor. O konuda dikkatli olmak lazım. Gerçi küçükken biz hep göz yakan sabunlarla şampuanlarla yıkandık. Gözlerim cayır cayır yanardı hatırlıyorum.

      Sil
  9. Merhaba;

    Kadın pedi olarak kumaş ped kullanma nedenlerinizi yazarsanız sevinirim...çok merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dişe gelir bir nedeni yok aslında :) Tamamen kişisel bir neden: Dünyaya biraktığım kirliliğin en az seviyede olmasını istiyorum. Kadın pedlerinin geri dönüşümü çok uzun sürdüğünden kumaş bez kullanıyorum. Gerçi bunları da yıkarken ciddi miktarda su israf ediyorum. Tam da içime sinmiş değil ama seviyorum kumaş bezleri :) Merak eden çok oldu. Bir süre daha kullanayım, kumaş bez konusunda da yazacağım ayrıntılı bir yazı.

      Sil
    2. menstural cup kullanın.

      Sil
  10. cokbılmıs lavobadakı cay lekelerını gecırıyormu cevabını yazında da ardım ama bulamadım
    bugday dernegının yayınındakı su borax la hazırlanan tarıflerle evde temızlık yapmaya basladım ama su cay lekelerıne bısey yapamıyorum acaba bu sabunlar onu gecırırmı yada baska bı yontemmı uyguluyorsun:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkili bir yöntem kullanıyorum: Çay içmiyorum :)

      Bizim evde çay içilmiyor. Bu nedenle çay lekeleri konusunda hiçbir bilgim yok. Üzgünüm.

      Sil
    2. Lavabonuzu tuz ile ovduğunuzda lekeden eser kalmayacaktır.

      Sil
  11. Ya peki nasıl kokuyor. Yani ben kokulara takık vaziyetteyim de. Aslında çevresi bir insan olarak yumuşatıcı ve detarjanların doğaya ne kadar zarar verdiğinin farkındayım ama maalesef kullanmaktan kendimi alamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokmuyor :)

      Koksun istiyorsanız içine esansiyel yağlardan eklemeniz lazım. Malatya Pazarı'nda satılan yağlardan alıyorum ben. EVde lavanta yağı hep bulunur zaten böcek ısırıklarına karşı. En çok onun kokusu baskın oluyor.

      Limon yağı, çam yağı vs de sevilen kokular.

      Ama diğer deterjanlardaki parfüm kokusu gibi değiller elbette. Anneannelerimizin OMO kokusuna benzemiyor :)

      Sil
  12. merhaba

    az önce geldi kargom içinden mis gibi kokan bir sabun ile sabuncevizlerim bir de minimini bir kese çıktı:)

    çok heyecanlıyım

    akşam sıvısını yapmayı deneyeceğim 1,5 lt suya 10 adet değil mi ?

    haftasonu da kendim çamaşırlarda deneyip bizzat bakıcımıza anlatacağım. Memnun kalacağımdan eminim.

    Sabuncevizi ile tanıştırdığın için beni tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonucu da bizimle paylaşırsanız çok memnun olurum. İyi günlerde kullanın :)

      Sil
  13. Yine çok faideli bir paylaşım olmuş! Teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşılıklı teşekkürlere girersek, ben borçlu çıkarım :)

      Sil
  14. Haftasonu kullanmaya başladım sabuncevizlerini. Tek kelime ile BAYILDIM !! İzl izlenimlerimi bloguma yazdım.. Vesile olduğun için tekrar teşekkürler.. Sevgilerimle, Pınar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh oh, oh oh! Çok sevindim, içim rahatladı...

      Sil
  15. Merhaba, sabuncevizini anlattığınız şekilde bulaşık makinasında kullandım.Birkaç damla sirke de ekledim.Memnun değilim diyemem ancak bulaşıklar çok mat çıktı.Matlığı nasıl giderebilirim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim makinede sabun cevizi matlık yapmıyor. Hatta uzun bir süredir parlatıcı da kullanmıyorum. PArlatıcı gözüne elma sirkeis ekliyorum. Yeterli oluyor.
      Sabun cevizi konusunda yardımcı olmayacağım ama ALma Win marka bulaşık makinesi tableti önerebilirim. En bilindik bulaşık makinesi deterjanlarından daha temiz ve daha aprlak yıkıyor.

      Sil
    2. Matlığın gitmesi için deterjan gözüne iri limontuzu öneriyorum bende çok etkili oluyo...göz kararı 1 tatlı kaşığı kadar

      Sil
  16. ÇokBilmiş,
    Neredesiniz?Nurturia'da da yoksunuz.(Yoksa gözümden mi kaçtı?)Sizi çok özledim.
    İmza
    Bikes

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çk duygulandım! Bu ara doktora tezimi vermeye çalışıyorum. 1 ay kadar ortalıkta görünemeyeceğim. Çok sevindim yokluğumu fark etmiş olmanıza :)

      Sil
    2. Ah,çok şükür.Sesinizi duymak güzel.Hayırlı bir meşguliyetmiş neyse ki.Allah kolaylık versin.

      Sil
  17. ben bulaşık makinesinde elma sirkesi ve arap sabunu, çamaşır makinesinde de toz sabun ve soda kullanıyorum. ev temizliğinde ve lavaboda sıvı sabun olarak da arap sabunu kullanıyorum (off yakında yemeklere de katıcam:)). deterjandan iyidir diye düşünüyorum.
    sabun cevizi diye birşeyi ilk defa duydum. en kısa zamanda deneyeceğim.
    teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabun cevizine aşığım ben ama arap sabunumdan da vazgeçemiyorum. Ne de olsa yılların birlikteliği var aramızda :) Ayrıca temini de daha kolay. Fakat sabun cevizini de şiddetle öneriyorum, toz sabun benim egzamalı eşim ve kızımda tahriş yarattı. Gerçi derisi hassas olmayanlarda, dediğiniz gibi, deterjandan daha iyidir.

      Sil
  18. ben bi de çok olmazsam eğer 250 gramda kaç tane sabun cevizi var öğrenmek isterim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin değilim. Ama 250 gr ile en az 2-3 aylık ev temizliği ve çamaşır deterjanı ihtiyacınızı karşılarsınız.

      Sil
  19. sabuncevizlerini çamaşır makinesi durulamaya geçtiğinde de içerisinde mi bırakıyorsunuz?makineden çıkan yada kaynatma işleminden kalan sabuncevizlerini nasıl saklıyorsunuz?bu arada faydalı bilgiler için çok teşekkürler..selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. Evet. Düşününce aslında durulanmış olmuyor kumaş :) Ama ilginçtir, çmaşırlar sabunlu gibi kalmıyor, normal durulanmış gibi oluyor. Cilde de zararı değil, faydası var. Sabun cevizi kullanmaya başladığımdan beri eşimdeki egzama yok oldu, ilginçtir.

      2. Makineden çıkan sabun cevizi torbasını makinenin üstüne koyup, bir sonraki yıkamaya kada rorada bekletiyorum. Kaynatma işleminden sonra kalan sabun cevizlerini de yine torbaya doldurup çamaşır yıkamada kullanıyorum.

      Sil
  20. merhabalar herkeze öncelikle biz temizlik malzmeleri satan firmayız hani bilginiz olsun diye söylim belkiisterseniz biz sabun bazlı yüzey temizleyici satıyoruz mükemmel bişey 1.2.3.4.5. ve 30 kg var isteyen olursa www.eryilmaztemizlik.com ulaşabilirler isterseniz yada bişey sormak için fiyat almak içinde olabilir yardımcı oluruz elimizden geldiğince iyi günler ayrıca biz okullara malzeme veriyoruz tel:0549 431 23 04 0212 544 25 66 iş yeri

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar, sabun cevizi mikrobik sterilizasyon yapıyor mu, bir bilginiz var mı? Bir de maddi olarak diğer deterjanlara kıyasla nasıl oluyor, çok amaçlı kullanınca dah ucuza mı geliyor? teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimyasak işlerden anlamam, sterilizasyon sorunuzu doğrudan Esra'ya sorun bence, her soruyu yanıtlıyor: http://www.sabunagaci.com/

      Fiyat konusunda: Kesinlikle çok çok daha ucuz. Evimde arap sabunu ve sbaun cevizinden başka temizlik malzemesi yok. Sonuç olarak bir tür meyve olduğundan oldukça ucuz. EN son ne zaman aldığımı bile hatırlamıyorum.

      Sil
  22. Merhaba

    Ben ilk kez sabun cevizi denemesinde bulundum. Esra Hanıma da yazdım. Sizde sabun cevizlerni severek kullandığınız için size de sormak istedim. Sabun cevizlerimle sıvımı hazırladım. Bu noktadan sonra bir denemem oldu.
    Fakat sanırım yanlış birşeyler yaptım. Bana fikir verebilirseniz çok sevinirim..


    - Tenceremle sabun cevizleri öyle özleşmiş ki.. tencereyi kaçıncı yıkayışım dibinde sarı sabun cevizi sıvısından kalma bir şerit tabaka oluştu.. Sadece su koyup kaynattığım halde çıkartamadım. Yemek pişiremiyorum tenceremde.. Bana önerecek bir fikriniz var mı bu konuda

    İkinci sorum ise ben suyu hazırladım çok kıvamlı olmadı ancak sarı renkte bir su elde ettim. Deterjan gözüne koyar koymaz sıvı deterjan koyma aparatım olmasına rağmen ben makineyi başlatmadan önce deterjan aktı gitti. Ardından akıllandım bir kez daha denedim. Bu kez deterjanı makine kullanabildi ancak hiç köpük göremeyince temizlenip temizlenmediğinden emin olamadım. Keseye sarıp atmak daha doğru olur diye düşündüm. Keseye de koyup denedim orada da önceden sıcak suya koymadığım için köpürmedi.. İlk denemem biraz sıkıntılı oldu o yüzden.. Herkesin de çok memnun kaldığını biliyorum. Eğer bu konu ile ilgili bildikleriniz varsa benimle paylaşır mısınız?

    Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabuncevizi soruları yanıtlamaya bayılıyorum :)

      1. Tencere ile ilgili sorun benim başıma hiç gelmedi. Acaba fazla mı kaynattınız? Suyunu fazla çekince acaba dibine mi tuttu? Telle filan ovunca çıkmıyor mu? Ben tencerelerim tutunca bulaşık makinesi deterjanu döküp kaynatıyorum. Bir de öyle yapmayı deneseniz?

      2. Sıvısını hazırlamak bana da zor geliyor. Çünkü neticede belli oranda bir karışım hazırlamaya çalışıyoruz. Suyun sertliği, ne kadar süre kaynadığı, içine konulan meyvenin miktarı filan hep fark ediyor. Hatta normal çamaşır makinesi deterjanlarının üzerinde bile yok su kireçliyse şu kadar, yok çamaşır çok kirliyse bu kadar kullanın diye bir sürü talimat yazıyor.

      Sabun cevizi sıvısı çok kıvamlı olmuyor. Sarı-kahverengi arası bir su oluyor. Benim makinemde sıvı koyma aparatı da yok zaten, döker dökmez içine gidiyor. Bu nedenle takip etmek lazım. Eğer ön yıkama yapıyorsanaız, ana yıkama başlayınca sıvıyı dökmek gerekiyor. Ama zaten doğrudan ana yıkama yapıyorsanız, sıvıyı en baştan dökmek gerekir zaten, herhalde.

      Ben sıvıyı hazırlamaya üşeniyorum. Hazırladığım sıvı da çok değerli oluyor, çamaşıra bol bol dökmek istemiyorum, ev temizliğinde kullanıyorum. Çamaşıra da sadece sabun cevizi keselerini atıyorum. Bizim evde en geç 2 günde bir çamaşır yıkandığından zaten keselerin kurumaya da pek vakti olmuyor. O nedenle ben hiç önceden keseleri sıcak suda bekletme filan da yapmıyorum.

      Sabun cevizi köpürmüyor. Yazımda da yazmıştım. Çok çok az köpük oluyor. Su soğuksa, kireçliyse, çamaşır fazlaysa vs o köpük de görülmeyebiliyor. İnsan ancak lekelerin çıktığını görünce temizlendiğinden emin oluyor. Şu kadar söyleyeyim: Ben kumaş kadın pedi kullanıyorum ve onlara zaten deterjan değdirmemek gerekiyor kesinlikle. Sabun cevizi ile yıkayıp, güneşte kurutuyorum ve pırıl pırıl oluyorlar.

      Umarım siz de kullandıkça memnun kalırsınız.

      Sil
  23. Merhaba,

    Esra’yı sorularımla bir süre baydıktan  sonra bende sabuncevizi aldım.
    Emzirenannelerde de okumuştum bir keseye koyarak çamaşır makinasında kullanıldığını ve bizde denedik, açıkçası sonuçtan da memnun kaldık.
    Bir sorum var belki bana bir önerim olur, sabun cevizi sıvısı yapıyoruz ve bu sıvıyı buzdolabında saklamamız gerekiyor ya, peki ben bu sıvıyı içine esansiyel koyarak bulaşık (elde yıkama) deterjanı olarak kullanmak istiyorum. Ama evler 20 derece civarında oluyor, ee o zaman bozulur mu?
    Birde yerleri silerken mesela bir kova suya ne kadar koymalı diyeceğim ama sen buharlı temizlik yapıyorsun:D Var mıdır bir önerin?

    Teşekkürler,

    Dalya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sıvıyı çok fazla kullanmıyorum ama kullandığım zaman da her türlü temizliğe kullandığımdan zaten hemen bitiyor. Ben hiç buzdolabında saklamadım. İçine biraz da sirke koyuyorum ben. Henüz bozulma olmadı. Ben bittikçe yeni yapıyorum, 2 litreden fazla yapmadım mesela hiç.

      Bulaşık makinesi için çok hevesli olmayın, zira en sorunlusu bulaşık makinesi. Çoğu makine iyi temizlik yapmıyor sabun cevizi sıvısı ile. Ben hala pes etmedim, çeşitli varyasyonlar deniyorum :)

      Miktar olarak da kafama göre takılıyorum ben. Zİra kimyasal bir madde olmadığından fazlası diye bir şey olmuyor. Dilersen sadece sabun cevizi sıvısı ile de temizlik yapabilirsin. Suya katacaksan da ben olsam bol bol eklerdim, seviyorum ben sabun cevizini de, sıvısını da :)

      Sabun cevizi sıvısı iyi yıkıyor mu? diye soranlara da artık "Şu anda üstümüzdeki her şey sabun cevizi ile yıkanmıştır" diye cevap veriyorum :) Gerçekten iyi yıkıyor.

      Sil
  24. Merhaba
    Burada okuduklarımdan sabun cevizi kullanmaya bayağı bir heveslenmiştim ki sanırım artık Esra hanım satış yapmayacakmış. Face inde öyle yazıyordu. Arattırdığımda başka satış yapan bir yere de rastlamadım. Acaba sizin bundan sonra almayı planladğınız bir yer var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra sahinden.com üzerinden satış yapıyordu. Ama şimdi baktım, o ilanı da kaldırmış. Ama ben isteyince gönderiyor bana. Siz de sorun belki gönderir diyeceğim ama satış yapmak istemiyorsa da zora sokmak istemem. Eğer istiyorsanız ben de gönderebilir size.

      Sil
  25. Çok teşekkür ederim...Sizi de zora sokmak istemem ama denemeyi çok istemiştim. Keşke devamlı alabileceğimiz bir yer daha olsaydı. Önceden haberim olsaydı kesin almıştım. Konuyu yeni gördüm satış bitmiş :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zora filan girmem, zevkle gönderirim. Siz biraz alın deneyin, bakalım beğenecek misiniz? Belki beğenmezsiniz? Aklınızda kalmasın, denemiş olun bence...

      Sil
    2. Bir önceki yorumumu yazdıktan sonra kendimi tüccar gibi hissettim. Sanki satış yapmaya çalışıyormuşum gibi... Ticreti sevenlere saygım sonsuz ama benim için rahatsızlık verici bir his oldu :) Ben size hediye olarak gönderirim. Ama satın almak da istiyorsanız, başka başka sitelerde de satışına başlanmış. Misal: http://www.ekoorganik.com/kategori/temizlik/camasir_deterjanlari/ekonat_sabun_agaci_meyve_kabugu_100gr.aspx

      Ben sabun cevizini o kadar çok seviyorum, o kadar çok faydasını gördüm ki herkes bu keyfi yaşasın istiyorum. Umarım dener ve beğenirsiniz :)

      Sil
  26. Çok teşekkür ederim...Gerçekten çok incesin. Bu arada sen demek istedim çünkü gerçekten daha önce de yazılarından gördüğüm kadarıyla genel olarak hayata bakış açını kendiminki gibi gördüm ve kendime yakın hissettim. Bu arada karbonatı da senden öğrendim ve çok memnunum :)
    Sabun cevizini denesem beğeneceğime eminim. Çünkü içinde hiçbir kimyasalın olmadığı bir temizleyiciyle çamaşır yıkama çok cazip geliyor bana. Organik deterjanlar da bu kadar doğal değil. O yüzden sana zahmet olmasın. Dediğim gibi beğenirim çünkü. Benim için sürekli alabileceğim bir adres olması lazım.Verdiğin siteye daha önce bakmıştım stokta yokmuş. Bakalım orayı takip edeyim. Bulundurdukları zaman alırım. Yardımcı olmaya çalıştığın için tekrar teşekkürler. Bu arada kefir yapmayı da düşünüyorum :) Kızının çok sevmesi öyle hoşuma gitti ki. Darısı benim çocuğumun başına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şuna inanıyorum: Eğer bebeğe 1,5 yaşından önce tattırdıysanız ve evde de sıklıkla yiyor, içiyorsanız; bebek o gıdayı muhakkak beğeniyor. Her insanın damak tadı kend ailesinin damak tadına uygun değil midir zaten?
      Umarım her isteğin gönlünce olur...

      Sil
  27. Cok bilmis, ekonatin sabun cevizini kullaniyorum yaklasik 3 aydir. Cook memnunum, benim sorun soyle olacak ki Esra Coskun suan sabun cevizi satisina devam ediyor mu?? Hala ondan mi aliyorsun, ekonatta da bulamiyorum artik:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef satışı sonlandırdı. Ben iki senelik alıp stoklamıştım zamanında. Tanıdığım bir başka anne 50 kg sipariş etti, Nepal'den gelemsini bekliyor. Gelirse muhakkak haber vereceğim.

      Sil
  28. sizin yazılarınızı görünce çok etkilendim bende doğal deterjan olarak ersağ temizlik malzemeleri kullanıyordum ama hiç memnun değildim şimdi sabun cevizi kullanmak istiyorum esra hanım satmıyor diyorsunuz nasıl temin edeceğim kimyasal kullanmak istemiyorum sizin yazdığınız altarnatif arap sabunu ve karbonatıdeneyeceğim ama sabun cevizi konusundayardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Piyasada sabun cevizi kalmamış ama Klar marka "Organik Yıkama Pedleri" varmış. Denemedim ama içinde sabun cevizi olduğunu tahmin ediyorum. İsterseniz bir inceleyin:

      http://www.eggshell.com.tr/en/camair-deterjanlari/398-klar-organik-camair-yikama-pedi.html

      Sil
  29. merhaba çok bilmiş saatlerdir neti talan ettim ve maalesef hiçbir yerde bulamıyorum bahsettiğin ekoorganikte de stok kalmamış başka biryer var mı bulabileceğim.. çok teşekkür ederim şimdiden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klar marka "Organik Yıkama Pedleri" gelmiş. İçinde sbun cevizi kırıntıları olduğunu tahmin ediyorum. Omu denemek şster misiniz?

      http://www.eggshell.com.tr/en/camair-deterjanlari/398-klar-organik-camair-yikama-pedi.html

      Sil
  30. Çok bilmiş çok teşekkürler... Gelir de haberim olursa çook sevinirim. Bu arada Esra Coşkun'a da sormuştum nerden alabilirim diye o da kristal.com'dan farklı menşeili olanından bahsetti. Güvenilirmiş, kendisininki de biterse oradan alacağını söyledi. Bilgin olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) harika haber. Bilgi aramızda dolaşıyor, kulaktan kulağa yayılıyor. Bilgi, kendisine ihtiyacı olanı buluyor. İşte bu nedenle gazete okumayı ve sosyal medyayı takip etmeyi bıraktım :)

      Sil
    2. Bilgi, kendisine ihtiyaci olani buluyor! Burdaki bilgilerin hepsine ihtiyacim varmis:)
      Tesekkurler!!

      Sil
  31. merhaba aralık ayında blogunuzdan öğrendim sabun cevizini. sonra bi kaç arkadaşımın verdiği bilgi ile krsitaltuzdan sipariş ettim. kese içine 4 tane koyup çamaşırlarımı yıkadım ama makinadan çıkan 2-3 çamaşırda çizgi çizgi kahverengi leke vardı. böyle bişeyle karşılaşan var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç karşılaşmadım böylesi bir durumla.

      Çizgiler nasıl, leke gibi mi, boya gibi mi?

      Yani sabun cevizinden kaynaklanan bir lekelenme ise en azından suyla çitileyince çıkması lazım. Satın aldığınız yere sorsanız cevaplarlar mı ki? Sabun cevizini mi boyadılar ki acaba daha koyu görünsün filan diye?

      Yardımcı da olamadım...

      Sil
  32. Daha önceden yazıştığım bir anne sabun cevizi satışına başladı. Hindistan'dan getirdiği markaya da güveniyor. Almayı düşünenlere tavsiye ederim:

    http://sabuncevizi.net/Sabun_Cevizi_Nedir.html

    YanıtlaSil
  33. çamaşırların çizgi çizgi leke olmasına neden olan şey sabun cevizi içinde kalmış olan çekirdeklerden olabilir. kesenin içerisine sabun cevizlerini koyarken içinde çekirdeğin olmadığına dikkat etmelisiniz. Sabun Cevizi sıvısı hazırlayarak daha etkili bir sonuç elde edebilirsiniz.
    Sabun Cevizi Tuisa Limited Şirketi'nin resmi olarak ithal ettiği ürünlerden biri. İlgili kurumca verilen ithal iznine sahiptir. www.kristaltuz.com adresinden temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  34. Merhaba bayan cok bilmis dun gece okudum yazdiklarinizi ve bende 3yildir kizimin atopik egzamasiyla ugrasiyorum gifmedigim doktor denemedigim ilac kalmadi kortizonlu kremler dahil care bulamadik yazinizdan sonra bu egzama artik gececek inanci geldi bana sabun cevizini mutlaka deniycem insallah faydasini gorurum tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Egzama derinin üzerinde göründüğünden, bizim temelde yaptığımız hata deriyi iyileştirmek için krem kullanmakta yatıyor sanırım. Oysa egzama temelde yetişkinlerde psikosomatik nedenli ya da çocuklarda bağışıklık sistemi kaynaklıdır. O nedenle bebeklerdeki egzama sorununu çözebilmek için öncelikle çocuğun bağışıklık sistemini güçlendirmek gerekiyor. Özellikle de barsak florasına dikkat etmek gerekiyor. Bu nedenle probiyotik kullanımı öneriliyor: http://www.tavsiyeediyorum.com/makale_3070.htm
      Mesela dikkat edin, antibiyotik kullandığında kızınızın egzaması muhakkak artacaktır.
      Giysilerde kullanılan deterjan da hem deriye temas edip, egzamalı bölgeyi tahriş ederek ama bence en önemlisi deterjanla yıkanan çamaşır nedeniyle maruz kaldığımız kimyasallar sonucu egzamayı tetikliyor.
      Bu nedenle egzaması olan birine aslında ben "şanslı" diye bakıyorum. Çünkü "Benim cildim hassas" diyerek kendisine özen göstermesi, kimyasallardan ve yapay yiyeceklerden uzak durması gerekecek ömrü boyunca. Bu da bir avantajdır aslında değil mi? :)

      Sil
  35. Ayrica alma win markasini vermissiniz yukarida onun sitesinde de sivi ve toz olarak satislari var acaba o da dogal sabun cevizindenmidir sizce alinabilir mi tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alma Win markasının sabun cevizi satışını internet üzerinden bulmuştum, o nedenle kalitesi hakkında bir fikrim yok, denemedim. Ama şu sitede satışı yapılan sabuncevizlerinin kalitesine kefilim: http://www.sabuncevizi.net/Sabun_Cevizi_Nedir.html

      Sil
  36. Arkadaşlar bende bu ürünü kullanmak istiyorum ve ebayden sipariş verdim burda pahalı gibi geldiğinden ve denemek için yurt dışından söyledim bakalım nasıl sonuç alıcam...

    Ayriyettende iyi sonuç alırsak bu ürünü bende ek gelir ve türkiyede yaygınlaşması için ufak tefek satışını yapmak istiyorum yurtdışından getireniniz varmı bu ürünü gümrükten malı çekerken nasıl çekiyorsunuz nedir bunlar hakkında bilgi verebilirmisiniz bana ufakta olsa yatırım yapabilirim bu işe...

    Kimsenin ekmeğine mani olmak istemiorum sadece etrafımdaki komşularıma akrabalarıma satmak istiyorum eğerki istenilen sonucu verirse....

    Beni bu konuda bilgilendirebilecek birileri varmı acaba ?
    oguz6578@gmail.com dan bana ulaşabilirmisiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorularınızı şu sayfaya iletebilirsiniz: http://sabuncevizi.net/Sabun_Cevizi_Nedir.html

      Sil
    2. ÇokBilmiş esra hanıma nasıl ulaşabilirim acaba ?

      Sil
  37. Ebay den sipariş verdiğim ürünler geldi ve almanyada satılan ürünler.... su şişesine az su koyuyorum dibine bi çalkalıyorum şişenin tamamı köpükle doluyor :)))) görüntüsü güzel ele alındığından ise bir sabun hissi vermiyor... Sabun hissi vermemesinin sebebi sabunlarda kremler olduğundan yumuşak yumuşak oluyor...

    Birikmiş beyaz çamaşırları eşimden doldurmasını söyledim makinaya önce kesenin içine 5-6 adet sabun cevizi attım ön yıkamalı 60 derecede başladı yıkamaya tabikide köpük felan görmedim zaten bakıncada makina çok az su alıyor çamaşırları sadece ıslak görüyorsunuz su göremiyorsunuz... O yüzden bi köpük felanda göremiyorsunuz... Çamaşırları bi çıkarttık 3-4 gün öncesinde yağlı kalan safra örtüsünün yağı çıkmamıştı...

    Neyse hemen koyuldum sabaha sabun cevizi sıvısı yapmaya kahverengi şekilde 2 kere çıkarttım bayada kaynattım 3 pet şişe doldurdum içine söylenildiği gibi biraz elma sirkesi biraza esans kattım... sonra tekrar verdim o çamaşırları makinaya eşim az su aldığı için dışardan su koyuyor makinaya neyse bu sefer sıvı halde olan sabun cevizi koydum makinaya sıvı detarjan aparatıyla... Bu sefer bol su olduğu için köpürdü... bittikten sonra tekrar çıkarttım ve baktım yağ lekeleri halen duruyor...

    Ne şekilde katkı yapmalıyız bu lekelerin çıkması için... Bazı arkadaşlar kan lekelerinin çıktığını fln söylemiş bu nasıl mümkün

    YanıtlaSil
  38. Kurumuş yağ lekesini sanırım hiçbir deterjan çıkaramıyor zaten. Piyasada "leke çıkarıcı" diye satılanların üzerinde "Zor lekelerde Kosla'yı (misalen) biraz suyla ıslatıp lekenin üzerinde bekletin" ya da "Leke çıkarıcılı suda bir gece bekletip sonra yıkama yapın" yazıyor. Ben de sabun cevizi ile böyle yapıyorum.

    Yağ lekesine olabildiğince çabuk müdahale etmek gerekiyor. Eğer hemen müdahale etmek mümkün değilse en azından akşam kıyafeti çıkarırken sabun cevizinden yapılmış sabunla çitiliyorum. genellikle çitilerken çıkıyor zaten leke. Eğer çıkmamışsa suda bekletiyorum ya da iki farklı çamaşır destesiyle üst üste iki defa yıkıyorum.

    Misal bugün üstüme bir tabak salçalı et döküldü. Giysiyi makineye attım, önyıkamalı program seçtim. Önyıkama için deterjan alınırken sabun cevizi sıvısı doldurdum. Makine bir iki çevirip çamaşırları ıslatınca da makineyi kapattım. 1 gece suda bekleyecek. Normal deterjan kullanırken de böyle yapardım zaten.

    Kan lekesi de hemen çitilenince gidiyor genellikle. Gitmezse limon ve karbonatla ovuyorum, sabun cevizli suda bekletiyorum bir gece.

    Güneş de kurutunca da lekeler kayboluyor, güneşin leke çıkarıcı etkisi varmış.

    Bir de üzerinden ütü geçmiş leke çıkmıyor, kuru temizlemede bile çıkaramıyorlar ütülenmiş lekeyi.

    YanıtlaSil
  39. Merhaba, yazılarını hem zevkle hem de şaşırarak okudum ayrıca size hayran kaldım. Benim de 2 yaşında bir oğlum var.Çalışan ve çocuğu küçük bir anne olarak bu şekilde yaşamak benim için bir hayal maalesef :( Oğlumdan doğduktan sonra çalışmıyorken de hiç bir şeye yetişemiyordum, şu an çalışıyorum zaten yetişemiyorum. Sadece şu an gözüme daha az batıyor...Hayatımı nasıl kolaylaştırabilirim. Sizden bununla ilgili öneriler alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu konuda çok becerikli olduğumu iddia edemeyeceğim ama işimi kolaylaştırdığını düşündüğüm birkaç konuda yazmıştım. Blog anasayfasının sağ tarafında "Etikeler" başlığı altında "Zaman Planlaması" etiketli başlıkları toplu olarak bulabilirsiniz. Umarım içlerinden işinize yarayacak bir şeyler çıkar.

      Sil
  40. Merhaba, öncelikle yararlı yazılarınız için çok teşekkürler. Benim 2.5 yaşında atopik dermatitli ve şimdilerde alerjik bronşiti başlamış olan bir kızım var. Bende sabun cevizi siparişi verdim. Merak ettiğim, makineler yarısına kadar dolu ise sabun cevizi miktarı yarı yarıya mı düşürülecek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sabun cevizini kese içine koyarak kullanıyorum. Doğrusu çamaşır az diye keseyi açıp da içinden 4 cevizi çıkarmaya üşeniyorum, olduğu gibi atıveriyorum keseyi makineye. Kalıntı bırakmadığı için sorun olmuyor.

      Sil
  41. Çok bilmiş beyazları yıkarken soda gibi herhangi bir ağartıcı kullanıyormusun? Ve beyazlarda renk bozulması oldumu? Yasemin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabun cevizi ile yıkarken renk bozulması oldu, sarımtrak renge döndü beyazlar. Sonra deterjanlar yıkayınca eski beyazlıklarına geri döndüler. Birçok deneme yanılmadan sonra şimdi beyazları sabun rendesi ve karbonat karışımı ile yıkıyorum. Bazen limon tuzu da ekliyorum. Bir de yüksek ısıda yıkıyorum. Şimdilik renklerde bir sorun olmadı, uzun dönemde olur mu bilemiyorum.

      Sil
    2. Sabun rendesi ve karbonatı nekadar ölçü ile kullanıyorsun. Sabun cevizi ile yıkarken deterjan gözüne soda ekleyin demişler, denedinmi ? Teşekkürler

      Sil
    3. Çamaşır sodasını deterjan kullanırken, deterjan miktarını azaltmak için kullanırdım eskiden. Deterjan kullanmayı kestikten sonra çamaşır sodasını hiç kullanmadım ama kullanılabilir elbette. Ben evde kızım solursa zararlı olabilecek madde bulundurmak istemiyorum, o nedenle çamaşır sodasına gerek duymadum.

      Ölçü olarak da göz kararı diyeceğim :) Normal deterjanların bile belirli bir ölçüsü yok bence aslında. Suyun sıcaklığına, sertlik derecesine, çamaşırın leke durumuna, çamaşır miktarına, yıkama süresinin uzunluğuna vs vs göre farklı farklı konuyor deterjan miktarı. Aynı şekilde sabun rendesini de Hacı Şakir granül sabun gibi düşünebilirsiniz. Belki onun üzerinde miktar belirtmişlerdir.

      Sil
    4. Çok bilmiş kül suyu çamaşırın kirini giderir ama beyazların rengini bozar dedi annem, eskiden kaynar suya çamaşır sodası atar kaynatırdık diyor. Verdiğin bilgiler için ayrıca teşekkürler. Çamaşır sodası ile karbonat benzer maddeler değilmi?

      Sil
    5. Karbonat = sodyum bikarbonat
      çamaşır sodası = sodyum karbonatın su ile seyreltilmiş halidir.

      İkisi benzer ama aynı değilller. Sodyum karbonatın PH seviyesi 11, yani bazik bir madde. Bu nedenle cilt üzerinde yakıcı, tahriş edici etkisi olabilir ve aynı nedenlerle solunması da doğru değil. Sodyum karbonat deterjanların,kireç önleyicilerin,çamaşır ve tül beyazlatıcıların ürün bileşiminde kullanılır. Diş macunlarında köpük ajanı olarak da kullanılmaktaymış (ki bu nedenlerle diş macunu da kullanmıyorum zaten).

      Soda eskiden kazanlarda çamaşırları kaynatma yaparken veya merdaneli çamaşır makinelerinde kullanılmaktaymış.

      Eskiden beyaz çamaşırlar bembeyaz değildi zaten. Bugünki bembeyaz rengi verebilmek adına kimyasal kullanılıyor. O kimyasal beyazlığı korumak da kolay değil. Çamaşır suyu bile beyaz gömleğin rengini değiştiriyor, beyazlatmıyor da grimsi bir hale dönüştürüyor. Dolayısıyla kül suyu da rengi bozabilir, ki sabun cevizi bozdu, şahsen tecrübe ettim. Ama sabun rendesi şimdilik renkleri bozmadı, bakalım uzun vadede bozacak mı... Bozarsa buraya yazarım muhakkak.

      Sil
    6. Çok bilmiş bu ayrıntılı bilgiler için teşekkür ederim. HACI Şakir sabun tozu kullananlar makinenin giderlerini zamanla tıkadığı yönünde konuşuyorlar ama senin karşılaştığın bi sorun varmı? Sevgiler ;))

      Sil
    7. Ben bir süre de Hacı Şakir granül sabun kullanmıştım. Hala aynı makineyi kullanıyorum, şimdilik hiçbir sorunla karşılaşmadım. Makinesinin gideri tıkananlar ne kadar uzun süre kullanmışlar acaba Hacı Şakir'i? Hayır pahalı da bir ürün, öyle her yıkamada ve uzun süre kullanan var mıdır acaba?

      Sil
    8. Komşularımla sohbet esnasında geçmişti bu konu, belki onlarda kulaktan dolma konulmuştur yada çocukları bebekken kullanmışlardır. Teşekkürler

      Sil
    9. Çok bilmiş merhaba, sabun rendesi kullanıyorum demiştinya makinede köpürme yapıyormu? Yada oluyorsa sorun oluyormu?

      Sil
    10. Hayır yapmıyor. Ama ben gerçek zeytinyağı sabunu kullanıyorum, içinde köpürtücü katkı maddesi yok, belki onun bir etkisi vardır. Hatta ben daha rahat köpürsün diye suyu yumuşatması adına karbonat da ekliyorum, ona rağmen deterjan kadar bile köpürmüyor. Deterjanların içinde de köpürtücü ajanlar var zaten, sabunun onlardan daha az köpürmesi normaldir zaten herhalde.

      Sil
    11. Bir mesajında sabun ve karbonata ekstra limon tuzu koyduğunu da yazmıştın acaba ekstra bir durulama yapıyor musun.bebek bezlerini de bu karışımlarla mı yıkıyorsun ve onlara da ekstra durulama yapıyor musun.teşekkürler.

      Sil
  42. merhaba, bir sürü soru biriktirdim:) sabun cevizi kullanmaya yeni başladım. Hazırladığım sıvıları kapalı balkonuma koydum, içine sirke koymadım, çünkü daha önce zehirsiz evden aldığım bir tarifle yüzey temizleyici hazırlamıştım, süzme aşamasında mutfaktaki sirke kokusu başımızı döndürdü, 2 saat havalandırdık ancak girebildik mutfağa. Sabun cevizinin içine sirke koyduğunuzda ya da bulaşık makinesinde parlatıcı olarak kullandığınızda elma sirkesinin kokusu rahatsız edici oluyor mu? Sıvıya sirke koymazsak soğuk ortamda bile olsa 4-5 günde bozulacak mı?Bir de sabun cevizi sıvısı antibakteriyel antifungal diyorlar ama tuvalet ve banyoda yeterli hijyeni sağlıyor mudur? Eşim E.coli olacağız diye endişe ediyor. Sabun cevizi sıvısını köpük dispenserine koyup el yıkadım, köpürüyor ama yıkanmışlık hissi olmadı, ellerim yumuşacık da olmadı, yumuşak yapmıyor muydu? Bir de kızımın kiraz alerjisi çıktı, sabun cevizleri de kiraz familyasındanmış, gerçi bir etkisi olmaz herhalde ama... tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Ben ne yazık ki sabun cevizi sıvısını pek fazla kullanmıyorum. 4 senede toplam 4-5 defa sıvı yaptım, onlar da birer litrelikti, bozulmasına kalmadan kullandım bitirdim zaten. O nedenle sıvılar hangi koşulda ne kadar dayanır bilemiyorum. Ama satın aldığımız her türlü sıvının içinde katkı maddesi var. Sıvı arapsabunundan, meyve sularına kadar hepsinin içinde dayanma süresini uzatan katkı maddeleri var. O nedenle sirke kokusunu sevmiyorsanız en azından limon tuzu koymanız işe yarayabilir.

      Bulaşık makinesinde 5-6 senedir elma sirkesi kullanıyorum. Hiçkimseden sirke kokusuna dair bir şikayet almadım. Saçlarıma da yumuşatıcı olarak sirke döküyorum, saçlarımda da kokusu kalmıyor.

      4 senedir tuvaletleri deterjansız temizliyorum. AMa aynen sizdeki eş modelinden bir tane de bizim evde var. O nedenle eşim pimpiriklendiğinde tuvalate sirke ya da limontuzu döküp, üzerine de karbonat ekliyorum. Öyle bir köpürüyor ki, temizlik hissi yaratıyor. Çok şükür ne ailemizin hiçbir ferdi 4 senedir ciddi bir hstalık geçirmedi.

      Sabun cevizi sıvısını vücut yıkamada kullanmadım. Ama sabun cevizi ya da diğer temizleyiciler mesela kül suyu, sabun otu kökü vs alıştığımız temizlik hissini vermiyorlar. Yine de yüzlerce yıl insanlar onlarla temizlenmiş, demek ki temizleyebiliyorlar.

      Kiraz alerjisi hakkında da bir tecrübem olmadı ne yazık ki...

      Size doğal temizik serüveninizde iyi yolculuklar diliyorum. Eminim siz de gönlünüze sinen bir temizlik metotu bulacaksınız denedikçe.

      Sil
  43. www.kulsuyu.com sitesi üzerinden Türkiye'de ilk defa külsuyu satışları başlamıştır.
    Çamaşırınızı yüzyıllardır kullanılan metodla yıkamanızı tavsiye ederiz.
    sitemizden sabun meyveside temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  44. siz harikasınız.2 yıl önce alıpta denemeye cesaret edemediğim bu sabunu gider gitmez denicem umarım bozulmamıştır paketinde. ayrıca bişi daha var ben bu ağacı alanya nın bi köyünde tesadüfen gördüğümü hatırlıyorum.en kısa zamanda o köye gidip bakacağım.sizide bilgilendireceğim.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa, gerçekten mi? Hindistan ve Nepal'den geliyor sabun cevizleri, Türkiye'de yetişebildiğini bilmiyordum. Eğer öyle bir şey varsa gerçekten, ilk önce sabun cevizi ithalatçılarına gün doğar :)

      Sil
  45. Merhabalar yazılarınızı okudum ve çok etkilendim... Sabun cevizini şu an yeni öğrendim sayenizde Allahın iznile araştırıp bulup bende alıcam yalnız aklıma takılan sorular var kesenin içine 5 adet sabun cevizi attığımda tek yıkamalıkmı kullanıcam yoksa kendisi her kullanmada eriyip azalıyormu yani bitene kadar yıkanıyormu? 5 adet sabun cevizi ne kadar süre gidiyor bende sizin gibi 2 güne bir makina çalıştırırım.ßir diğer sorum 18 aylık bi kızım var ellerinizden öper kızımı ceviz sabunuyla yıkayabilirmiyim yada önerebiliceğiniz başka doğal bir sabun varmı bu yazışmalar baya bi önce olmuş umarım mesajımı görebilirsiniz şimdiden çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, tek tek cevap vermeye çalışayım:

      1. Tek yıkamalık değil, her yıkamada yavaş yavaş eriyor. Bitene kadar da yıkanıyor.

      2. Aşağı yukarı 10 yıkama gidiyor sanırım.

      3. Sabun cevizi kaynatarak elde edilen su ile yıkayabilirsiniz. Hatta egzaması filan varsa, ona da iyi gelir. Ama göz yakıyor, sabun gibi.

      4. Sabun otu kökü var, çöven kökü diyorlar, ağırlıklı olarak helva yapımında kullanılıyor ve aktarlarda rahatlıkla bulunuyor. Bu kökü kaynatarak elde edeceğiniz su ile de hem çamaşır makinesinde çamaşır yıkayabilir hem de kızınızı yıkayabilirsiniz. Hatta birisi bundan şampuan yapa tekniği öğretti, deneyip buraya da yazacağım vaktim olursa. Ama elbette bu da göz yakıyor.

      5. Saç için karbonatlı su kullanabilirsiniz, gayet güzel yıkıyor, yağı alıyor, göz de yakmıyor. Yumuşatıcı olarak da sirkeli su kullanıyorum. Pırıl pırıl yapıyor saçları, tavsiye ederim.

      6. Gliserini çalınmamış sabun kullanabilirsiniz. sabunagaci sayfası sahibi, kendi oğlu için sabun cevizinden yaptığı sabunlardan satıyor. Onları da özellikle egzamalı deriler için tavsiye ederim. Ayrıca leke çıkarıcı olarak da tek kelime ile şahaneler. Kumaş kadın pedlerini bile onlarla yıkıyorum.

      7. Bulunduğum bölgede zeytincilik gelişmiş. Zeytinyağı sabunu alıyorum güvendiğim kişilerden, butik yapım ama öyle bilindik markalar değil, yılda 1 sefer üretim yapan kişiler bunlar. Belki sizin bulunduğunuz bölgede de başka türlü sabun üreticileri vardır, defne sabunu olur, kükürtlü sabun olur vs onları da deneyebilirsiniz.

      Sil
  46. Merhaba ben sabunağacı.com dan 250 gr sabun cevizi sipariş ettim ama siparişimle ilgili bilgi alamıyorum. Esra Coşkun'a da yazdım ama hala hiçbir bilgilendirme olmadı. Cep telefonu da kullanılamıyor diyor. Başka telefonu var mı sizde, yardımcı olur musunuz????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm. Kesin bir sorun vardır. Esra Hanım'la hiç telefonda konuşmadım, hep yazışıyorum. O nedenle telefonu yok bende ama posta adresinden filan bir şekilde ulaşmaya çalışırım.
      Kesin bir sorunu vardır, ben de meraklandım.

      Sil
    2. Bugün kargo elime geçti çok şükür.. İlginize çok teşekkür ederim.

      Sil
  47. USDA ve EC Organik Sertifikalı Sabun Cevizi www.asyaorganik.com ve www.sabuncevizi.com adreslerinden temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  48. Yaklasik 2 aydir yenidogan bebeğim icin kullanıyorum fakat beyazlarim artik kirli gibi cikiyor. O kadar cok yorum var ki bebegimden firsat bulup da okuyamadim. Bu sıkıntım icin bir cozumunuz varsa yardiminizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  49. merhaba bende bir süredir sabun cevizini araştırıyorum ve artık sipariş vermeye karar verdim ama bir sorum var sizlere
    8 aylık bir bebeğim var ve yıkanabilir bebek bezi kullanıyorum acaba sabun cevizi kirli bezlerdeki lekeleri çıkarmada yeterli oluyor mu yoksa her seferinde ön işlemden geçirmek gerekir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yıkanabilir bebek bezi kullanıyorum. Yıkanabilir bebek bezleri zaten normal deterjanla yıkanmıyor. En azından benimkilerin kullanma kılavuzunda öyle yazıyor. Deterjan emiciliği azaltıyormuş. Ben zeytinyağı sabununu eritip, sıvı deterjan gibi kullanıyorum. Gayet de lekesiz. Sabun cevizi kullandığım zaman, önden bir çitileme yapmam gerekiyordu.

      Sil
    2. Merhaba çok bilmiş.
      Ben de makinada zeytinyağlı sabun kullanıyorum.içine karbonat yumuşatıcı gözüne de sirke koyuyorum.şu ana kadar bir sorun çıkmadı.ta ki Yikanabilir bebek bezi aldım ve bezler bebeğin poposunda kizarikliğa neden oldu.Sen böyle bir durumla karşılaştın mı.kızarıklık sebep olan hangisi acaba.sabun,karbonat,sirke.

      Sil
  50. Merhabalar, bende sabun cevizi kullanmak istiyorum. Annem sedef hastası, ailece cilt kuruluğumuz var. Sürekli kaşınıyorum. Vücudumun terleyen bölgeleri bile kaşınıyor, bunun da deri hassasiyetinden yani deterjan, şampuan gibi şeylerden kaynaklandığını biliyorum.

    Sabun cevizi her yerde yok. Ersag ürünleri ile kimyasal deterjana son vereceğim ancak ona ulaşamadığım zamanlar için sabun cevizi alternatif olsun diye stok yapacağım.

    http://www.ailemicinsaglik.com/urun/dogal-sivi-deterjan-120240-yikama bu sitedeki satışlara güveniyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deterjanları tamamen hayatınızdan çıkarın, çok fark yarattığını göreceksiniz. Saç ve vücut şampuanı, çamaşır ve bulaşık deterjanı ve yüzey temizleyiciler, hepsini çıkarın hayatınızdan.
      Sabun olarak çeşitli alternatifler var, deneyin kendinize en uygun olanı bulun: Keçi sütlü sabun, kükürt sabunu, defne sabunu, lavanta sabunu, ardıç katranlı sabun, bıttım sabunu, çörekotu sabunu, kil sabunu, zeytinyağlı sabun bizim buralarda satılanlar. Belki başka alternatifler de vardır. Birisi mutlaka sizin cildinize hitap edecektir.
      Bir de bol bol fermente ürün yemenizi tavsiye edeceğim. Tarhana, kefir, yoğurt, boza, kambuça, turşu vs Bağırsaklarınızdaki yararlı bakteriler arttıkça bağışıklık sistemi hastalıklarınız azalacaktır.

      Sil
  51. Sabun cevizini nereden aliyorsunuz? Ben 7 yildir amway urunlerini kullaniyorum ve satiyorum..Loc isimli hindiztan cevizi yagi iceren urununu her seye kullaniyorum. Ama o da bir sirket sonucta ve tamamen dogal mi emin olmak mumkun degil..yurt disindan ebayden filan getiretsek daha mi ucuz olur? Mutlaka denemek istiyorum..bir de cocogen kokunden bahsediliyor ama deneyen cok az. Ikisini karsilastiran oldu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sabun cevizini www.asyaorganik.com ve www.sabuncevizi.com adreslerinden temin edebilirsiniz.

      Sil
    2. Çöven kökünü kullanıyorum ve sıvı deterjan olarak kesinlikle tavsiye ediyorum, başka bir şeyle karıştırmanıza hiç gerek yok.

      Sil
  52. merhaba, tamamını okudum yorumların cevaplarınız ve yazınız çok faydalı emeğinize sağlık, sabun cevizi sararttığı için sabun rendesi ve son olarak da çöven otu kullanıyorum demişsiniz, uzun bi tecrübeniz var doğrusu, sabun cevizini artık kullanmıyormusunuz yoksa diğerlerini ek olarak mı kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk başladığımda fazla alternatif yok sanıyordum. Sonra sabun cevizini, sonra sabun otu kökünü, sonra zeytinyağlı sabunu suda eritip kullanmayı, sonra karbonat/limontozu/sirke kullanmayı, sonra sülfat sabunu kullanmayı vs öğrendim. Baktım ki aslında o kadar çok alternatif var ki, kül suyu var, arap sabunu var. Şimdi o an elimin altında hangisi varsa onu kullanıyorum.
      Sabun cevizini fazla bilinmediği ve merak edildiği için yazmıştım. Diğer kullandıklarımı da yazayım bari bu vesileyle...

      Sil
    2. Tüm yorumları sonuna kadar okumadan heves edip ilk sabun cevizi siparişimi yaptım ve geldi..Henüz denemedim. Son yorumlarınızı okuduktan sonra çamaşırlarımın sararacağından korkuyorum..İlk başlarda sarartmıyordu da kullanımlarınız sonrasında mı sarartmaya başladı merak ettim? Denemeden ne tavsiye dersiniz bu sorunla karşılaşmamam için..sevgiler..

      Sil
    3. Ben sararma gibi bir sorun yaşamadım, halen kullanıyorum zaman zaman. Eğer sararma olursa deterjan gözüne karbonat ve/veya limontuzu eklemeyi deneyebilirsiniz.

      Sil
  53. Merhaba çokbilmiş,
    Sabuncevizini uzun bir süre kullandım ama sanki temizlemiyor hissi uyandı içimde.ve beyazları da kötü yapıyor.Ben de çok deneyler yaptım sabun rendeleri organik markalar....en son kaliteli olduğuna inandığım bir arap sabunu ile bütün çamaşır işini hallettim.sabunu erittiğini yazmışsın.Ben el yıkamak için yapıyorum sadece.sabunu rendeleyip suya koyuyorum birkaç gün bekleyince kıvam alıyor.sen
    Nasıl yapıyorsun.bulasiklarini hala limon tuzu ile yıkıyorsun.
    Saçlarını karbonatla yıkadığını yazmışsın.biraz ayrıntılı anlatabilir misin.karbonat sıcak suya girmeden erimez çünkü.
    Çöven kökünü çamaşır makinasında mi kullanıyorsun.
    Bir yorumunda çay içmediğini yazmışsın.Ben de alternatifler arıyorum ama bütün bitki çayları uzun süre kullanımda tıpkı çay gibi zararlı.bana memnun kaldıklarını yazabilir misin.
    Ve son olarak hala sabun cevizi kullanıyor musun.tekrar almak ve sadece renkli çamaşırlarda 60derece yıkamalarda kullanmak istiyorum.çünkü bu kadar doğal bir deterjana alternatif bir şey bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Temizlemiyormuş hissi" bir his olduğundan üstesinden gelmek zor. Öyle hissediyorsanız, kullanmayın zaten. Piyasada parfümsüz arapsabunu bulmak da zor, bulduysanız öyle devam edin, içinizin rahat etmesi de önemli neticede.

      Ben sabunu rendelemekle de uğraşamıyorum. Kalıp halinde bir kaba koyup üstüne de sıcak su ekliyorum. Bir süre sonra kendi kendine erimeye başlıyor zaten.

      Saçlarımı karbonatla yıkamayı denedim ama ben de onu sevemedim. Karbonatla yıkayacağıma sadece suyla yıkarım daha iyi diye düşündüm. dediğin gibi karbonatı önceden suda çözdürüp, karbonatlı su karışımı ile banyoya girmek gerekiyor, vakit de ayıramıyorum zaten.

      Ben çay içmiyorum pek çünkü sevmiyorum, dolayısıyla çayın yerine geçecek başka bir şey de içmiyorum. Bu ara hastayım, deli gibi mercanköşk içiyorum, tadını çok beğendim. Herkesin damak zevki ayrı. Ayrı ayrı çaylar denemek lazım aslında kış boyu, insanın damak zevki gelişiyor, çok eğlenceli bence.
      Sabun cevizim hala var, evde kullanacak başka bir şey kalmayınca kullanıyorum, hemen bir fileye atıp makineye atmak kolay geliyor çünkü. Çöven kökünü çamaşır makinesinde kullanıyorum. Sabun cevizinden bile doğal ve yerli bir alternatif ama öncesinde kaynatmak gerekiyor, biraz daha zaman alıcı yapımı.

      Sil
  54. merhabalar
    limon tuzu yazınızdan sonra buraya geldim. çünkü kafamda sürekli "bulaşıklar tamam, sıra çamaşırlarda" cümlesi beni yazmaya mecbur etti. zaten uzun zamandır yazmak istiyordum. çünkü sayenizde blog açtım ve badi badi yazmaya başladım. şu anda iki yazım var. ikinci yazım için vakit ayırıp okuyup bana iki satır bir şeyler deseniz o kadar mutlu olurum ki.
    ben sabun cevizi denemek istiyorum. çamaşırda memnun kalmazsam bile elde yıkadığım bulaşıklar için ya da sıvı sabun yerine kullanırım. bu alanlarda da kullandığınızı yazmıştınız sanırım.yardımcı olabilir misiniz? ben büşra bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşra merhaba,

      Sabun cevizi çok sıvı, akışkan ve az köpüklü. Elde yıkamaya veya sıvı sabun olarak kullanmaya uygun değil. Bir ara sıvı sabunu köpük olarak çıkartan sprey şişelerden aramıştım, onda deneyeyim diye ama. Şişelerden bulamadım, sonra da vazgeçtim bu sevdamdan. Çünkü sabun cevizi bulmak zor. Başka alternatifler buldum onun yerine. Yerel alternatifleri tercih ediyorum artık.

      Sil
  55. Iyi bi ticari fikir ve reklam olmus. Iyi pazarlanirsa belli kesime iyi satar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ticaret yapmıyorum, sabun cevizi almadım satmadım. Bu yazı sadece tavsiye niteliğinde. Sabun cevizi satıcıları ile herhangi bir irtibatım yok. Ancak kendisi için sabun cevizi getirtmek isteyen bir tanıdığım, az miktarda getirtmenin zor olduğunu görünce 50 kg sipariş etmişti. Gümrükte takıldı vs epey geç geldi ve sonrasında satışta da sıkıntı yaşadı, epey süre satamadı. Yani fazla da talep yok sanırım sabun cevizinin kendisine. Sabun cevizinden yapılma deterjanlar var, onlara talep daha fazla sanırım. Kimse kendisi uğraşmak istemiyor, herkes hazır almayı tercih ediyor.

      Sil
  56. Yanıtlar
    1. Ben de genellikle tüm temizliğimi sabunla yapıyorum ama sabunun içinde de kostik var maalesef. Bu nedenle vücut temizliğinde sabunsuz alternatifleri tercih ediyorum.

      Sil
    2. merhaba çok bilmiş .vucut temizliği için ne kullanıyorsun peki

      Sil
    3. Çöven otu kökü sıvısı kullanıyordum ama Artık sabun kullanıyorum. Kendim sabun üretmeye başladım. Kostiğin tamamen sıfırlanıp gliserine döndüğüne eminim. Gerekli analizleri yaptırıyorum ve içim rahat kullanıyorum. www.sadeaile.com sayfasında sabunlarımı satıyorum ilgilenirseniz.

      Sil
  57. Halı Şampuanı olarak ne tür ürünler kullanmalıyız acaba? Siz neleri tavsiye ediyorsunuz halılarda lekeleri çıkarmak için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saf zeytinyağlı sabun kullanıyorum ben, pırıl pırıl oluyor. üzerine de sirke döküyorum son suyunda.

      Sil
  58. Leke çıkarmak konusunda neler yapılabilir Doğal ve etkili olarak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lekeler çeşit çeşit, her biri için ayrı önerilerde bulunabilirim. Ama tüm lekeler için en etkili ve doğal çıkarıcı: Güneş ışığı. Çamaşırı yıkadıktan sonra güneşte kurutun.

      Sil
  59. merhaba kurumuş adet lekesini açık renk koltuğumun üzerinden nasıl çıkarabilirim...malesef bir kaç deneme yaptım bu konuda ...acaba hiç çıkmaz mı reke. teşekkür ederim iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kan lekesi içerisindeki demir nedeniyle zor çıkıyor. Kesinlikle sıcak su kullanmamanız gerekiyor. Demir lekesini en iyi limon suyu çıkarıyor. Ama kuruduysa biraz zorlanabilirsiniz.

      Sil
  60. bilgiler gerçekten süper ya çok teşekkürler emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp yorum yazdığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  61. Ceviz sabunlarının şifalı ve yararlı olduğunu atlamayalım. Kullanırken güvenli ve kaliteli ürünleri satın almalıyız. İlginiz ve yazınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  62. Merhabalar..Tüm yorumları baştan sona kadar okudum.Yeni Yeni şeyler öğrendim.Çook teşekkür ediyorum size.Sevgili ÇokBilmiş.. Benimde size bi sorum var. Dökülen saçlar ve Şampuan için ne önerirsiniz..

    YanıtlaSil
  63. Renkli çamaşırlar yikana biliyormu renklerde dolma iluyirmu

    YanıtlaSil
  64. Renkli çamaşırlar yikana billniiyormu renklerde solma oluyormu

    YanıtlaSil
  65. Zeytinyağı sabunu arıyorum. Bu konuda satış yapıyor musunuz bilmiyorum. Eğer satış yapmıyorsanız toptan zeytinyağı sabunu konusunda https://www.naturasabun.com/urun/zeytinyagi-sabunu/ adresini önerir misiniz? Alım yapmayı düşünüyorum da.

    YanıtlaSil
  66. Halıları organik temizlemek için zeytinyağlı sabun arıyorum. Bu konuda bilginiz var mı acaba? Halı Şampuanı kullanıyorum memnunum bu arada.

    YanıtlaSil
  67. Bu sabun cevizi elde bulasiklari yikamak icin kullanmak istiyorum ama sivisini kullaniyorum ya kivamli olmadigi ve kopurmedigi icin pek istedigim sonucu elde edemedim ne ekleyebilirim sizce icine

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats