24 Mayıs 2012 Perşembe

Doğal Ürünlerle İlk Yardım Nasıl Olur? Ecza Dolabında Neler Bulunmalı?


Ben ilaç kullanmıyorum. Kızımı da kendimi de doğal yöntemlerle tedavi ediyorum. 3 senedir iyi gidiyoruz. Bu nedenle doğal malzemelerle ilk yardımı öğrenmeme ve kendime bir doğal ecza çantası hazırlamama yardımcı olanlara teşekkür etmek istiyorum.

Öykü'ye ve Damara'dan Feride Gürsoy'a teşekkürlerimle, işte çantamdan asla çıkarmadığım kremlerim (fotoğrafların hepsi kendi kullandığım markalara aittir):



Arnika (Öküz Gözü) Yağı (Kremi de olabilir, ben yağını kullanıyorum): 
Kaza anında ilk akla gelecek merhemdir, en sık kullanılan yağdır. Arnika morlukları, şişlikleri hafifletir, eklemlerdeki enflamasyonun tedavisine iyi gelir, adale ağrılarına ve hafif burkulmalara karşı birebirdir. Her türlü vurma, çarpma, şişme, burkulma, morarma gibi vakalarda kullanılır. 

Doku toparlayıcısı ve yara iyileştiricidir. Zaten acıyan bir şişin üstüne çocuğu zorlayarak buz tutmaya çalışmaktan çok daha pratik ve etkilidir. Eğer arnika kremini darbeden hemen sonra sürebilirseniz neredeyse hiç şişlik oluşmadığını mutlulukla fark edeceksiniz.  

Açılmış yara üzerinde kullanılmaz. 

Normal doğum ve diş çekimi vb sonrasında kullanıldığında vücuda hızlı bir iyileşme ve şifa sağlar. 



  
Aynısefa Kremi (Calendula):  
Açılmış yara üzerinde bu kremi kullanıyorum. Eğer yanıma tek bir krem alacaksam, muhakkak bu kremi alıyorum.

Yara iyileştirici özelliği vardır. Hemen her tür durumda kullanılabilir. Derideki kızarıklıklara, yanıklara, kesiklere ve pişiklere iyi gelir. Kene ısırıklarında kullanabilirsiniz. 

Annelerin kurumuş ellerine, dirseklerine ve ayaklarına da iyi gelir :)




Lavanta Yağı:
 

Birinci derece ve yüzeysel ikinci derece yanıklar için ve böcek ısırıkları ve sokmaları durumunda acıyı, ağrıyı ve kaşıntıyı kesmek için kullanılır. Acıyı hemen kestiği gibi derinin kendini toparlamasına yardımcı olur. Ancak hemen uygulandığında etkili olur. Bu yüzden hep yanınızda olsun ve tekrarlayarak uygulayın. 

Ağrı kesicidir: Kulak ağrısı için kulağın çevresine masaj yapın. Boğaz ağrısı içinse boğaza masaj yapın. 

Rahatlatıcı etkisi vardır. Banyo suyuna ya da yastığa damlatılabilir. 

2 aylıktan küçük bebekler için 2 çorba kaşığı zeytinyağına 2 damla lavanta koyun. 2 aylıktan 1 yaşına kadar olan dönemde damla sayısını 3-5’e çıkarabilirsiniz. Daha sonra doğrudan deri üzerine uygulanabilir.






Çay Ağacı Yağı (Tea Tree Oil): 

Türkçe adı Hint Defnesi olmasına rağmen İngilizce isminden çeviri olarak çay ağacı yağı adı altında satılıyor. 

Doğal antiseptik yani mikrop öldürücüdür. Düşme sonucu oluşan yaralarda mikrop kapmayı engelleyici olarak kullanılır. Bactroban, bepanten, tentürdiyot, oksijenli su vs yerine kullanılabilir.

Doğrudan deri üzerine kullanmanızda bir sakınca yoktur. Ancak yoğunluğunu azaltmak için 1 damla hint defnesini 10 damla suyla karıştırıp yaraları ve böcek sokmalarını temizlemekte kullanabilirsiniz. Böcek ısırıklarında kaşıntıyı kesmek için kullanabilirsiniz. 6 aylıktan küçük bebeklerde Hint Defnesi kullanmayın. Sonrası için de lavanta yağı için verilen kullanım önerilerine uyun.

Etkisi var mı bilmiyorum ama ben ayrıca cold-mix gibi de kullanıyorum. Yani hasta birinin bulunduğu ortamlarda ya da kalabalık ortamlarda bir pamuğa 1-2 damla bu yağdan damlatıyorum. Havadaki mikropları kırdığını ümit ediyorum.


Okaliptüs Yağı: 
Her zaman seyahat çantanızda olsun. Hava yolculuğu solunum yollarını kurutur. Okaliptus yağı solunum tıkanıklıklarını açar. Kaynamış suya birkaç damla damlatın ve çocuğunuza buharı koklatın. 2 aylıktan büyük bebeklerde kullanımı güvenlidir. Lavanta yağı için verilen talimatlara uyun.


Ben okaliptüs yağı olarak Cold-Mix kullanıyorum. Yanıma hasta biri yaklaşınca doğrudan yakama damlatıyorum. Ne kadar etkisi var bilmiyorum ama en azından karşımdaki mesajı alıyor ve benden uzak duruyor :)))



Dereotu Yağı: 
Gaz sorunlarına iyi gelir. 2 aylıktan küçük bebekler için 1 damlayı 2 çorba kaşığı zeytinyağıyla karıştırın. Sonra damla sayısını 3-5’e çıkarın. Bebeğin karnına ve sırtının ortasına bu yağla masaj yapmak çok iyi gelecektir.

Resimdeki şişe bana İngiltere'den hediye gelmişti. Orada 19. yüzyıldan bu yana üretiliyor ve kullanılıyormuş. Kızım çok gazlı bir bebek değildi ama gaz sancılarında işe kesinlikle yaradı. Doğal olması da içimi rahatlatıyordu.


Aloe Vera Jeli: 
Güneş yanıklarına karşı kullanılır. Cildi sakinleştirir.

Minimum katkı maddesi içeren bir aloe vera jeli bulun. Küçük bir şişeyi yaz mevsiminde çantanızdan ayırmayın.

Ekinezya Tentürü veya Tableti: 
Seyahat çantası için gerekli bir bitki. Bağışıklık sistemini stimule eder. Hastalığın daha ilk belirtilerinde alınmalıdır. Özellikle tatile giderken olası grip ve soğuk algınlığı ihtimaline karşı yanınıza almanızda fayda vardır.

Karbonat: 
Arı sokmalarına karşı yanınızda küçük bir şişe bulunsun. Hemen biraz suyla karıştırıp soktuğu yerin üstüne sürerseniz zehiri nötralize eder. Çocuğunuzun arıya alerjisi olması ihtimaline karşı gerekli alerji ilacını  yanınızda her zaman bulundurun.
(Ter kokusuna karşı da karbonat kullandığımı hatırlatmak isterim.)

Sivrisinek Kovucu:
 
Yaz aylarında çantanızdan ayırmayın. Kendi karışımınızı yapmak için 4 çorba kaşığı badem yağına okaliptus, lavanta, hint defnesi, citronella ve biberiye aromaterapi yağlarının her birinden 3’er damla karıştırın. 1 yaşından küçük çocuklarda kullanmayın.  Ufak çocuklarda çok az miktarda kullanın.
Ayrıntılı yapım bilgisi için sabunagaci sitesine bakabilirsiniz.

Alet-Edavat:
İlk yardım çantanıza makas, sargı bezi, küçük bir bandaj, pamuk, cımbız, yarabandı ve küçük bir sabun koymayı da unutmayın.


İlk yardım çantası olarak minik bir makyaj çantası kullandığımı da eklemek isterim :)
Herkese sağlıklı ve kazasız günler dilerim. 

Güncelleme: Organik ürün olarak bir tek Melvita marka kullandım ve çok memnun kaldım. Markanın sayfasından iletişim bilgilerini ve satış noktalarını öğrenebilirsiniz:
http://www.melvitaturkiye.com/mainpage.aspx 

Güncelleme: Aynısefa kemi, benim en sık kullandığım ürün. Örneğin kedim sağ olsun sık sık tırmık atar. Onun tırmıkladığı yer kabarır ve çok yanar. Aynısefa kremi sürünce hem yanma hissi kayboluyor hem de cildim kabarmıyor. Aynısefa kremi olarak Ecem Bosphorus marka kullanıyorum: 
http://www.safmarket.net/ecem-bosphorus-aynisafa-kremi-p-1400.html?osCsid=7b87470e019133192daec3cc101acfd6  
Ürün doğal olduğu için bozulabiliyor. Son kullanma tarihine bakmadan ve ürünü koklamada, denemeden almayın. İnanılmaz güzel bir kokusu var.

Güncelleme: Ürünlerin hepsi küçük boy, bu nedenle yanımda taşımak zor olmuyor. Küçük bir makyaj çantasının içinde taşıyorum hepsini. Hafta sonları yanımda bulunuyor muhakkak, ama hafta içi kapının önündeki parka inerken sadece aynısefa kremini yanıma alıyorum, yeterli oluyor. Merak edenler için fotoğrafladım, portatif ecza dolabım :)

Bir paket de karbonat bulunuyor ama resme eklemeyi unutmuşum.

Tüm ürünler içindeyken bile makyaj çantası şişkin durmuyor.

Makyaj çantasının boyutu anlaşılsın diye bir şişe suyla birlikte çektim.
  



69 yorum:

  1. _cereninannesi_24 Mayıs 2012 17:45

    Oldukça yararlı ve açıklayıcı güzel bir yazı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üşenmeyip de yorum yapıp da beni sevindirenlere hastayım :) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. O zaman ben de usenmiyorum ;) bebeğim 8 aylık, şimdi kullanmaya cesaret edemem ama yasından sonra mutlaka böyle bir ecza çantası hazırlayacağım, teşekkürler cokbilmis.

    YanıtlaSil
  3. faydalandım her zamanki gibi :}
    bu da belki ilgini çekebilir cokbilmis

    http://www.amazon.com/Homeopathic-Medicine-First-Emergency-Care/dp/0892812494?ie=UTF8&s=books&qid=1201645938&sr=8-5

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Homeopatiye henüz geçiş yapmadım. Oturur etüt yaparım ben her el attığım konuyu. Baktım o konu derya deniz. "Hele şöyle bir dursun" dedim. Yine de teşekkürler. Kayıt burda elimin altında dursun, lazım olunca döner bakarım.

      Sil
  4. ÇOK ŞEKERSİN SEN YA, TANIŞMAK İSTERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir süper kahramanım, hayal mahsülüyüm ;) :)

      Sil
  5. Çok faydalı. Peki bunları internetten mi satın alıyorsunuz? Yoksa aktardan mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bizzat organik malzemeli kremler satan bir dükkandan aldım. Ama gönül ister ki herkes benim gibi takıntılı olmasın tabii :) Aktardan da alınabilecek yağlar bunların hepsi. Malatya Pazarı'nda var mesela hepsi de...

      Sil
    2. ÇokBilmiş, ben de takıntılıyım :)
      Mahsuru yoksa şu dükkanın adını/yerini bir zikreder misin?

      Süper faydalı bir yazı olmuş.

      Teşekkür ettim.

      Sil
    3. Kadıköy çarşısının içindeki meşhur Sabuncakis çiçekçinin karşısındaki bir dükkandan almıştım. Remzi Kitabevi'nin filan oralarda, yol üstünde. Ama eminim başka yerlerde de vardır.
      Melvita marka kremleri çok beğenmiştim. Onun linkini yazıya ekliyorum. Satış noktalarını oradan görebilirsiniz.

      Sil
  6. Aloe vera bitkisini eklemek istiyorum. her evde bulunmalı. yanıklarda kalınca bir yaprak kesilir ve içindeki jel yanan yüzeye sürülür.tecrübem ile sabittir çok faydalı, ferahlatıcı etkisi var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesaret edemediğimi söylemişsiniz. Bizim evde her zaman bulunur aloe vera. Hem bakımı kolay, hem de ben yapraklı bitkileri çok severim. E, işe de yarıyor. Daha fala ne istenir ki bir bitkiden? :) Ama işte şimdi bunu da yazsam, kimse yazdıklarımı ciddiye almaz diye çekindim :))

      Sil
  7. çok güzel bilgiler bunlar. eline sağlık ÇokBilmiş

    YanıtlaSil
  8. yine çok çok faydalı bir çalışma bayılıyorum bu yazılara geçrekten teşekkürler, nereden aldığını yazmamışsın bizimle paylaşırm mısın rica etsem organik malzemeli kremler satan dükkanı merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yol üstünde bir yerden almıştım: Kadıköy Çarşı'nın içindeki SAbuncakis çiçekçinin karşısındaki bir Otacı dükkanıydı. Ama eminim başka da organik krem satan yerler. Melvita marka olanları özellikle beğendim. YAzının içine Malvita'nın internet adresini ekliyorum.

      Sil
  9. bunları öğrenmem çok iyi oldu teşekkürler bilgileriniz için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zahmet edip yorum bıraktığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. Çok güzel bilgiler aktardan gidip yağları toparlamalıyım hemen ;) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de beğenirsiniz. Arnika ve aynısefa olmadan nasıl yaşamışım 30 sene, ona şaşırıyorum bazen :) Biz küçükken basarlardı yaramıza tentürdiyotu bağırta bağırta, bir de teramisin krem vardı. Oysa her şeyin doğalı varmış. Ne demeye özel yapım ilaçlarla uğraşmışız bilmem.

      Sil
  11. çok süper olmuş hemen ben de yapacağım ellerin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
  12. Arnica'nın, bildiğimiz ilaç olanını kullanıyorum ben Rüzgar için (http://www.eczanemizde.com/?urun-1508-MediTech-Arnica-Jel-75-gr.html)
    Meğer doğal bir kaynakmış o da...
    Dereotu yağı mesela. Feci gazlı bir bebekti Rüzgar. Keşke bilseydim, denerdim. Sen bu bilgileri hangi kaynaklardan alıyorsun? Hangisi neye iyi geliyor falan... Hayır, kendimi biraz şapşal hissettim de, komplekse girdim galiba :) Be kadın, senelerdir Arnica alıyorsun eczaneden, aç da prospektüsünü bir bak içinde ne var diye di mi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda Öykü'ye ve Damara'ya link verdim yazının başında. Bir bak istersen. Özellikle Damara'daki yazıda ayrıntılı linkler verilmiş.
      Arnika jeli de demek cold-mix gibi doğal olanın ilaç haline getirilmiş şekli. Olsun, bepantenden filan iyidir en azından bitki kökenli.

      Sil
  13. hayatımdan kimyasal maddeler içeren şeyleri çıkarmaya çalışırken harika bir yazı olmuş! ben bir de temizlik, lişisel bakım ve kozmetik konularında böyle önerilere ihtiyaç duyuyorum. Onları da sizden dinlemek süper olurdu :)yoksa eski yazılarda var mı kontrol de edeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim şöyle bir durumum var: Az ürün kullanıyorum. Yani kişisel bakım ve ev ve çamaşır temizliği için tek ürün kullanıyorum :)) SAbun Cevizi. İki önceki yazımda anlattım.
      Makyaj malzemesi de bir tek far ve rimel kullanırım. Onları da organik markalardan alıyorum.
      Yüz temizleme, nemlendirici krem, tonik vs soruyorsanız; onları anlatmak aklıma gelemmişti. Sizin için yazayım :)

      Sil
  14. süper bir yazı teşekkürler..bende mümkün olduğunca kimyasala el sürmeyenlerdenim evim küçük bir aktar gibi..aloe vera-aynısefa-lavanta yağı vazgeçilmezlerim arasında..adaçayı nane kekik yaağlarını evdeki kaloriferde suya koyuyorum bende havayı temizlemek adına ayrıca sıvı el sabununun içine anti bakteriyel özellik için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim bebeğiniz büyüdüğünde o kokular belleğinde yer edecek ve mutlu çocukluk günlerini bu kokularla özdeşleştirecektir. En çok da bunu düşünüp seviniyorum. Kim bir deterjan kokusu ile özdeşleşmek ister ki, değil mi ama? :)

      Sil
  15. el, yüz, vücut ve saç temizliğinde de sabun cevizi mi kullanıyosunuz? ben çamaşır ve bulaşık olarak aklımda tutmuşum onu.

    ben her şeyi soruyorum aslında. yüz temizleme, peeling, yüz, el ve vücut nemlendirme, göz çevresi, güneşten korunma, saçları temizleme. makyaj malzemeleri, diş macunu...
    koltukaltı için karbonata başladım ve sürekli sizi anıp teşekkürlerimi gönderiyorum :)çok memnunum.
    makyaj malzemelerinin markasını da merak ettim aslında. yazınızı dört göz dört kulak bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel hazırlamışsın,eline sağlık.Bir de kantaron yağını eklemek isterim bu listeye.Yanık,yara ve kesilerde mucize etkisi gösteriyor gerçekten.Ama hakikisini bulmak lazım.Piyasadakilerin çoğu ayçiçek yağıyla yapılıyormuş,halbuki zeytinyağından yapılmış olması lazım.

    Homeopatiye gelince.Evet hem derya deniz hem değil.Mantığını kavrayınca (ki senin gibi ilaç endüstrisine karşı bir farkındalık geliştirmiş biri için hiç zor olmaz bu mantığı kavramak) basit,gündelik,akut hastalıklarda rahatlıkla kendin uygulayabilirsin.Bu kadarı bile yetmez mi?Sonuçta homeopat olmayacağız,derya deniz olması korkutmasın gözünü,anlaması ve uygulaması gerçekten basit.İstersen bir homeopati kitabı edin en kısa zamanda,kendin de görürsün.Bir de online eğitimi vardı,birkaç arkadaşım almıştı,ilgilenirsen ayrıntılarını öğrenirim senin için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer sen de beğendiysen, bu olay bitmiştir bence :)
      Aslına bakarsan haklısın, 3 senedir ailecek hiç ilaç kullanmadan idare edebildiğimize göre, biraz daha ayrıntılı bilgi edinmenin zararı olmaz.
      Femme Noir'in tavsiye ettiği kitabı alayım bari. Online eğitimi de varsa zaten fazla zaman da almaz. Daha ne isteyeyim :)

      Sil
    2. Oturdum düşündüm biraz... Aslında benim sorunum şu: Ben hastalıkları seviyorum. Basit, gündelik, akut hastalıkların bizim dostumuz olduğunu, onlarla barışık yaşamamız gerektiğine inanıyorum. Öksürmeyi, hapşırmayı eğlenceli buluyorum :) Yani herkes öyle midir bilmiyorum ama çocukluğumun mutlu anıları arasında ateşli geçirdiğim hastalık dönemleri de vardır. Vücudumdaki ateşi, ateşin getirdiği kas arıları sayesinde kaslarımı ve eklemlerimi hissetmeyi, halisilasyon görmeyi, annemin ve babamın ilgisini ve şefkatini hissetmeyi severdim ben... Belki de sadece ben öyleydim; belki de bütün çocuklar sever mi ki hasta olmayı benim gibi?
      Neyse işte, o nedenle öksürük kesmek, hırıltıyı dağıtmak vs pek umrumda olmuyor.
      Ben sadece hasta çocuk uykudan önce nasıl rahatlatılır, uyurken nefes alma sistemi nasıl açık tutulur, çok öksürürse pastil yerine ne ile boğaz acısı dindirilir... Bu gibi şeylerle ilgiliyim. Hemeopatiye girer bunlar değil mi?

      Sil
    3. Doğru söylüyorsun,aynı düşünüyoruz.Bu tip basit hastalıklara müdahale etmemek en güzeli.Ama bizim gibi düşünmeyen ve müdahale etmeden duramayanlar için konvansiyonel tıptan çok daha zararsız bir tedavi şekli homeopati.Mantığı ve işleyişi hakkında genel bir bilgi sahibi olmakta fayda var bence.Fakat doğru remediyi bulduğun taktirde tedavi süreci başlar,yani ateşi de düşürür,öksürüğü de keser.Senin ilgilendiklerin için homeopati öğrenmeye pek gerek yok gibi geldi bana.Daha basit yöntemler var bunlar için nasıl olsa,senin de mutlaka bildiğin.Masaj olabilir,bitkisel çaylar olabilir.Aviva Jill Romm'un Naturally healthy babies and children diye bir kitabı var,onu tavsiye edebilirim bak.

      Sil
    4. Hah, işte bei adıyla tavladı bu kitap :) Alınacaklar listeme ekledim. Her zamanki gibi süpersin! Teşekkürler...

      Sil
  17. Çok faydalı bulduk hem de çok teşekkürler . Bir kaç gündür yoğunluk vardı, size yazıyı haber vermede geciktik :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben süper kahraman olduğum için, süper sezgilerimle yazıma verilen linki anında tespit edebiliyorum :)))

      Sil
  18. aynısafa kremi eşmin ayağındaki kronikleşmiş mantarı üç günde yok etmişti. ama kendisi bunu bir türlü kabullenemedi nedense. "mantarın geçeceği varmış, geçti" diyor. iki ay kullanıp da işe yaramayan kortizonlu merhemine toz kondurmuyor. erkek milleti mi desem ne desem bilemiyorum:))
    lavanta yağını da yıllardır gülsuyu ve maden suyu ile karıştırarak tonik yapmakta kullanırım. tarifi bloğumda var. ayrıca lavanta yağı baş ağrısına da çok iyi geliyor. başım ağrıdığında alın ve şakaklarıma bu yağ ile masaj yapıyorum, ağrı gidiyor. ben eskiden krem, sabun falan da yapardım ama artık vaktim olmuyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin o tonik tarifin, bende harikalar yarattı. Ben de yazacağım o tarifi ve izninle sana da link vereceğim. Böylece teşekkür de etmiş olurum. Ne zamandır aklımdasın :)
      Ayrıca sadece eşin değil, insanların geneli, hastalığının veya genel bir sorununun çözümünün aslında bu kadar basit olduğuna inanmak istemiyor. İnsanlar olarak kendimizi fazla önemsiyoruz sanırım.

      Sil
  19. cok bılgılendırıcı bır mail. ama nereden alabılırız bunları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının sonundaki "Güncelleme" bölümünden nereden aldığımı görebilirsiniz. Ayrıca aktarlardan, Malatya pazarı gibi yerlerden de alabilirsiniz. Ben ayrıca Kadıköy çarşısının içindeki SAbunckais çiçekçinin tam karşı köşesindeki bir dükkandan alışveriş yapıyorum.

      Sil
  20. Gönül isterki bütün anneler senin bu faydalı bilgilerinden haberdar olsun.Bilgilendirmene sağlık:)Bu arada ben helios'un basic remedy kitini sipariş verdim .Bir gelsin bakalım asabiyet durumlarında işe yarıyormu anlayacağım:))

    YanıtlaSil
  21. çok bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkür ederim çıktısını aldım yazının
    funda

    YanıtlaSil
  22. Bunlar bir paket olarak satilmiyo sanirim di mi:))Ben Ankarada nerden bulucam bakalim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Maalesef paket halinde satılmıyor. Aslında iyi bir pazarlama becerisi ile karlı bir sektör olabilir :) İnternet üzerinden satın alabilirsiniz sanırım.

      Sil
  23. Süpersiniz valla ne diyeyim :)
    Bir sorum olacak bu ekinezya tableti emzirirken kullanılabiliyor mu?
    Hamile iken kullanmayın diyor da şu sitede:
    http://www.shiffahome.net/shiffa-home-ekinezya-echinacea-360mg-60-kapsul_10.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben doğal ya da değil hamileliğimden bu yana (4 senedir) hiç tablet kullanmadım. Ben de kullanmanızı tavsiye etmem, zira hamileler üzeridne deney yapmak yasak olduğundan, neyin hamileleri nasıl etkilediği bilinmiyor. Hamilelere "İçebilirsiniz" denilen ilaçlar da bebeklere de zorda kalındığında verilen ilaçlar. eni doğmuş bebek içebilirse, hamile de içebilir mantığıyla veriyorlar.

      Yani bence: Hamileyseniz ve hatta emziriyorsanız, kullanmayın. EMzirirken içtiğim kahve bile etkiliyor kızımı.

      Sil
  24. Belki doğal yöntemler değil hepsi ama ben de en çok kullandığım ve memnun kaldığım ürünleri paylaşıyorum: mesela Arnica krem
    http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/2012/06/muhtesem-krem-her-annenin-1-numaral.html

    sivrisinek için de 2 ayrı yazı yazmıştım
    http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/2012/06/sivrisinek-tatarck-ve-bilumum-bortu.html
    http://oncekadinsonraanne.blogspot.com/2012/07/sivrisinekle-mucadele-ikinci-round.html

    YanıtlaSil
  25. dereotu yağını bulamıyorum. 18 günlük feci gazlı bir kızım var lütfen yardım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da İngiltere'den hediye gelmişti. O gaz sancısı çok zordur. Kolaylıklar diliyorum...

      Sil
  26. daha önce bu yazıyı çok kez okudum, hatta bazılarını kullanıyorum sayende :)
    Şimdi bir ilk yardım çantası da ben hazırlayacağım detaylı şekilde not aldım.
    Bu arada lavanta yağı ile ilgili bişey eklemek istiyorum.
    Kızım bu yıl kreşe başladı, bi ara kreşte bit salgını gibi bişey oldu bizimki de bitten nasibini aldı.Güzelce temizledim ama yine bitlenince bitten korunma yollarını araştırırken lavanta yağı tavsiyesini okudum.Önce suyla karıştırıp sprey haline getirdim sabahları okula gitmeden saçına sıktım ama bir ay sonra yine kafasında bit bulunca iyice dellendim :S bu sefer lavantayı yağını direkt kulak arkasını sürdüm ve çok şükür başkalarında bit olmasına ragmen bizimkine bulaşmadı.
    Belki benim gibi bu durumla karşılaşan anneler vardır diye yazma gereği duydum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok süper bir bilgi gerçekten.

      Biz de ana-kız bitlendik geçen yaz. Bu konuda da yazacaktım, hatırlattığın çok iyi oldu :)

      Sil
    2. Burda da deginmis bir anne. Az önce yorum birakmistim bunun hakkinda. Cok güzel bilgiler, paylasildikca heyecan ve mutluluk veriyor:)

      Sil
    3. Benim gibi hisseden birilerinin olduğunu bilmek de heyecan ve mutluluk veriyor :)

      Sil
  27. ÇokBilmiş
    Cold mix yazısında biri cold mix in içindeki bir maddeden dolayı
    yan etki olduğunu yazmış,bu konuda bir araştırma yaptın mı
    gerçekten dediği gibi mi,çünkü ben de almayı düşünüyorum
    yazını okuduktan sonra.
    Ayrıca bu yazında yazdığın yağların hangisi uçucu hangisi sabit.
    Ve ilaç kullanmadan hastalık atlatmak bölümündeki yağlar
    onlar da uçucu mu.
    Konuyla alakalı değil ama sen ÇokBilmiş olarak
    belki bilgin vardır.Ben bir öğütücü aldım ama çok kullanışsız
    benim gibi sürekli bir şeyler öğütüp denemeler yapan biri için
    hicbir işe yaramıyor desem yeridir.Ben öğütücü kısmı kolayca
    çıkarılıp yıkanan ve en küçük ve çok sert şeyleri de öğütebilen
    bir öğütücü arıyorum.maaalesef internette de mağazalarda da
    bulamadım çok araştırdığım halde.yabancı sitelere bakacak
    kadar ingilizcem yok.bu konuda bildiklerini paylaşırsan ya da
    böyle bir şeyi bulmamda yardımcı olursan çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cold mix'in içinde okaliptüs yağı var. Herkesin herhangi bir maddeye karşı alerjisi olabilir. Dolayısıyla bitkisel ürünleri azar azar deneyerek tepkiyi ölçmek en doğrusu.

      Yazıdaki yağlardan sadece arnika sabit, diğerleri uçucu.

      Öğütücü olarak kahve öğütücüsü kullanıyorum ben ama kastettiğin o mu bilemedim.

      Sil
    2. Benim evde büyük bir öğütücüm var ama örgütme işini yapan haznenin yerinden çıkması ve yıkanması çok zor.Ben kısaca öğütücü haznesi kolayca çıkarılıp yikanabilen bir şey arıyorum ve bunun yanında çok sert şeyleri de öğütmesini istiyorum.
      Senin öğütücün nasıl öğütme haznesi kolayca çıkarılıp yıkanıyor mu.çok sert şeyleri de öğütüyor mu.

      Sil
    3. Benimki şöyle bir şey: Bosch MKM6000 Kahve Değirmeni

      Şimdiye kadar öğütmek istediklerimi öğüttü kuruyemiş, keten tohumu vs

      Sil
    4. Öğüten kısmı yıkayabiliyor musun.

      Sil
    5. Hayır, sadece siliyorum.

      Sil
    6. Fakirin aromatik aldım.kahveyi ne kadar iyi ya da ne kadar kötü öğüttugunu bilmiyorum zaten kahve için almadım.ama öğüten hazne çıkarılıp yıkanıyor üstelik çıkarılıp takılması da çok pratik.son zamanlarda aldığım en iyi şey.

      Sil
  28. Aynısefa kremini bir yaşından küçük bebeklere de kullanabilir
    miyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi, öncelikle topuğa sürüp, sonra istenilen bölgeye az miktarda sürüp, cildin tepkisini ölçmek gerek.

      Sil
  29. Aynısefa arnika yağı yerine kullanılabilir mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kullanıyorum, aynı etkiyi görüyorum. Yalnız şişlik indirme konusunda arnika bir numara.

      Sil
  30. Bende ağrı kesici olarak kafur kremi önerebilirim sizlere

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats