21 Haziran 2012 Perşembe

Haziran'ın 3. Haftası Pazarda Neler Var? Çocuklar İçin Sağlıklı Atıştırmalık: Semizotu

http://www.yoreselyemektarifleri.com/index.php/semizotu-salatasi/

Sebze ve meyve alışverişimi yıllardır pazardan yaparım. Perşembeleri semt pazarımız var. Cumartesi günü de organik pazara giderim vakit buldukça. Havalar soğuduğunda ise eve sipariş veririm. Pazardan aldığım/Eve sipariş ettiğim sebze ve meyveler de o hafta evimizde neler pişeceğini gösterir :)


Bakalım bu hafta pazarda neler vardı:

  1. Dolmalık biber
  2. Semizotu
  3. Tarla Domatesi-Salatalık
  4. Kırmızı Elma (tatlı)-Çilek-Kiraz
  5. Karpuz
  6. Yumurta
  7. Organik Sarı Somun Ekmeği
  8. Organik Pastörize Süt: Elta Ada marka
  9. Organik Tava Yoğurdu: Elta'nın yeni ürünü. Şiddetle tavsiye ederim! 
  10. Dereotu 
  11. Maydanoz
  12. Taze soğan
  13. Tere

Demek ki evimizde bu hafta ne pişecekmiş?! :)

  1. Etli dolma: Kızım biberlerini yemiyor. Yine de içinde protein (kıyma), karbonhidrat (pirinç) ve sebze (domates, soğan) bulundurduğu için son derece sağlıklı bir öğün olduğunu düşünüyorum. Yanında kefirini de içiyor. Üstelik de bayıla bayıla yiyor.
  2. Semizotu: Semizotu yemeğini ancak içine normalden fazla bulgur koyarsam yiyebiliyor kızım. Ama çiğ haline bayılıyor. Arada atıştırmalık olarak zigonun üzerine koyuyorum, gelip gidip yiyor. Domatesli salatasını yapıyorum, kendisi yiyor. Zaten bu salata, semizotu yemeğinin pişmemiş hali bence :) Daha da sağlıklı yani... Bazen de yoğurtlu salatasını yapıyorum. Onu da öğün olarak, severek tüketiyor.
  3. Çilek ve kiraz: Kızımın yeni ara öğünü kırmızı meyveler.
  4. Karpuz: Kızım hastası oldu. Akşam parktan eve karpuz hayaliyle gelmeye ikna oluyor: "Eve gidip karpuz yiyelim mi anne?" :)


Bundan güzel öğün mü olur? :)


7 yorum:

  1. harika, ağzım sulandı! :) demek ki bu hafta dolmalık biber ve semizotu alıyorum. dolmayı ilk kez yapacağım. bir de daimi favorim taze fasulye alırım ek olarak. meyveler zaten şart!

    YanıtlaSil
  2. benim maymun bu ara pişmiş sebzeli yemek yemeyi reddediyor. Sadece köfte, tavuk ve de pilav yiyor.Neyse ki yoğurtlu semizsotu salatası, her tür salata, brokoli salatası ve meyve yiyor da çok psikkopata bağlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sıcakta kimsenin canı sıcak yemek istemiyor zaten. Demek semizotu salatası tüm çocukların gözdesiymiş :)

      Sil
  3. yemeğimi yer yemez hemen yazmak istedim.
    bu cumartesi zeytinburnuna bir bisiklet turu yaptık. tıbbi bitkiler bahçesini gezdik. ben sevgilime tam, ya pazara da gitmem lazım ama çok yoruldum derken. e organik pazar buraya çok yakın dedi. hemen gittik. fasulye, dolmalık biber, maydonoz ve semizotu aldım. yabani semizotuymuş küçük yapraklı. biraz da meyve alıp anında orda tükettik.
    uzatmayayım. evde haşlanmış buğday vardı. biraz ondan, biraz yabani semizotu, biraz salatalık ve yoğurdu karıştırdım. üzerine kekik ve tatlı kırmızı biber ektim. çok lezzetli ve doyurucu bir akşam yemeği oldu :) şimdi bitti, hemen paylaşmak istedim :) yaşasın pazar yazılarının ilhamı! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de tam tersini yapıyoruz: Pazara gittiğimizde, Tıbbi Bitkiler Bahçesi'ne uğruyoruz :)
      Aklıma getirdin, yabani semizotlarımı göstereyim haftaya, saksılarımda kendiliklerinden büyüyorlar :)

      Sil
    2. aa süpermiş, bilgi de isteriz :)))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats