8 Ekim 2012 Pazartesi

Bir Anne Cilt Bakımına Zaman Ayırabilir Mi? Doğal ve Kolay Cilt Bakımı


Yağlı bir cildim var. Eğer yeteri kadar özen göstermezsem aknelerin sivilceye dönüşmesi, yağ gözeneklerinin genişleyerek açılması ve cildimin berbat bir görüntüye sahip olması an meselesi oluyor. Doğumdan önce iki elim kanda da olsa her gün cilt bakımımı yapar, düzenli olarak da dışarıda cilt bakımına giderdim. Ama doğumdan sonra vaktim o kadar kıymetli oldu ki en az zamanda, en fazla verimi elde etmem gerekiyor :) Ben de yukarıdaki resimde görülen formülü buldum:
Yüzüm için cilt temizleme bezi ve fısfıs şeklinde sıkılan yağlı tonik, ellerim ve ayaklarım için fısfıs şeklinde sıkılan doğal bir yağ ve ter kokusu için de karbonat...



Anlatmaya  makyaj temizleme bezi ile başlayayım. Bu bez aslında makyaj temizlemek için ve çok da iyi temizliyor. Ama benim çok yağlı bir cildim olduğundan, ben cilt temizleme bezi olarak da kullanıyorum. Bu bezi doğumdan önce almıştım. Sanırım 5 senedir kullanıyorum. 3 sene garantisi vardı ama, her gün düzenli olarak kullanıyor olmama rağmen 5 senedir sapasağlam duruyor. Bir 5 sene daha idare eder sanırım.
Bu bez suda çıkmayan makyajı bile çıkarabiliyor. Göz makyajım tam olarak çıkmazsa, göz çevremdeki deriyi fazla sağa sola çekiştirmemek için bir pamuğa azıcık doğal yağlardan döküp, göz altımdaki kalıntıları da onunla temizliyorum.Makyaj temizleme sonrasında lekeli kalan bezi de hiç bekletmeden normal sabunla yıkıyorum. Bezdeki bütün lekeler bu şekilde çıkabiliyor.

Özellikle seyahatlerde kurtarıcı oluyor. Çantada taşıması çok kolay ve "Uçağa sıvı sokamazsınız" yasağına da takılmıyor. Bu bezlerden iki tane var bende. Eğer duş alamayacağım bir yerdeysem vücut temizliği için de kullanıyorum. Özellikle karbonatı sürmeden önce koltuk altımın tamamen temiz ve kokudan arınmış olması gerekiyor. Önce bu bezle iyice temizleyip, sonra da karbonatı sürüyorum. Yüz ve vücut terini de aynı şekilde temizlemek mümkün. Mesela yüzünüz terlediğinde kağıt mendille silmek yerine bu bezle silmeniz büyük konfor sağlıyor.
Bezi Petra Firması'ndan, internet üzerinden almıştım. İsveç üretimi olan bez hala satışta ama sitedeki resmini kaldırmışlar niyeyse: http://www.ptr.com.tr/product/detail?id=5110
Cilt temizleme bezi almak isterseniz o da şurada: http://www.ptr.com.tr/product/detail?id=5120

Yalnız bir uyarıda bulunmam gerekli: Eğer vücudunun parça parça ıslanmasından hoşlanmayan biriyseniz bu bezi kullanamayabilirsiniz. Çünkü kullanmadan önce bezi iyice ıslatmanız ve yüzünüzü ıslak bezle silmeniz gerekiyor. Yüzünüzü silerken beze sudan başka herhangi bir madde (jel, krem, sabun vs) eklemenize gerek yok. Herhangi bir kimyasal olmadan cildi derinlemesine temizlemesi çok ilginç...
Ben ilk aldığımda defalarca denedim. Yüzüm yağlı olduğundan ancak özel yapım alkollü bir tonik ile derinlemesine temizlik yapabiliyordum. İstanbul sokaklarında gezdiğim günlerde, o tonikle sildiğimde pamuk kapkara oluyordu. Bu bezle yüzümü temizledikten sonra tonik ile sildiğimde ise pamuk bembeyaz kalıyordu. Birkaç denemeden sonra elimdeki toniği bitirdim ve bir daha da yüz temizleme için başka bir ürün kullanmadım. Benim gibi bu iki üründen memnun olan başkaları da varmış:


Bu ürünü kullanınca hem yüz temizleme malzemeleri için düzenli para harcamayı kestim hem de sürekli kullanımı mümkün olduğundan doğaya herhangi bir zararımın olmadığını bilmek de ayrıca güzel bir duygu...






Kısa yoldan makyajımı çıkarıp yüzümü temizledikten sonra yağlı olan cildimin hem toniğe hem de kreme ihtiyacı var. Ama küçük çocuğu olan bir anne o kadar vakti nereden bulsun? Ben de küçük bir araştırma yaptım ve şu sitede bir tonik tarifine rastladım: http://guneslibirgun.wordpress.com/2012/01/03/dogal-yuz-tonigi/
İçinde zararlı bir madde yoktu ve denemekle de bir şey kaybetmem diye düşünerek ben de evde kendime gülsuyu, maden suyu ve lavanta yağı ile bir tonik yaptım. Fısfıslı şişeye doldurdum. Ve gerçekten o kadar işe yaradı ki artık başka bir şey kullanmayı düşünmüyorum. Yukarıdaki resimde görülen şişenin yarısına gül suyu, yarısına gazı uçmuş maden suyu doldurup üzerine de 10 damla lavanta yağı ekliyorum. İyice çalkalayıp kullanıyorum. Lavanta yağının antiseptik ve antibakteriyel özelliği olduğundan, aknelere ve oluşmuş sivilcelere karşı da etkili. Ayrıca kurumuş dudaklarınıza sürerseniz göreceksiniz ki lavanta yağı çok iyi bir nemlendiricidir. Yüzüme, boynuma ve dekolteme sıkıyorum sabah akşam (ve hatta aklıma her estiğinde, her serinlemek istediğimde) ve ciddi faydasını gördüm. Yukarıda adresini verdiğim blogcuya (eğer olur da okursa) çok çok teşekkür ve hayır dua ediyorum :)


Bu arada hatırlatmak isterim: Fayda sağlayabilmek için kullanılan malzemelerin kaliteli olması çok önemli. Gül suyu olarak marketlerde satılanlardan kullanmıyorum. Gül suyunun vatanından gelmiş olmasına önem veriyorum. Yukarıdaki resimdeki şişe Bulgaristan'ın gül üretimi ile meşhur bir bölgesinden gelmişti. Isparta'da harika gül suları var hepimizin bildiği gibi. Ama aslında evde de gül suyu yapmak çok kolay, işte tarifi: http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2014/05/evdeki-malzemelerle-gulsuyu-nasl-yaplr.html. Maden suyunun da soda değil, gerçekten minarelli su olmasına dikkat ediyorum. Lavanta yağı olarak da Melvita marka organik olanlarından kullanıyorum. 

Son olarak: Eğer eşim gibi gül suyunun kokusunu sevmeyenlerdenseniz, bu karışımda gülsuyunun kokusunu pek de almadığınızı belirtmek isterim. Hiç gülsuyu kokusu almak istemiyorsanız, gül suyunun miktarını azaltabilirsiniz. Ya da gülsuyu yerine cilt sıkılaştırıcı işlevi görecek başka bir çiçeğin suyunu hazırlayabilirsiniz evde. Mesela papatya suyu olabilir belki?






Doğum sonrası ter kokusunu ancak karbonat ile geçirebildiğimi daha önce yazmıştım: http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2011/11/dogumdan-sonra-ter-kokusu-nasl-onlenir.html
Koltuk altıma da nemlendirici gül suyumu sıkıyorum, tuzluğumdan döktüğüm azıcık karbonat ile ovuyorum ve güzel kokması için de bir damla lavanta yağı sürüyorum. Parfüm kullanacaksanız ya da gömlek giyecekseniz lavanta yağını sürmeyebilirsiniz. Ama esansiyel yağlardan varsa elinizde, onlar uçucu olduğundan, gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

Bunu keşfettiğim günden sonra asla deodorant, deo-roll-on filan kullanmadım.
Ayrıca ayaklarıma da aynı işlemi uyguluyorum. Yalnız ayaklarıma su yerine, yağ sıkıp, sonra karbonatla ovmak daha iyi geliyor.


Küçük bebeği olan her anne ellerindeki kuruluktan şikayetçidir, çünkü eller bütün gün yıkanır durur. Cilt kuruluğu ile nasıl mücadele ettiğimi daha önce yazmıştım: http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2012/07/bebek-cildindeki-kzarklk-kuruluk-egzama.html
Ama eller için en kısa yol, öncelikle sabun cevizi sabunu kullanmak:

Soldaki normal sabun cevizi sabunu, sağdaki ise keçi sütlü olanı. Keçi sütlü olan, renginden de belli olacağı gibi anen kaymak gibi bir yumuşaklığa sahip ve o yumuşaklığı ellerinize de geçiriyor.

Ben bu sabunları şu siteden alıyorum: http://www.sabunagaci.com/urunlerimiz/#!prettyPhoto


Cildin nemli olması ile yağlı olması farklı kavramlardır. Mesela yüzünüz yağlı ama yine de nemsiz olabilir. Ya da tam tersi, cildinizdeki yağı iyice temizler ama üzerine nemlendirici sürerseniz, yağsız ama nemli bir cilde sahip olabilirsiniz. Fazla yağ gözenekleri tıkayıp, sivilcelenmeye sebep olduğu için pek istenen bir durum değildir. Ama yağsız cilt de çabuk kırışır. Dengesini bulmak lazım. Ben bu dengeyi şöyle buldum:

Cildimi sıvılarla nemlendirip,üzerine yağ sürerek, sıvıyı cilt içinde hapsetmek suretiyle nemli kalmasını sağlıyorum. Yukarıdaki gülsulu tonik de bunu yapıyor aslında. Ellerim (ve hatta hamileyken karnım) için de bu yöntemi kullanıyorum: Su ile yıkadığım cildimin üzerine yağ sürüyorum. Çoğunlukla kurulamıyorum ya da hafifçe kuruluyorum. Böylece yağ, suyu cildimin içine hapsetmiş oluyor. Cildim bu şekilde uzun süre nemli kalabiliyor.
Her seferinde farklı bir yağ deniyorum. Bu sefer sıra susam yağında, yani bildiğiniz tahin yağı :) Tahmin edebileceğiniz gibi ağır bir kokusu var ama iyi nemlendiriyor. Kayısı yağı gibi çok güzel kokan yağlar da mevcut. Lavanta yağı da iyi bir nemlendirici, özellikle kuru ve çatlak cilde iyi geliyor.


Son olarak, eğer salatanızı limonlu seviyorsanız ellerinizi artan limonlarla ovabilirsiniz. 1-2 dakika yapış yapış bir his veriyor ama sonra o his de geçiyor. Hem elleri, hem de dirsekleri yumuşacık yapıyor limon kabuğu ile  ovmak.


Şu anda Akdeniz'de yaşıyorum. Yazın hava çok çok sıcak oluyor. O sıcakta krem sürüldüğünde yüz derisi, kremi, terle birlikte geri atıyor. O nedenle fazla krem sürmüyorum. Yaz aylarında ise krem sürmem zaten mümkün olmadığından bazen aleo vera jeli kullanıyorum:


Buzdolabında saklıyorum ve serin serin sürüyorum, yaz sıcağında harika oluyor. Ayrıca güneşlendikten sonra gerilen cilde de çok iyi geliyor. Kızımın eline sıcak su döküldüğünde de denemiştim, yanıklara karşı da kesinlikle etkili. Ama ilk sürüşte yapış yapış bir dokusu var. Nasıl anlatsam, hani yumurtanın kabuğunun altında ince bir zar olur. Onu da soyarsanız elinize yapışır. İşte sanki cildinize öyle bir zar yapışmış hissi oluşuyor. 1-2 dakika içinde geçiyor o his ama hoşlanmayan da olabilir. İnce bir tabaka sürmeniz gerekiyor bu nedenle. Gerçi Akdeniz bölgesi aleo vera kaynıyor. Ben aklıma estikçe 1-2 yaprak koparıp, içindeki özütü de orama burama sürüyorum :) Evde de çok kolay yetişen bir bitki aleo vera, her zaman bir saksımda bulunur. Ama kendi evimdekini koparmaya kıyamıyorum pek:


Eğer sizin de kendinize, ailenize özel cilt bakım sırlarınız varsa, duymayı çok isterim :)

50 yorum:

  1. Daha önce yazmıştım.Karbonat ve gülsuyundan gerçekten çok memnun kaldım.Ama benim aldığım lavanta yağı çok iyi değil kokmuyor bile bu markayı deneyeceğim.Zararın neresinden dönülürse kardır diyerek hayatımdan kimyasalları çıkarmaya çalışıyorum.Sabun ağacını da senden duydum ve onu da araştıracağım çok sağol.Ben şu bilinen acı badem sütüyle yüzümü temizleyip kremini sürüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, acıbadem sütü ve kremi, elbette, nasıl unuttum! Annem kullanır. Kuru ciltlerde ikisi de harika sonuç veriyor. Şu aralar bacaklarımda jiletten dolayı kuruluk oldu. İyi ki hatırlattın, gidip alayım hemen :)

      Lavanta yağının çok çok keskin, 1-2 damla fazla döküldüğünde burnu yakan bir kokusu var normalde. Kokmayan lavanta yağı olmaz.
      Eğer Melvita'yı bulamazsan, sabunagaci'nda da lavanta yağı satılıyor. Melvita markası ile aramda özel bir bağ kurulduğundan :) o markayı cildime kullanıyorum. Ama ceviz ağacından aldığımı da ev temizliği ve çamaşırda kullanıyorum. Dİğerini bulamayınca cildime de sürüyorum. Ondan da memnunum.

      Sil
  2. iletiyi gördüğüm anda blogunu açtım ve gözlerim parladı :) ama şimdi hemen çayımı yapmaya koşuyorum, onunla beraber okuyacağım çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecikmiş bir yazı oldu ama huyum böyle benim, hep gecikirim :)

      "Yazıyı okumadna çayımı yapıpöyle geliyorum" diyen 1-2 kişi daha oldu. Hayatımda aldığım en güzel iltifat. Çok mutlu oluyorum böyle denilince :) Teşekkür ederim.

      Sil
    2. uf bi solukta bitti, sıra sindirip uygulamaya geçmekte. ceviz sabunu ve toniği okumuştum ve kafamda dolaşıyorlardı. ama yeni şeyler öğreneceğime emindim ve bu makyaj ve yüz bezleri! harika oldu öğrendiğim ne kadar teşekkür etsem az. hele benim gibi yüzü çok terleyen biri için, diğer blogda teri de silmekte kullanma önerisi vermiş, çok sevindim. benim de cildim yağlı. ama yanaklarım kuruyor. ve terle akıyor krem yazın. hepsini denemek istiyorum burda yazanların :) ama birkaç sorum daha olacak şu an zamanım olmadığı için toparlayamıyorum gene geliciim :) çok çok teşekkürler!

      Sil
  3. Tam da yüz temizleme bezi arıyordum. Süper oldu. Dediğin gibi en iyi denilen temizleme ürünleri bile (yağlı) cildimi tam temizlemiyor gibi hissediyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aczaneye özel yaptırıyordum. Alkollü filan... Öyle yağlı cildim. Ha, yağlı olması iyi aslında çünkü 34 yaşımda hala beni 20'li yaşlarımda sanıyorlar :) Ama uğraştırıyor işte biraz. İlgilenmeyince, ergen gibi sivilcelerle dolaşıyorum :)

      Sil
    2. Bezlerim geldi, kullandım. Çok temiz hissediyorum yüzümü. Adresin olsa çiçek yollayacağım, o derece makbule geçti.

      Sil
    3. Göndermiş kadar oldun :) Zamanını ayırıp buraya yorum bıraktın ya? Dünyalar benim oldu... Güle güle, iyi günlerde kullan...

      Sil
    4. Çok bilmiş bilgiler için çok teşekkürler.Toniği yaptım ve bayılarak kullanıyorum.. Malesef benim de karma ve akneli bir cildim var 10 günde bile farketti.
      Bezleri de çok merak ediyorum ama sitesinden alınamadığını gördüm aradım ama müşteri temsilcisi olmayan kişilere göndermiyorlarmış.. Sizler nerelerden aldnız ya hu ? bu kadar zor olmamalı .

      Sil
    5. Perla'ya üye olmak gerekiyor maalesef. Ben sırf mikrofiber bezleri oradan alabilmek için üye oldum. Mikrofiber bezden başkasını kullanmıyorum çünkü ev temizliğinde. Cam bezleri filan harika. Ama evet, üye olması çok zor. Ama tahminim başka sayfalarda da benzer ürünler satıyorlardır.

      Sil
    6. buldum başka bir site.. Az önce siparişimi verdim heyecanla bekliyorum bezlerimi..
      Bir de sebze meyve bezi vardı aslında sanırım bir sonraki adımım onu almak olacak meyvelerin kabuğunu soymadan yemeyi severim çünkü..

      Sil
  4. lavanta yağımın ve yüz temizleme bezimin gelmesini merakla bekliyorum. toniği daha önce okumuştum ama bi fırsat olmamıştı hazırlamak için. bugün bu yazından sonra hemen sipariş ettim :) ama bi sorum var. bez ıslakken cildimizi temizliyoruz daha sonrada sadece su ile mi yıkıyoruz bezi? şimdiden teşekkürler karbonattan sonra verdiğiniz tavsiyelerin kafama yatanlarını hemen uygulamaya çalışıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bezi, su ve sabunla yıkıyoruz. Kurutmak için de asmanız gerekiyor, yoksa nemli kalıp küf kokabiliyor.
      Umarım işinize yarar :)

      Sil
  5. Çok güzel ve ayrıntılı bir yazı olmuş. Süper. Ben de karma bir cilde sahibim ve hatırlattığın çok iyi oldu.Yağlı ürünler kullanamıyorum ama yanaklarım da kuru Bu ara stres ve mevsim değişikliği ile artan yüz aktiviteme hemen
    Gül suyu (NUKA)+ Soda+ antibakteriyel Lavanta ESANSİYEL Yağı(sabunagaci) +nemlendirme için kan portakalı esansiyel yağı(sabunagaci)+ Güldamlasi (aromaterapik yag=itir,bal,vb.) başladım..
    Bu arada sabun cevizli sabunlarımı büyüttüm banyo boyutu da var. 165 gram :) süper etkili.. bir de leke çıkarıcı bar yaptım kan lekelerine süper! İhtiyaca özel ve DOGAL ARGE çalışmalarım var!
    Takipteyim
    Teşekkürler

    Esra

    YanıtlaSil
  6. insani kendisiyle ilgilenmek icin gaza getiren bir yazi olmus, eline saglik. gulsuyu karisimini ben de bahsettigin o sitede okuyup tr'e gittigimde hazirlamistim. senin de kullandigini gorunce birden hosuma gitti. su temizleme bezleri cok ilgincmis ya, onu bi ara inceleyecegim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında pasaklının tekiyimdir ama kendimle ilgilenince rahatlıyorum, keyfim yerine geliyor. Günün büyük bir bölümünü banyoda geçiriyorum sanırım ben :)

      Sil
  7. Merhaba,
    Ben de ara ara yaptığım ve çok faydasını gördüğüm peeling tarifini vereyim. Çok basit. Keyifle içilen bir türk kahvesinden geriye kalan telveler yüze/ellere sürülür. Bir kaç dakika bekledikten sonra hafifçe ovalanarak peeling yapılır. Bol suyla durulanır. Cilt bebek teni gibi olur:)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay vay, kahvaltıdan sonra ilk iş türk kahvesi yapıyorum :)

      Sil
  8. Merhaba;

    Ben bir noktayı anlamadım açıkçası.Yüz temizleme bezleriniz kuru bir şekilde mi yüzümüze sürmek suretiyle yüzümüzü temizliyoruz yoksa ıslatarak mı?Bu arada beze herhangi bir kimyasal(yüz temizleme jeli vs.)sürülmüyor değil mi?Teşekkürler şimdiden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz, yazmamışım bunu, hemen ekledim yazıya. Bezi ıslak olarak yüze sürmeniz ve sonra da sabunla yıkamanız gerekiyor. Yüzünüzü silerken beze hiçbir şey sürmüyorsunuz ve buna rağmen derinlemesine temizlik yapıyor.

      Sil
  9. Bi kac gundur tonigi kullaniyorum. Yuzumu keci sutu sabunu ile yikiyip sonra tonikle siliyorum ama nemlendirici falan kullanmiyorum. Kullanmam gerekiyormu? Bezden siparis veremiyorum nasil yapmaliyim?
    Bu arada cok tskler harika bi yazi olmus :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keçi sütü sabunu elime çok iyi gelmişti ama yüzüme hiç kullanmadım. Yüzüme sabun sürmek istemiyorum, malum sabun yağı söker atar. Oysa yüz derisinin yağa ihtiyac var. Bu nedenle yüzüme sabun kullanmamayı tercih ediyorum.

      Yazın nemlendiriciye ihtiyaç duymuyorum ama kışın tonikten sonra nemlendirici de sürmem gerekiyor, cildimin gerginliğinden hissedebiliyorum. Siz de birkaç kere nemlendirici sürmeden, birkaç kere de nemlendirici sürerek denerseniz, cildinizin ihtiyacı olup olmadığını anlayabilirsiniz sanırım.

      Bezden nede sipariş veremediğinizi bilemiyorum. Üyelik gerekiyor, acaba üye olmadığınız için mi alamıyorsunuz?

      Vait ayırıp yorum bıraktığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. Ne tur nemlendirici kullaniyorsunuz? Marka? Cildimde bi gerginlik hissediyorum.
    Hamileligimde yuzumde sivilce/leke olustu. Keci sutu sabunu ile gecti cok iyi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımda da yazdığım gibi Babor'un organik serisini kullanıyorum nemlendirici olarak. Ama butik üretim nemlendirici krem bulursam da kaçırmam, kullanırım.

      Sil
  11. merhabalar, blogunuzu çok çok severek takip ediyorum. ellerinize sağlık yazı için. bu arada yazınız hakkında ahiret soruları hazırladım tonla. haberiniz olsun:)sorulara geçecek olursak
    1)tonikten önce temizleyici kullanıyorsunuz, sabunu tercih etmiyorum yüzüm için demişsiniz, temizleyici olarak ne kullanıyorsunuz? sadece perla yı mı yoksa öncesinde belirli bir markanın köpüğünü falan mı? eğer öyle ise marka ve çeşidini yazarmısınız:)
    2)melvita organik lavanta yağını ben sitede göremedim. lavanta suyunu gördüm sadece. linkini paylaşabilirmisiniz? ya da aldıgınız yerin linkini?
    3) gül suyu olarak taviyeniz ne olur? organik ya da doğal ?bahsettiğizin dışında? bir de bu bahsettiğiniz karışımı fısfıslıyoruz yüzümüze sadece , pamukla silme işlemi yapıyormuyuz?:)
    4) krem olarak ta baborun hangi çeşidi?
    çok detaycıyımdır, benim gibi detaycılara yol gösterir umarım:)

    cevaplar için şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özge,

      1) Temizleyici olarak sadece Perla temizleme bezini kullanıyorum.
      2) Melvita marka ürünleri İstanbul/Kadıköy Çarşı içinde, Sabuncakis Çiçekçi'nin çaprazındaki bir dükkandan alıyorum. İnternetten sipariş verecekseniz, Melvita facebook ve twitter hesapları açmış, oradan deneyebilirsiniz belki.
      3) Ben gülsuyumu evde yapmaya başladım. Yapımı çok kolaymış. Ya taze gül yaprağı ya da aktardan aldığım kurutulmuş goncaları kullanıyorum. Ama kaliteli gül suyu geçerse elime, hayır demem elbette :) Ben suyla oynamayı çok severim. O nedenle gülsuyunu da yüzüme sıktıktan sonra silmiyorum. Ama pamukla silinebilir elbette normal tonik gibi.
      4) Babor'un organik serisinde zaten fazla ürün yok. Bir göz kremi, bir yüz kremi filan var. Fazla seçim şansı yok yani :) Babor'a ulaşmak zor olabilir. Başka organik kremlere de hayır demem şahsen.

      Soru yanıtlamaya bayılıyorum. Aklınıza gelen her şeyi sorun lütfen.

      Sil
  12. Merhaba Çokbilmiş
    Senden o kadar faydalı şeyler öğreniyorum ki yüzbin demet çiçek,1 kilo dondurma benden sana:) bi de milyon milyon teşekkür.İlk olarak karbonat banyomuzun vazgeçilmezi oldu sayende.Eşim hergün gelince kokla bakayım deyip sokuluyor yanıma gram ter kokmuyor ve bana bu karbonat mucizesi için hergün övgü veriyor bende sana tabisi;))Sonra lavanta girdi hayatımıza,sonra limontuzuyla yıkamaya başladım bulaşıklarımı,sonra buharlı temizlik makinesi aldım,sonra petra ya üye oldum,hhmm daha şuan aklıma gelmeyen bi dolu şey.Sling konusunda çok yardımın oldu,okuduğun kitaplardan faydaladım,bebek ürünlerinden faydalandım ooo neler neler.Burası benim başucu bloğum ne arasam ilk buraya bakıyorum.İYİKİ VARSINNNNN
    SORU: Petradan üyelikle gelen ecolinn ve biorichi ürünleri hakkındaki görüşüünü merak ettim.Artık doğal temizlik ve bakım ürünlerine geçmiş olduğum için onalrı ne yapsam bilemedim de?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offff, nasıl mutlu oldum, nasıl mutlu oldum anlatamam. Ben de size çok çok teşekkür ederim.

      Ben Perla bezlerimi alalı sanırım 8 sene filan oldu. O zamanlar (henüz dinazorlar etrafta uçuşurken :)) üye olana ürün filan hediye etmiyorlardı :) O nedenle elinizdeki ürünlerin neler olduğu ve nasıl değerlendirilebileceği hakkında en ufak bir fikrim yok, maalesef.

      Sil
  13. Bu arada ben shantaram:)

    YanıtlaSil
  14. merhaba www.petrasepeti.com sitesinden perla bezlerine üye olmadan kapıda ödemeli sipariş verebilirsiniz.ama üye olmak çok avantajlı ben den söylemesi

    YanıtlaSil
  15. Merhaba oncelikle bu bilgilerinize hayran kaldim eminim okuyan bircok insanin hayatinda degisiklik olacaktir. Benim size bir sorum olacak. Melvita lavanta yagini nereden bulabilirim internette bulamadim ben ankarada oturuyorum birde bu yağın fiyatini ogrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  16. merhaba çokbilmiş, şu blog kesinlikle insanlığa yaptığın bir amme hizmeti.. nasıl donanımlı ve paylaşmayı seven bir insansın sen böyle maşşallah diyorum sana. sen diye hitap ediyorum seni başka sosyal ortamlardan da takip ettiğim için yakın geliyorsun bana:) perla ile senin sayende tanıştım. gerçekten az bile yazmışsın şimdi cok memnunum, özellikle de 6 aylık oğlumla yeni hayatıma alışmaya çalışırken cok yardımcı oldu bana, teşekkür ederim:) blogda temizlikle ilgili tüyolar da okudum ancak gözümden kaçmamıştır umarım sormak istediğim seyle ilgili...
    tenizlikte ıslak mendil, kâğıt havlu ya da sarı bez diye tabir ettiğimiz ürünlerin haricinde mikrofiber bez kullandığını okumuştum. petra perlanın mikrofiber bezini mi tercih ediyorsun? bana önerebileceğin bir marka var mı? perlanın sitesine girdim bakındım ve her amaç için güzel bezler hazırlamışlar. gerçi ben gittigidiyordan aldım perlanın makyaj temizleme bezini.. (umarım site adı vererek yanlış yapmadım) bir arkadaşım perlanın sitesine üye olmaya calısmıs bizden yanıt bekleyin tarzında bir karşılık almış ve 2 haftadır filan sonuç alamadı. bireysel olarak ben perlanın sitesine üye olup alışveriş yapabilir miyim bilgin var mı?

    YanıtlaSil
  17. PETRA perla ya üye olmak için 0 507 566 8262 numaraya çağrı atın size geri dönüş yapacaklardır.

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar, ben de bir katkı da bulnmak isterim. Söz konusu makyaj temizleme bezi ülkemizde de üretiyor. Firmanın adı USMER. Bursalı bir firma. Ayrıca, http://www.mikromarket.net/ web sitesinde de ürünleri satılıyor. Ben makyaj temizleme bezi yanı sıra bazı temizlik bezi ürünleri aldım ancak şimdilik yanlızca spark markalı makyaj temizleme bezini denedim. Ben gayet memnun kaldım. Belki başka üreticler de vardır ancak ben bu firmaya ulaşınca araştırma yapmayı bıraktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bilgiyi paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Kesinlikle yerli markayı tercih ederim. Yazımın içine de ekleyeceğim bu bilgiyi. Tekrar teşekkürler.

      Sil
    2. Bu yüz temizleme bezi makyaj yapanlar için mi.ben makyaj yapmıyorum ve yüzümü bir bezle temizleme ihtiyacı duymadım hiç.temizlemek mi gerekiyor .yani temizleyince daha iyi oluyor mu yüz.

      Sil
    3. Çok soru soracam sanırım.sabunagaci sitesinde hâlâ satış yapılıyor mu.sabun cevizi sabunundan başka bir şey yok.ayrıca keçi sütü sabununu ilk defa duyuyorum onu nerden bulabiliriz acaba.

      Sil
    4. Yazıyı bir kez daha okuyunca bez olayını anladım:) keçi sütü sabununu bebeğinin cildi için de kullanıyor musun.
      Sade pazardan hiç alışveriş yaptın mı güvenilir mi sence.

      Sil
    5. Parlada birçok mikrofiber temizlik bezi var.sen tam olarak hangilerinden memnun kaldın(cam silmek,toz almak,ve mutfak için).birçok bez alıp hiçbirinden memnun kalmayan biri olarak bu sefer nokta atışı yapmak istiyorum.

      Sil
    6. Ben de zamanında hırs yapmışım sanırım,uzun bir araştırmadan sonra kayısı çekirdeği yağı ,üzüm çekirdeği yağı,susam yağı ve buğday yağını karıştırıp vücut yağı yapmıştım.ne gerek varsa.sen ne güzel sade sade kullanıyorsun teker teker.
      Doğal olana geçiş döneminde büyük bir karmaşa içindeyken seni karşıma çıkarana şükürler olsun :) her şeyin en sadesini uygulaman çok hoş.
      Ayrıca hakkını helal et sen araştırıyorken deniyorsun ve zahmet edip yazıyorsun biz de oh ne güzel faydalanıyoruz.

      Sil
    7. Makyaj yaptığımda çıkarmak için kullanıyorum. Ayrıca sigaralı, egzostlu bir ortamda bulunduysam da gece yatmadan önce bununla siliyorum yüzümü. Ama her gece duş alıyor olsam ve temiz ortamda da yaşıyorsak mutlak br ihtiyaç değil elbette yüz temizleme bezi.

      Keçi sütü sabununu burada her yerde satıyorlar, inernetten satışı da vardır muhakkak. Dİlerseniz ben de gönderebilirim. Sabun cevizi satan kalmadı sanırım, gümrükte sorun çıkıyormuş çok.

      Sade pazardan çok alış veriş yapan arkadaşım var. Sorunla karşılaşan olmadı hiç ama güvenilirliğini bilemem elbette. Yine de mesela organik sertifikalarını vs yayınlıyorlr, en azından görüntüde çok güven uyandırıcı.

      Aslında hepsi hemen hemen aynı. Cam silme bezi ayrı sadece. Diğerlerinden hangiini alırsan al, her türlü temizlik için kullanabilirsiniz. Yukarıdkai yoruma göre Bursa menşeli yerli bir firma da üretim yapıyormuş.

      İsteyen herkes faydalansın diye yazıyorum zaten. ben de başkalarından öğreniyorum. Başka kişiler de başka konularda araştırmalar yapıyorlar. Ben de onlardan faydalanıyorum. Hayat böyle bir şey bence.

      Sil
  19. Vücuduna sürdüğün yağlar tüylenme yapmaz mı.Ben kullandığım her yağda,birileri bu yağ tüylenme yapar dediği için bıraktım.bu konuda bir bilgin var mı,daha az tüylenme yapar dediğin bir yağ var mı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zeytinyağı kullanıyorum, tüylenme yapmadı bende.

      Sil
    2. Zeytinyağı güneşte lekenme yapıyor,dedi doğal yağlar üreten bir bayan.

      Sil
    3. Hiç zeytnyağı sürüp güneşlenmedim ama D vitamini eksikliğinde uzmanlar bebeklere zeytinyağı sürüp öyle güneşe çıkarmayı tavsiye ediyorlar, D vitamini emilimini mi hızlandırıyormuş neymiş. Belki ciltten cilde fark ediyordur, bilemiyorum.

      Sil
  20. Sevgili çok bilmis birkaç yıldır sessiz takip ederim sizi.yasama tarzımı değiştiren onlarca şeyi sizden öğrendim. Sabun cevizi karbonat buhar makinesi daha neler neler.bir de deli anne girdi hayatıma sayenizde.benim hayatımı güzelleştirdiniz.eskiden de bilinçli olmaya çalışırdım ama sizinle daha bilgili oldum.cok Teşekkürler sizin de hayatınız güzel olsun yolunuz hep güzel insanlarla kesissin insallah
    .

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats