11 Kasım 2011 Cuma

Kasım'ın İkinci Haftası Pazarda Neler Var? Bu Hafta Hangi Yemekler Pişirilebilir?


Bu hafta pazardan neler aldık bir göz atalım:

Karnabahar
Lahana

Havuç
Kırmızı Pancar

Elma
Nar (kızım bayılıyor)
Mandalina (Artık mandalinalar ekşiliklerini kaybetmeye, kızım da yediği miktarı arttırmaya başladı)
Portakal (Artık portakal da çıktı.)
Muz


Demek ki bu hafta evde neler pişecek:

Kıymalı karnabahar yemeği
Kapuska
Kıymalı yeşil mercimek yemeği

Domatesli/Beyaz Peynirli Makarna
Borç Çorbası ya da pancar turşusu
Kek (Havuçlu ve cevizli)

Et ve balık hakkımızı hafta sonu arkadaşlarla ya da akrabalarımızla yiyeceğimiz akşam yemeklerine saklıyoruz :)


10 yorum:

  1. Beklediğim bölüm bu hafta da gelmiş:))) Ellerine sağlık canım afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  2. bu ne güzel bi bölümmüş. kopyalayım pazar listesini pazarda :) teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Kapuskaya bayılırım eşim ağzına sürmez beyaz lahanayı ancak sarmasını ya da salatasını(Coleslaw) yaparsam yer.
    Size afiyet bal olsun canım , yarın da bizim buranın pazarı :)

    YanıtlaSil
  4. Ben bu bölümü çok sevdim; ilham oluyor listemize!
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ya şu kapuskayı genç kızken ağzıma sürmezdim ben. Büyük oğlana hamileyken bir gün canım nasıl kapuska çekti anlatamam. İlk kez o zaman pişirdim. Artık her lahana gördüğümde canım şöyle kıymalı, bol pirinçli kapuskayı üzerine bol pul biber dökerek yemek istiyor ama bu sefer çocuklar nefret ediyorlar kapuskadan... Annemin ahı mı tuttu ne? :( Senin kız yiyor mu?

    YanıtlaSil
  6. Çokbilmiş merhaba blog adresim yenilendi takip için:

    http://nils-mum.blogspot.com/

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. @ Ben Kızımın Delisiyim: Sen bekliyorsun diye yazıyorum bak bende :) Teşekkür ederim.

    @ Ege'nin annesi: Beğendiğine sevindim. Pazarda kışın zaten çok da fazla seçenek olmuyor. Ben de öyle alengirli yemek yapmıyorum.

    @ İkiz Annesi: Beyaz lahananın sarmasını yapan olursa ben de bayılırım :) Sarmalık lahana seçmek de ayrı meziyet. Becerikli değilim ben pek... Coleslaw'a da bayılırım, denedim denedim beceremedim bir türlü. Tarifini verirsen makbule geçer.

    YanıtlaSil
  8. @ süpürgeli cadı: Çok sevindim :)

    @ Selen: Benim kız küçük daha, zaten az miktarlarda yiyor, ne yediğini de henüz ferkedemiyor. Sanırım 3 yaşından sonra yemek seçmeye başlıyorlarmış. Bakalım, zaman gösterecek. Çocukların dillerindeki tat dokuları bizimkilerden daha hassasmış. Bizim hissetmediğimiz tatlar onlara yoğun gelebiliyormuş. Tek çare sürekli yanlarında yemek. Mesela benim annem bakla mevsiminde sürekli bakla yapar ve şapırdana şapırdana yerdi. Ben de yemek isterdim ama çok ağır gelirdi. Büyüdükçe yemeye başladım. Şimdi ben de bakla mevsimini kaçırmam, şapırdanarak yerim :)

    @ nilsmum: Çok sevindim yeni linki haber verdiğin için. Hemen ekledim.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Canım
    Benden aldığın sabun cevizlerin kargosu seni bulamamislar sanirim geri geldi.. Yada bayramdan once gonderdim ya bayramda sizi evde bulamadılar tabi:))
    bana guncel adres atarmısın? Sabuncuklarını gondereyim:))

    YanıtlaSil
  10. sabunagacina tekrar beklerim:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats