8 Ocak 2012 Pazar

Ocak'ın 2. Haftası Pazarda Neler Var? Bu Hafta Hangi Yemekler Pişirilebilir?




Sebze ve meyve alışverişimi yıllardır pazardan yaparım. Perşembeleri semt pazarımız var. Cumartesi günü de organik pazara giderim vakit buldukça. Havalar soğuduğunda ise eve sipariş veririm. Pazardan aldığım/Eve sipariş ettiğim sebze ve meyveler de o hafta evimizde neler pişeceğini gösterir :)


Bakalım bu hafta pazarda neler vardı:

  1. Pancar
  2. Brokoli
  3. Greyfurt (Tam zamanı)
  4. Balkabağı 
  5. Havuç (Ne kadar çok tüketiyormuşuz havucu, yazdıkça fark ediyorum.)
  6. Elma
  7. Armut
  8. Muz (Kızımın kahvaltısına ya da ara öğününde kefirinin içine katıyorum
  9. Yumurta
  10. Cam kasede organik yoğurt
  11. Organik dil peyniri (kızımın kahvaltısına katıyorum)
  12. Organik sıvıyağ: Zeytinyağı ve ayçiçek yağı
  13. Organik et: Kıyma, kuşbaşı, et ve tavuk bonfile



Demek ki evimizde bu hafta ne pişecekmiş?! :)

Yoğun bir çalışma temposuna girdim. Bu nedenle bu hafta evimizde fazla sebze pişemeyecek. Malzemelerinin  hazırlanması fazla vakit almayan, pişirme sürecinde başında durulması gerekmeyen yemekler pişirmem gerekiyor.

  1. Borç Çorbası: Rus yardımcım hazırlayacak. 
  2. Mercimek çorbası: İçine havuç, patates, kırmızı ve sarı mercimek ile bulgur da katıyorum. Besleyici oluyor.
  3. Kıymalı Tarhana Çorbası
  4. Buharda brokoli: Üzerine zeytinyağı döktükten sonra üzerine ya limon sıkılıp ya da yoğurt dökülüp yenilebilir.
  5. Barbunya pilaki: Zeytinyağlımızı da baklagillerden seçiyorum. Sinbo'ya tüm malzemeleri atıp, pişirme işini ona bırakacağım :)
  6. Bakla Denlisi : Annemin memleketinin yemeği. Kurutulmuş taze fasulyeden yapılır, içine bulgur da eklenir.
  7. Tavada et: At tavaya eti; Prof. Dr. Canan Karatay'a göre en sağlıklısı. Sağlıklı mı bilmem ama şu sıralar yemek pişirmeye ancak bu kadar vakit ayırabiliyorum. Ayrıca eşimin de pişirmeyi en çok sevdiği yemek budur :)
  8. Havuç ve turp salatası: Kızım açık açık, ismiyle istiyor bu salatayı. Akşam yemeklerinde sadece bu salatayı yiyor. Annem geçen hafta kızıma hamsileri de bu salatanın arasına gizleyip yedirdi :) Bazen kendisi eliyle yemek istiyor, o zaman biraz zorluyor bizi ama en azından severek yiyor.
  9. Keçiboynuzu: Leo'nun annesi Tanya oğlunun keçiboynuzuna bayıldığını yazdı ve ben de şimşek çaktı; kızıma henüz hiç keçi boynuzu yedirmemiştim. Bu hafta denedik, hem kızım hem de bakıcımız hastası oldu. Ben de tatlı ihtiyacımı keçiboynuzundan karşılıyorum. Niye akıl edemedim ki ben bunu daha önce? :) Teşekkürler Tanya...
  10. Bol bol kuru yemiş: Malatya Pazarı'nın kavrulmamış kuru yemişlerden yaptığı karışık, şu sıralar favorimiz.
  11. Greyfurt için önerim: Dilimlerine ayırın. Dilimlerin üzerindeki zarı itinayla soyun. İçindeki etli kısmın o kadar da ekşi olmadığını şaşırarak göreceksiniz. Eğer ısrarla ekşi gelirse, üzerine pudra şekeri ekleyebilirsiniz. Yazın pudra şekerli çileği ile yarışabilir bir lezzettir kendisi :)
Soğuk bir hafta geçirecekmişiz. Bol bol yağlı yemek en iyisi :) Herkese mutlu ve huzurlu bir hafta diliyorum.

4 yorum:

  1. Bakla Denlisi(pakla da deniliyormuş)eşimin ailesinin memleketinde de çok yapılır(Bolu-Mengen)Yalnız içine bulgur koymuyorlar, az su ile pişirip üzerine sarımsaklı yoğurt konuyor. Çok da nefis oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Bu arada onların söylediği ismini de yazayım, belki o isimle arayan olur; kavuştak veya kağışak diyorlar:)

    YanıtlaSil
  3. bizde kurutulmuş taze fasulyeyi haşlayıp yağve soğanla kavurup üzerine sarımsaklı toğurtla yapıyoruz nefis oluyor eşimin aileside yağda kavurp yumurta kırıyorlar oda güzel oluyor tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  4. @ umutarzu: Annemler de aslında Pakla Denlisi der hatta yöre ağzıyla Pahla Denlisi derler de ben kibar olsun diye öyle yazdım :))

    @ Adsız: elifce, çok teşekkür ederim, zorla yorum yazdırdım ama yazılı bilgiye ulaşması kolay oluyor bu şekilde.

    Tekrar teşekkürler kızlar, ikinize de...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats