29 Aralık 2011 Perşembe

Gün 24 Saat Yetmiyor Mu? Zaman Planlaması - Sinbo Digicook Elektrikli Düdüklü Tencere




Öncelikle belirtmek isterim ki ben ev işi ve zaman yönetimi konusunda konuşacak son kişiyim aslında :) Ev işi yapmaktan hiç hoşlanmam, ayrı eve çıkıncaya kadar da yapmadığımdan beceremem de zaten. Ayrıca da tembelimdir ve her işi de son dakikaya bırakırım. Off, of :)

Gelgelelim bu tembellikle eğer evim "Kalk gidelim" demiyorsa, bunu da bir iki küçük tüyoya borçlu olduğumu söylemeliyim. Bu tüyolarımı paylaşmak istiyorum izninizle. İşte ilk tüyom:


Son 4 yıldır bu tencereyi kullanıyorum. Bu tencere olmasa ne yapardım bilemiyorum :) Aslında bazen düdüklü tencere yerine "Yemek Yapma Makinesi" diyorlar ki, bu tencere için en iyi tanımlama da budur sanırım.


Size nasıl işe yaradığını bir örnekle anlatayım:
Mesela kızım oyun oynamak istiyor ama akşam yemeği için mercimek çorbası yapmam lazım. Tencerenin içine soğan, sarımsak, patates, havuç ve kırmızı mercimeği atıyorum. Suyunu ekleyip kapağını kapatıyorum ve dijital göstergesindeki "Çorba" düğmesine tıklıyorum. Sonrasında da kızımla oyun oynamak üzere mutfaktan çıkıyorum. Düdüğü öttükten sonra 9 dakika içerisinde çorbam hazır oluyor. Düdüğü kapatmama gerek yok, kendisi otomatik kapatıyor. Çorba piştikten sonra bana bir sinyalle haber veriyor. Ama ben genellikle oralı bile olmuyorum :) Çünkü tencere ateşte değil, altını kapatma derdi yok. Tencere düdüğünü kendisi indirdiği gibi pişirmeyi de kendisi sonlandırıyor. Ayrıca çorba soğur gibi bir derdim de olmuyor. Çünkü ben gidip de "İptal" düğmesine basana kadar "Sıcak Tutma" modunda kalıyor. Eşim gelip de zile bastığında, kapı otomatiğine basıp hemen karıştırıcı (blender) ile çorbamı karıştırıyorum. Eşim daire kapısına gelene kadar sıcacık çorbası hazır oluyor. Tam tembel işi :) Ne kadar tavsiye etsem azdır.

Bu şekilde 12 saate kadar sıcak tutabiliyor. Ama siz taze pişmiş olsun istiyorsanız, malzemeleri içine koyduktan sonra gecikmeli çalıştırıcıyı ayarlayıp ileri bir saatte pişirmesini de sağlayabiliyorsunuz. Ben kullanmadım ama sanırım geciktirme süresi en fazla 2 saat olabiliyormuş. Elektrikli olduğu için tencerede yemek pişirirken gezmeye gidebilir, malzemeleri akşamdan koyup sabaha sıcak çorba elde edebilir ya da işe gitmeden malzemeleri koyarsanız akşam sıcacık yemeğiniz sizi karşılayabilir (eğer elektrikler kesilmezse). Aynı şekilde ramazan ayı ya da yemek davetleri gibi belirli saatte yemek yenilmesi gerekli olan günler için de bir kurtarıcı. Yemeği hem pişiriyor hem de o saate kadar sıcak tutuyor. İşte benim gibi yemeği pişerken gezmeye giden bir yemek blogu yazarı: http://arzununhunerleri.blogspot.com/2010/04/sinbo-digicook-elektrikli-duduklu.html

Bu tencerede pişen yemeğe en ufak bir ilgi göstermeniz gerekmediğinden, Sinbo kendi kendine yemeği pişirirken, siz de başka bir yemek pişirebilirsiniz.

Almakta ilk başta tereddüt etmiştim ama şimdi bu tencere olmasa herhalde bizim evde ev yemeği yenilmezdi diye düşünüyorum. Hele ki bebekten sonra! Bu tencerenin kullanımını gören çevremdeki çok kişi de gidip aldı. Ama her nedense reklamı hiç yapılmıyor bu tencerenin. Benimki gibi gören gidip alıyor herhalde. Reklamı yapılmayan ticari eşyalara da ayrıca bir sempati duyuyorum, reklama ihtiyaçları olmadığı için :)

Hadi ben tembel ve beceriksizim, haklı olarak yemek kaliteme güvenmeyebilirsiniz. İşte size bazı yemek bloglarından Sinbo'da pişen tarifler ve tencereye dair övgüler:

http://www.lezzetkahvesi.com/?p=960 : Kırmızı biber dolması



http://lezzetler.com/tarif-62470.html : Pastırmalı Kuru Fasulye



Tencerenin tek bir kötü tarafı var: İç haznesi teflon kaplama. Teflon kaplamalar neredeyse piyasadan kalktı, çizilmesi durumunda kanserojen etkisi olduğu ispatlandı. Evimde teflon kaplama kullanmıyorum ama Sinbo'dan vazgeçemiyorum. Keşke farklı malzemeden iç hazne yapsalar. Hazne ile ilgili bir iyi tarafı var: 
444 66 86 numaralı müşteri danışma hattını arıyor ve ürünün kodunu veriyorsunuz (tencerenin altında yazıyor). İç hazne istediğinizi not düşüyorlar ve ödemeli kargo ile yeni bir iç hazne yolluyorlar. Geçen hafta yeni bir iç hazne için 20 TL ödedim. Gerçi gelmesi 3 haftayı buldu ama böyle bir yedek parça hizmeti de kolay kolay bulunmaz.





Belki bir kötü tarafı daha vardır (beklentiye göre değişir): Boyutu.
Şöyle tarif edeyim: Hemen hemen küçük boy bir mini fırın kadar büyük bir alet. Mutfak tezgahı üzerinde ya da tencere dolabında saklanamıyor yani. Kendisine özel bir yer edinmesi lazım. Ki ben kendisini mutfağımın baş köşesinde tutuyorum :) Tanıtımında 5, 7 ve 10 litrelikleri olduğu yazılmış ama ben piyasada sadece 7 litrelik bulabilmiştim. Alırken "Büyük mü acaba?" diye tereddüt de etmiştim ama şimdi memnunum. Mesela organik tavuğu bütün alıp olduğu gibi tencereye yerleştiriyorum. Tavuğun büyüklüğüne göre ne kadar zamanda pişireceğine tencere kendisi karar veriyor :)


Sinbo'yu ilk aldığımda bir türlü kullanamadım. Sonra internette araştırınca gördüm ki pek çok kişi sırf kapağını kapatamadığından kullanamıyor tencereyi. Kısaca onu da anlatayım:

Tencerenin iç haznesine yemek malzemelerini koyuyorsunuz. Sonra iç hazneyi tencerenin içine yerleştiriyorsunuz. Tencereyi fişe takıyorsunuz. Dijital gösterge size doğru bakacak. Tencerenin kapağının üstünde düdüğü var. O düdüklü kısmı sol tarafınıza doğru getirip kapağı hafifçe kapatıyorsunuz. Tencerede ve kapağın çevresinde çıkıntılar var. O çıkıntıların birbirine kenetlenmesi lazım. Kesinlikle zorlamıyorsunuz, eğer zorlanıyorsa hatalı bir hareket yapıyorsunuz demektir. Kapağı kapattıktan sonra düdüğün çıkıntılı ucunu tam karşı duvara, kuzey yönüne doğru çeviriyorsunuz. Dijital göstergede ilgili düğmeye basıyorsunuz (çorba, sebze, et, pilav vs). Yemek piştikten sonra da düdüğün çıkıntılı kısmını tutup yavaş yavaş sağa doğru çeviriyorsunuz ki içerideki buhar boşalsın. Eğer yemek piştikten sonra bir süre beklerseniz buhar kendiliğinden boşalıyor. Eğer beklemek istemiyorsanız, diğer düdüklülerden farklı olarak soğumasını beklemek kesinlikle gerekmiyor. Buharı anlattığım şekilde kendiniz de boşaltabilirsiniz. Ama boşaltırken dikkatli olun, sıcak buhar elinizi yakmazın. En iyisi düdüğün çıkıntılı kısmını bir havlu yardımıyla tutun ve buharın da havlunun içerisine doğru çıkmasını sağlayın.



Pişirmeyle ilgili bir ayrıntı daha:
Tencerenin iç haznesi çıkıyor. Zeytinyağlı gibi önceden kavrulması gereken yemeklerde iç hazneyi doğrudan ateşin üzerine koyanlar varmış. Bense yiyecekleri kavurmak istediğimde kapak açıkken "Çorba" düğmesine basıyorum. Tencerenin dibindeki elektrikli ısıtıcı çalışmaya başlayınca iç haznedeki yiyecekler de pişmeye başlıyor zaten. Gerekli kavurma işlemini yaptıktan sonra suyunu ekleyip kapağını kapatıyor ve ilgili düğmesine basıyorum.

İç hazne ayrıca bulaşık makinesinde de yıkanabildiğinden, temizliği de son derece kolay bu tencerenin. Her yönüyle pratik işte, daha ne diyeyim :)

40 yorum:

  1. tam düdüklü tencere almaya karar verdiğimde imdadıma yetişen bu yazı için çok teşekkür ederim en kısa zamanda alacağım Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. @ thalassapolis: Bu tencere düdüklü ile aynı işi yapıyor ama fazlası var, mukayese bile edilmez. Alacaksan şiddetle tavsiye ediyorum. İyi günlerde kullan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bekar olduğum için rica etsem yemek tariflerini daha ayrıntılı paylaşır mısınız?

      Sil
  3. düdüklü tencere benimde kurtarıcım.bence doğum yapan annelere altın yerine 1 adet düdüklü tencere alınsa daha makbule geçer :)

    YanıtlaSil
  4. hmm pratik ve zamandan tasarruf gerçi ben tefalin lkini kullanıyorum oda çok çabuk pişiriyor hatta 2 dak fazla unut dağıılıyor pişenler o derece yanii:)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. @ julyasia : Teklifini ciddiye almak lazım bence de :)

    @ REÇELİM: Bu tencereden sadece Sinbo'nun var. Başka hiçbir markanın bu özellikte tenceresi yok. Düdüklü tencere demek haksızlık bu tencereye, öyle söyleyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kullanıyorum harika çok mamnunum hele kuzu etla ayva dolmasını öyle güzel yapıyor bayılıyorum yemesine en rahat tencere koy tencereye yemeği git gezmeye gel yemek hazır

      Sil
    2. redmond diye bir markanın da var sanırım

      Sil
  6. Sıcak tutma özelliği süpermiş. Yalnız biraz hacimli bir şeye benziyor, öyle mi?

    YanıtlaSil
  7. @ ruzgarligunlervegeceler: En süper olan gerekli malzemeyi içine attıktan sonra aklından tamamen çıkarabiliyor olman. Aklındaki tilkilerin kuyrukları birbirine değen insnala riçin mükemmel bir alet :)
    Hacmi konusunu da hemen yazıya ekliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Düdüklü tencere olmasa ne yapardım bilmiyorum. Normal tencerede yemek ne kadar sürede pişer, ne kadar su eklenir vs. hiç bilmiyorum düdüklüde pişmeyen bir kaç yemek dışında. Düdüklüden korkanlara da anlamaz gözlerle bakmaktayım ama bundan sonra bu Sinbo'yu tavsiye edeyim bari :) Sıcak tutma özelliğini ve kendi kendine kapanma özelliğini çok sevdim.

    YanıtlaSil
  9. @ İpek: Evet, bir de düdüklüden korkanlar grubu var değil mi? Onlar için söylüyorum: Bu tencere düdüklü gibi değil. Tısss pısss sesler çıkarmıyor. Havasının boşalmasını da beklemen gerekmiyor, kendin de boşaltabiliyorsun. Ayrıca içindeki sıcak buhar tam olarak boşalmadan mümkün değil kapağını açamıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi günler ben düdüklü tencereden çok korkan biriyim evde farklı markalardan üç tane düdüklü tencerem var bu bahsini ettiğiniz elektrikli dudukluden aldim ilk kez deniyecem çok korkuyorum yardımcı olurmusunuz zaten sizin yazınızı okuduktan sonra karar verdim almaya bakliyat kısmına bastım kurufasulye başlamak için 20 dakika ya giriş yaptı baska da bir yere dokanmadim on dakka sonra biraz ses çıkardı normalmi ne olur yardımcı olurmusunuz

      Sil
  10. Bugün geldi "yemek makinem" kararsız kararsız bakınmıştım internette ve yazını görüp kesin alayım bunu dedim. Dünden yemeğim var :( yoksa hemen deneyecektim, akşam bi çorba partisi yaparım geç saatlerde artık :)Sorularım olursa kafanı şişirebilirim sanırım? :)

    Bu arada blogunu çok sevdim takibe alıyorum.

    YanıtlaSil
  11. @ Öğle Uykusu: Soruların varsa tabii sorabilirsin ama öyle kafamı şişireceğin kadar komplike bir makine değil inan, kullanımı çok kolay :)

    YanıtlaSil
  12. yorumlarınla tesadüfen tanıştım..tavrını tarzını anlatış biçimini çok beğendim çok samimi ve inandırıcı;) bende artık takipçin olmak istiyorum fakat acemiyim:) bu konuda yardımcı olun lütfen;)sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. aaa birde elektrik faturan konusunda bilgi versen:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazının içine yazmam lazımdı bunu. Çünkü tencereyi gören herkes elektirk faturamı soruyor :) Elektirik faturamda belirgin bir artış olmadı. Mini fırını çalıştırınca elektirik faturası artmıyor neticede. Bu tencere de o kadar yakıyor en fazla sanırım. Hatta belki daha az yakıyordur çünkü ağzı tamamen kapalı, daha kısa sürede ısınıyor ve daha kısa sürede pişiriyor.

      Sil
  14. Bisey sormak istiyorum: mesela kusbasi et pisirmek istiyorum sogani onceden kavuruyormusun ve eti cigmi atiyorsun? Cvp merak ediyorum cunku duduklu tencere istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damak zevkine ve hamaratlık derecene göre değişir :) Ben tembelim ve soğan tadını severim. Bu nedenle her şeyi çiğden atıp, kapağını kapatıyorum. Ama istersen önce soğanı kavurup, sonra eti atabilirsin. Ama eti her halükarda çiğden atıyorum. Kuşbaşı etin pişmesi 20 dakikayı geçmiyor zaten. Önceden pişirmeye gerek olmuyor.

      Sil
  15. ah keşke teflon olmasa imiş dediğiniz gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeteri kadar talep gelirse belki çelikten filan da yaparlar diye ümid ediyorum. Şİmdilik kullananı az diye pek kafaya takmıyorlardır kesin.

      Sil
  16. peki suyu sıcak mı soğuk mu ekliyorsunuz?soğuk olduğunda pişirme süresi oldukça uzuyor.göstergede yazıldığı gibi 15 dk falan pişmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu alet de bir tür düdüklü tencere neticede. Düdüklüden tek farkı elektirik ısısıyla çalışıyor olması. Dolayısıyla basınç elde edecek buharı üretene kadar suyu ısıtması gerekiyor. Düdüğünü ondan sonra indiriyor. 15 dakikayı düdüğünü indirdikten sonrasu için hesaplayacaksınız.
      Hani düdüklü tencereyi ateşe koyarız, sonra düdük sesi gelsin diye bekleriz, düdük sesi geldikten sonra düdüğü indirir ve süre tutaruız ya? Aynı hesap, fark yok. Sadece düdük indirme işlemini kendi yapıyor ve süre sonunda da kendi kendine kapanıyor. Avantajlı yanı bu.

      Sil
  17. ÇokBilmiş, ben de çok menunum makinamdan, daha biraz ünce Taze fasulyeni pişirdimmmmmmm diye öttü... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de onun sayesinde yazın bol bol yüzdük. Sabah yemek malzemelerini atıp, plajdan dönüş saatimize ayarlıyorum. Eski akdınalr ne yapıyorlarmış? :)

      Sil
  18. merhaba cokbilmisss:)
    şimdi biliyorsun çindeyim ve burada yüzlerce çeşit var. kek de yapıyor buradakiler:)) bişi alırken araştırmak bana zevk verdiğinden 1-2 hftdır araştırıyorum bir türlü karar veremedim. çok fazla ayrıntı var. dışının soğuk olması, tencerenin bazı partlarının çelik olması, kapağının tek ya da 2 prç olması, wattı, haznesi, markası,çocuk yemeği pişirme düğmesi, zartu zurtu.. hem internetten bakıyorum ara ara da markete gidip ordakilerle konuşup birebir inceliyorum. neyse, senin fikirlerine güvendiğim için fikrini almak istedim.
    1-burada iki tencere veriyorlar. teflon kesin cepte. ikinisi paslanmaz çelik mi yoksa güveç mi tercih edeyim?
    2-en büyüğü 6lt burada o yeter mi sence?
    elektrikli süpürgededen sonra şimdi de bu. biri beni senin siteni okumayı durdursun :P

    YanıtlaSil
  19. Zaten Sinbo'dan oralardan getiriyor sanırım bu ürünleri.

    Eğer Sinbo düdüklü tencerenin çelikten vs iç haznesi varsa, ben de istiyorum. Çünkü teflon kullanmak istemiyorum ve Sinbo Digicook'ta şikayetçi olduğum tek mevzuu bu.

    1. Güveç derken, bildiğimiz torprak kaptan mı bahsediyorsun? Hani Sinbo düdüklü ya, çatlamaz mı toprak kap? Güveç kısmını tam anlamadığım için çelik iyidir diyorum.

    2. Ben 10 lt'lik kullanıyorum. Fazlasıyla yetiyor. Siz de zaten 2,5 kişisiniz, size yeter sanırım 6 lt'lik hazne.

    Hem Roomba hem de Sinbo benim ellerim kollarım. Her gün ikisini de icat edene hayır dua ediyorum. Al gerçekten, sen de bana hayır dua edeceksin, verdiğin paraya değecek.

    Bu arada, burada 100-150 TL civarında Sİnbo Digicook, orada ne kadar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.5 kişi:)
      1-emaye tarzı bir şey, çelikten daha sağlıklı olduğunu iddia ediyor satıcı. peki çorbayı pişirdikten sonra nasıl blender ile karıştırıyorsun teflonda? başka kaba alıp mı karıştırıyorsun yoksa, aksi taktirde teflon zedelenmez mi?
      iyice inceledim de çelik tencereli olanların çeliklerini kalitesi çok kötü burada. supor marka eski modellerde teflon+çelik tencere kullanırken yeni modellerinin hepsine bir teflon+ bir emaye tencere koymuş. çelikten çok daha iyiyiymiş.
      bir soru daha:) nurtiden dönen demir azalımı mevzusu var ya. bu tencereyle pişen kırmızı etin demir durumu hakkında bir tahminin var mı?
      fiyatlar 85tl-257tl arası model model, çeşit çeşit,ne özellikler ne özellikler:)
      cvp için teşekkürler bu arada

      Sil
  20. 1. Emaye için de zararlı derler aslında. Mesela bizim evde emaye kaplar asla sıcak yemeklerde kullanılmazdı, hoşaf filan koyardık içine. Emaye tencerem olmadığı için araştırmamıştım nedenini ama aklımda öyle kalmış.

    2. Blendırı teflona değdirmemeye çalışıyorum. 10 litrelik ya benm tencere, içi çok geniş. Tencereye değdirmeden de blendırdan geçirebiliyorum.

    3. Düdüklü tencere konusunda kafam karışık benim zaten. Eskiden düdüklüde pişirmek daha sağlıklı, çünkü kısa sürede pişiriyor, uzun sürede pişen yiyeceğin tüm gıda değerleri ölüyor diyorlardı. Ama şimdi UHT sütü tü kaka ilan ettiler. Niyeymiş? Basınç altında besin değerleri ölüyormuş. E hani kaynatırken besin değeri ölüyordu da basınç altında ölmüyordu? Doğru düzgün bir araştırma da yok bu konularda, her kafadan bir ses çıkıyor.

    Ben çoğunlukla toprak tenceremde yeavaş yavaş pişiriyorum, eti de sebzeyi de... Ama vaktim yoksa, zamanımı dışarıda geçirmek istiyorsam da Sİnbo'yu kullanıyorum. Yemeğin de lezzetine bakıyorum, besin değerlerini kafama takmamaya çalışıyorum. Kızım zaten bu ara çoğunlukla çiğ beslenmek istiyor, sıcak yemek istemiyor. Ben de bol bol salata ve meyve tüketmeye gayret ediyorum. Bir şekilde dengeliyoruzdur herhalde besin değerlerini diye ümit ediyorum.

    Seninle fikir alış verişinde bulunmak da çok zevkli bu arada :)

    YanıtlaSil
  21. teşekkür ederim, hem cevaplar hem güzel sözün hem de tavsiyen için. aldım hadi hayırlu olsun bana:) pilavı yapıverdim hemen çok lezzetli oldu.

    YanıtlaSil
  22. SİZİNKİ 5005 Mİ YOKSA 5006 MI ?
    ÇÜNKÜ 5005 OLAN 7 LT OLDUĞU YAZIYOR
    5006 OLAN 10 LT İMİŞ. BEN ALMAK İSTİYORUM YALNIZ AÇIKLAMASINDA ERTELEME YAZMADIĞI İÇİN DOĞRU ÜRÜN OLUP OLAMDIĞINDAN EMİN OLAMADIM :) YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar bende aldim bu tencereden ama anlamadigim.seyler var siz bilirsiniz o zaman bana yardimci olursaniz sevinirim ornegin kuru fasulye pisircem sogani once kavurmam lazim ic hazneyi ocaga alip sogani icinde kavurup malzemeyi koysak sonra yerine alsak olur mu nasil.olcak anlamadim:))

    YanıtlaSil
  24. Herkese merhabalar merak ettiğim tek şey bu gibi aletlerde yoğurt nasıl mayalanır şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  25. Düdüklü tencere modelleri arasından seçim yapmakta zorlanıyordum. Sizin önerinizle satın aldım :)

    YanıtlaSil
  26. Pilav nasil yapılır bilen varmı digicook sinbo 5005

    YanıtlaSil
  27. I need spare parts for this product please give me the spare part link

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats