2 Aralık 2011 Cuma

Aralık'ın 1. Haftası Pazarda Neler Var? Bu Hafta Hangi Yemekler Pişirilebilir?



Sebze ve meyve alışverişimi yıllardır pazardan yaparım. Perşembeleri semt pazarımız var. Cumartesi günü de organik pazara giderim vakit buldukça. Havalar soğuduğunda ise eve sipariş veririm. Pazardan aldığım/Eve sipariş ettiğim sebze ve meyveler de o hafta evimizde neler pişeceğini gösterir :)  

Bakalım bu hafta pazarda neler vardı:
  1. Ispanak
  2. Pırasa
  3. Brokoli
  4. Organik Tavuk
  5. Domates (Migros'taki domatesler çok lezzetli. Organik değil ama sırf lezzetinden dolayı alıyorum.)
  6. Elma
  7. Armut (Deveci armudu çıkmış. Yarısını kızım, yarısını da babası yiyor.)
  8. Portakal
  9. Mandalina (Sokağa çıkarken yanıma alıyorum, parkta yemesi rahat oluyor.)
  10. Muz (Organik Anamur muzu var, küçük boy yerli muz)
  11. Nar 
  12. Marul
  13. Tere
  14. Maydonoz

Demek ki evimizde bu hafta ne pişecekmiş?! :)

  1. Havuçlu ıspanak yemeği
  2. Zeytinyağlı pırasa
  3. Buharda Brokoli
  4. Patatesli, havuçlu tavuk haşlama
  5. Tavuk suyuna, tavuk parçalı şehriye çorbası (erişteli ve/veya terbiyeli de olabilir)
  6. Tavuklu pilav (Kızım deli gibi seviyor. Saray Muhallebicisi'nde yemeye de bayılıyor :) )
  7. Bol yeşil salata, renk olsun diye de bol havuç ve az domates
  8. Hafta sonu kurabiye veya kek pişirilebilir. Epey zamandır yemedik.
Balık ve et hakkımızı akrabalar ve arkadaşlarla yenecek yemeklere yani hafta sonuna saklıyoruz :)

13 yorum:

  1. zeytinyağlı pırasamızı dün akşam pişirdik.. tavuğumuzda bu akşiam havuçlu patatesli olarak pilavın yanında yerini alacak.. havuçlu ıspanak nasıl oluyor bilemedim yalnız..

    YanıtlaSil
  2. Ben ıspanaklı havuç yemeğine pirinç yerine yeşil merçimek atıyorum..protein zenginliği açısından :))

    YanıtlaSil
  3. @ Sevgi: Kış sebzeleri az, yemeklerimiz de hep aynı :) Ispanak yemeğini havuçlu yaparım ben. Damak tadım şekerli beslenmeye çok yatkın. Zeytinyağlıların içine de şeker yerine bol havuç katarım. Özellikle kavrulmuş havuç şekerli bir tat veriyor yemeğe. Ispanak kavurma ya da sulu ıspanak yemeği yapacaksam, soğandan sonra havucu da kavuruyorum, sonra ıspanağı ekliyorum. Alengirli bir şey değil yani anlayacağın :)

    @ Adsız: Ben de pirinç kullanmam hiç yemeklerde. Ispanağı zaten sade yemeği seviyorum. Ama merakımdan bir de mercimekli deneyeceğim ıspanağı. Mercimek daha uzun sürede piştiğine göre, haşlanmış mercimek attığını varsayıyorum. Denerken öyle yapacağım.

    YanıtlaSil
  4. Dün biz de gittik pazara. Ben özellikle balık, ceviz ve yeşillik almak için gidiyorum. Çok taze oluyor. Yalnız sipariş verince ben pek iyi ürünlerle karşılaşmıyorum. Sen nereden veriyorsun siparişi?

    YanıtlaSil
  5. @ nilsmum: Ben de pazardan balık almayı seviyorum. Ama semtimizde çok iyi bir balıkçımız var. Hatta çok uygun fiyata pişirip evimize kadar getiriyorlar. Bu nedenle biraz tembellik ediyorum :) Bir sonraki yazım da organik meyve-sebze siparişlerim üzerine olsun :)

    @ Ege'nin annesi! :) : Hiç beklemediğim kadar yoğun bir ilgi var bu pazar temasına. Neden acaba?

    YanıtlaSil
  6. Ah su sebzeleri bizim ev sakinlerine de ( yağmur ve babası) sevdirebilsek :(

    YanıtlaSil
  7. Ispanağı havuçla denememiştim daha önce ama ben de senin gibi zeytinyağlılara havuç ilave ederim mutlaka daha lezzetli oluyor:)

    YanıtlaSil
  8. Ben de havuçlu yapıyorum uzun zamandır ıspanağı. Birazcık da pirinç koyuyorum hatta güzel domatesim varsa bir tane de domates doğruyourum içine. Hiç önyargılı olmayın gayet lezzetli oluyor. Ispanağın buruk tadı kalmıyor. Sarımsaklı yoğurtla da süper ötesi oluyor :)

    YanıtlaSil
  9. Geç gördüm ben bu sefer bu listeyi. Ispanağı havuçlu bende denememiştim liste süper bu hafta, en sevdikleri var listede:)

    YanıtlaSil
  10. @ birdamlacıkyağmur: Baba için bir şey diyemem ama Yağmur için emin olduğum bir şey var: Eğer sen ısrarla yersen, o da bir gün senin yediğin her şeyi yemeye başlayacak.

    @ İkiz Annesi: Ben her şeyi tatlı seviyorum işte, damak tadımı böyle alıştırmışlar. Havuç da kurtarıcı oluyor bu durumda. Keki bile havuçlu yapıyorum mesela :)

    @ Adsız: Pirinç yerine bir de bulgurla dene, bakalım beğenecek misin...

    @ Ben Kızımın Delisiyim: Olmadı ama! Senin için yazıyorum ben bu listeleri özellikle :)

    YanıtlaSil
  11. bu yazı süper.ben de genelde pirinç yerine bulgur kullanıyorum.pirincin şeker değeri malummmm.

    YanıtlaSil
  12. @ Duyguş: Pirinç ve pirinç unu seven çok. O nedenle doğrudan pirince yüklenmiyorum yazılarımda :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram

Twitt'le

Translate

İstatistiklerim


View My Stats